Man och maskin i symbios - Kraschen i Sviestad i sin helhet.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Kraschen i Sviestad som film!

Nu har jag micklat hela kvällen. Det kanske kommer en Diretors Cut om jag orkar. Men jag är iaf nöjd med slutresultatet.

Tack till omtänksamma intruktörer och Svampe som avbröt sitt pass för att åka in och checka till mig.

(ca. 65megg)
http://roller.apagnu.se/Krascen_pa_Sviestad.wmv

Givetvis ytterligare ett tack till Sege. Jag hoppas att jag inte snor ALL din bandbredd. Snälla själar får gärna spegla :tummenupp

Förklara gärna varför i ¤&"?)&%? jag krashar... Så man inte gör det igen. Den 16'e ska jag ner under minuten. Thats all there is to it!!!

Bisous!

Last edited:
Tack för filmen, laddar nu!

Förresten, fin placering bland kamerapröjsarnicken man fick i förra filmen! ;)

Den 16:e sätter du den!

stoffer skrev:
Tack för filmen, laddar nu!

Förresten, fin placering bland kamerapröjsarnicken man fick i förra filmen! ;)

Den 16:e sätter du den!

Hehehe.... Det va helt random... Jag ville inte göra nån ordning efter hur mycket folk hade betalat eller så... Alla bidrag uppskattas lika mycket. Tack en en ggn :D Nu behöver jag mer pengar ;)

Jag med, jag är en såndäringa studentjävel, har just köpt mc, har just betalat mc-försäkring, den står på mig och ska ha råd att köra också.. dessutom får jag inte lön föränn 25:e juli, fick förra 25:e maj :(

Annars hade du fått en slant eller två ;)

Rundningsmärke skrev:
Det är humor, fast det där med symbios vet jag inte. :D
Hur gick det med hojen, gick den att köra hem?

/A

Hehe... Det där med Symbios ska tas med en stor portion salt :D Njae.... Gick å gick... bromshandtaget gick av (frambromsen) så det hade varit lite jobbift att köra utan frambroms. Men jag åkte en sån däringa MB Sprinter så det va lugnt! :tummenupp

Last edited:
Snygg film Rullarn.

Du kommer säkert få 10 miljoner dissade anledningar till vurpan, men jag försöker vara seriös :D
Jag håller mest på Mattias när det gällde spårvalet i esset, man måste ta höjd innan högern så inte utgången bara blir bara bryt ned hojen så att man inte kör av.

Det kändes som du kom för tight på högern och sen för att klara kurvan så bröt du ned hojen lite väl mycket (kanske utan att hänga så mycket) och det där gaspådraget borde nog inte göra så att bakhjulet sladdar.

Ha ha ha....kul film.
Skyll på fotpinnarna...eller HW, det skulle jag gjort. :gnissla

Jag tyckte spårvalet såg rätt bra ut, fast jag vet ju inget. Hur borde man köra på Sviestad?

Man får hoppas att nån snäll Sthlm:are har plats i bussen/på släpet om man gör en Hulken/Roller den 16:e. :rolleyes:

/A

Jo jag har känt att jag kommer fel i den kurvan.... Har jämt fått fotpinneskrap där på sistonde... Ska försöka implementera rådet i verkligheten den 16'e. Vad gick sönder på din hoj ?

Hulken_1 skrev:
Snygg film Rullarn.

Du kommer säkert få 10 miljoner dissade anledningar till vurpan, men jag försöker vara seriös :D
Jag håller mest på Mattias när det gällde spårvalet i esset, man måste ta höjd innan högern så inte utgången bara blir bara bryt ned hojen så att man inte kör av.

Det kändes som du kom för tight på högern och sen för att klara kurvan så bröt du ned hojen lite väl mycket (kanske utan att hänga så mycket) och det där gaspådraget borde nog inte göra så att bakhjulet sladdar.

Rundningsmärke skrev:
Jag tyckte spårvalet såg rätt bra ut, fast jag vet ju inget. Hur borde man köra på Sviestad?

Man får hoppas att nån snäll Sthlm:are har plats i bussen/på släpet om man gör en Hulken/Roller den 16:e. :rolleyes:

/A

Ja passa er för den lömska kurvan.
Om ni ska kapa sekunder på banan så börja inte i esset :hihi :hihi :hihi

Rundningsmärke skrev:

/A

Jag kommer ha bil med mig och e snäll :D Spännband e en bristvara dock.... Sittplatser i bilen e det oxå si och så med.... Men den tar iaf 3 hojjar. Du kanske bli skjutsad eller nåt.... Men undvik att göra en RoLLER/Hulken :D

RR Olle: Altså jag e så impad över tiden du lägger ner på filmerna. Bästa "amatörfilmerna" jag sett altså. Vart får du alla filmcitat/klipp ifrån? Allt e ju så jäkla gjutet :)
MERA FILMER! Alltid ett sant nöje. Du kort sagt rokkar. :yoparty

RoLLER skrev:
Jo jag har känt att jag kommer fel i den kurvan.... Har jämt fått fotpinneskrap där på sistonde... Ska försöka implementera rådet i verkligheten den 16'e. Vad gick sönder på din hoj ?

Oj oj skadorna på min hoj??

Ska börja rabbla upp allt....
Böjt styre, buckla i tanken, instrumentering paj, delvis kåpor i bitar,ställningen som håller upp kåpglaset, något fäste i ramen som håller upp frontkåpan, backspeglar, blinkers, slipon. osv.

Min hoj vände på sig när den kom ut i gräset och snurra runt på något sätt :(

Sällan man garvar när man ser en vurpa men dina "clint eastwood?" kommentarer m.m. gjorde att jag inte kunde hålla mig :P

Aj fan :( Jag hade en stor portion tur i "oturen"!

Hulken_1 skrev:
Oj oj skadorna på min hoj??

Ska börja rabbla upp allt....
Böjt styre, buckla i tanken, instrumentering paj, delvis kåpor i bitar,ställningen som håller upp kåpglaset, något fäste i ramen som håller upp frontkåpan, backspeglar, blinkers, slipon. osv.

Min hoj vände på sig när den kom ut i gräset och snurra runt på något sätt :(

Matti skrev:
Sällan man garvar när man ser en vurpa men dina "clint eastwood?" kommentarer m.m. gjorde att jag inte kunde hålla mig :P

Hehehe.... Tack! Det är meningen att folk ska tycka det e kul :D Jag blir glad och det värmer i hjärtat om ni garvar :lol

Skit oxå.... Mitt snus e slut.... Nu måste jag ut i natten och tjacka snus... JOBBIGT :(

Ska vi inte dra ut och slanga lite... Nu skiter jag ju i hojjen.... nästan...

Det är så bra att jag nästan tror det är regiserat. HW dissas och dyker sedan upp som en linslus. HA HA HA HA. Inte åt dig såklart Roller - åt situationen. MEGET roligt :lol

Jag minns att man är sen in vänstern för att bli neutral in i högern. Är man neutral in i vänstern(som du verkar vara ???) så blir man åthelvete för tidig in i högern. (tror jag)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard