Man och maskin i symbios - Kraschen i Sviestad i sin helhet.

RoLLER skrev:
Nämen asså motsvarande... Du har ju andra intressanta ställen där jag gärna skulle skriva min autograf :p
Med ditt naturliga "bläck", no doubt.

Strandelin skrev:
Det finns folk som kan visa spår på Sviestad, instruktörerna visar spårval vid varje trafikövningskörningstillfälle... :tummenupp

Näemen seriöst.... Jag ska ta och snacka med en instruktör (HW?) på Fredag och be han spåra åt mig på 0:59:99 tider.

RoLLER skrev:
Näemen seriöst.... Jag ska ta och snacka med en instruktör (HW?) på Fredag och be han spåra åt mig på 0:59:99 tider.
sviesta har två ställen där man kan ta mkt tid, torparen och bromsningen efter långrakan.
skräm skiten ur dig och håll rullen i bott långt efter snabbvänstern innan torparn, bromsa djupt i högern ända ut till kanten, det ska kännas som om det går åt H...
rullen ska självklart vara i bott över krönet på rakan och ända fram till 200meter.
Jobba på dessa två ställen och kör resten av banan i det tempo du har nu.

R2 skrev:
sviesta har två ställen där man kan ta mkt tid, torparen och bromsningen efter långrakan.
skräm skiten ur dig och håll rullen i bott långt efter snabbvänstern innan torparn, bromsa djupt i högern ända ut till kanten, det ska kännas som om det går åt H...
rullen ska självklart vara i bott över krönet på rakan och ända fram till 200meter.
Jobba på dessa två ställen och kör resten av banan i det tempo du har nu.

Okie.... Jag tyckte jag höll stumt på rakan ganska länge på 1:02 varvet faktiskt. Men torparn där e läskig som faen... Känns jobbigt att bromsa för sent eftersom den svänger lite höger hela tiden :(

R2 skrev:
ja det tvivlar jag inte på alls, bara det att antingen skiter roller i dom, eller så är dom inte så bra.

Tror inte Roller skiter i spårvalet men det kanske behövs fler tillfällen på Sviestad?

Är inte LMS-instruktörernas spårval bra dömer du ut ditt eget spår. Är ganska säker på att det var dig jag låg bakom i en 7-8 varv för någon rr-träning sedan och vi kör ganska lika. Jag kör något rundare i Torpan och något mera snålt genom Esset annars följdes vi åt.

:)

RoLLER skrev:

Ett seriöst tips:

Kom ner idag onsdag till Sviestad och kör i långsamma gruppen (skojar inte). Kommer att känns knepigt första passet då farten är väldigt låg men innan kvällen är över är farten helt OK för att spårvalet ska kännas naturligt. Fördelen med långsamma gruppen är att du inte gasar/bromsar sönder din körning utan kan koncentrera dig på spårvalet.

Steg 2 tar du på fredag när du lägger till gas/broms till det spår du lärde dig på onsdagen. Vips kör du kanonfort om du inte, som jag, är farträdd.

:tummenupp

Last edited:
Jag var nere idag :) Var det du som körde SV 650'n och var instruktör i långsamma gruppen?

Jag gjorde nästan som du sa fast körde i snabba gruppen. JAg tycker att det blir lite vingligt om det går för långsamt.... Jag har faktiskt lättare att "känna" ett bra spår om jag har lite fart.

Vi ses på Fredag igen!

Strandelin skrev:
Ett seriöst tips:

Kom ner idag onsdag till Sviestad och kör i långsamma gruppen (skojar inte). Kommer att känns knepigt första passet då farten är väldigt låg men innan kvällen är över är farten helt OK för att spårvalet ska kännas naturligt. Fördelen med långsamma gruppen är att du inte gasar/bromsar sönder din körning utan kan koncentrera dig på spårvalet.

Steg 2 tar du på fredag när du lägger till gas/broms till det spår du lärde dig på onsdagen. Vips kör du kanonfort om du inte, som jag, är farträdd.

:tummenupp

Första gången på svista

.. jupps det var det... och kul blev det när det väl torkade upp efter den lägliga regnstunden.
Blåvitt är iaf snabbast :)

Tack Roller för en kul kväll...

RoLLER skrev:
Jag var nere idag :) Var det du som körde SV 650'n och var instruktör i långsamma gruppen?

Jag gjorde nästan som du sa fast körde i snabba gruppen. JAg tycker att det blir lite vingligt om det går för långsamt.... Jag har faktiskt lättare att "känna" ett bra spår om jag har lite fart.

Vi ses på Fredag igen!

Det var Peter "strandelin" du körde bakom.

/HW

RoLLER skrev:

Vi ses på Fredag igen!

Jepp, svart SV650 och grön väst, det var jag det. Jepp igen, du har rätt, det är lättare att få till rätt spår med lite högre fart. Envisas dock, för att träna spårval är långsamma gruppen alldelens utmärkt, iaf de 2 sista passen under en kväll brukar ha tillräckligt hög fart för att spåret ska "kännas" rätt. Vill man ha hela paketet med spårval/gas/broms är det mellan eller hellre snabba gruppen som gäller. :tummenupp

Nepp, ses inte på fredag, sitter på jobbet och ugglar då. :mad:

SENSEI skrev:
.. jupps det var det... och kul blev det när det väl torkade upp efter den lägliga regnstunden.
Blåvitt är iaf snabbast :)

Tack Roller för en kul kväll...

Det är du som skall ha ett stort tack för all hjälp med lås etc. :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard