Man och maskin i symbios - Kraschen i Sviestad i sin helhet.

#Olsson# skrev:
Det är så bra att jag nästan tror det är regiserat. HW dissas och dyker sedan upp som en linslus. HA HA HA HA. Inte åt dig såklart Roller - åt situationen. MEGET roligt :lol

Jag minns att man är sen in vänstern för att bli neutral in i högern. Är man neutral in i vänstern(som du verkar vara ???) så blir man åthelvete för tidig in i högern. (tror jag)

Fan e du vaken vid den här tiden!!! Jag hade tänkt att citera dig i filmen faktiskt men det passade inte in sen.... "Det e bara å gå på't igen" :D
Eller var det bara "På't igen bah". Citatet sitter för evigt i min hjärna!!!!

RoLLER skrev:
Fan e du vaken vid den här tiden!!! Jag hade tänkt att citera dig i filmen faktiskt men det passade inte in sen.... "Det e bara å gå på't igen" :D
Eller var det bara "På't igen bah". Citatet sitter för evigt i min hjärna!!!!

"På't igen bah" ska det vara. Kort, lättförståligt och inte minst - med en dåres possitiva attityd :D

(jag kollar på filmen om o om igen. Kan inte sluta :tummenupp )

#Olsson# skrev:
"På't igen bah" ska det vara. Kort, lättförståligt och inte minst - med en dåres possitiva attityd :D

(jag kollar på filmen om o om igen. Kan inte sluta :tummenupp )

Kul att du gillar den.... Den här filmen hade en sjukt hög budget... :lol Lite oväntat iofs :huvet

Den här var riktigt bra, RIKTIGT BRA! Ljudinläggen var riktiga höjdare :rofl !

Jag gissar att du gjorde som jag gjorde i onsdags, la ner för mycke och gick över kanten på däcket. Ja man måste ju prova, annars vet man ju inte vart gränsen går ;)

OlleR skrev:
Den här var riktigt bra, RIKTIGT BRA! Ljudinläggen var riktiga höjdare :rofl !

Jag gissar att du gjorde som jag gjorde i onsdags, la ner för mycke och gick över kanten på däcket. Ja man måste ju prova, annars vet man ju inte vart gränsen går ;)

Det var nån som skrev nåt skitkul... Undra om det inte va du kanske....

"Varför gör dom inte däcket runda hela vägen runt?"

Jag fattar inte heller det... Då kan man ju köra ligganes på sidan ju :rofl

RoLLER skrev:
Det var nån som skrev nåt skitkul... Undra om det inte va du kanske....

"Varför gör dom inte däcket runda hela vägen runt?"

Jag fattar inte heller det... Då kan man ju köra ligganes på sidan ju :rofl
Hehe japp, det var efter den åkturen :D Vi skulle nog behöva sånt :>

Edit, utan att vara någon som helst expert så kan jag väl dela med mig av vad jag lärde mig av det, det ser ut på skuggan som om du gör som jag gjorde, att man är ute med knäet men "håller sig uppe" med överkroppen. Jag fick högre fart å mindre kåpskrap :hihi med att hänga ut kroppen mer, litet gjorde stor skillnad! (jag trodde innan att jag hängde ut nog mycket, men icke sa nicke. Jag når inte heller ner med knäet så det är lite knepigt att känna efter oxo :()

Last edited:
Däcken är nog runda tillräckligt. det du kanske skulle göra är att sätta stödhjul vid fotpinnarna :)

Fast prova att hänga ut röven lite till, det brukar hjälpa mot både fotpinneskrap och i förlängningen kåpskrap. (Inte för att det är ofelbart, men som sagt, viss hjälp är det).

Last edited:
RoLLER skrev:
Den 16'e ska jag ner under minuten. Thats all there is to it!!!
Bisous!

Ta hjälp av nån... åk efter och titta hur de gör.. härma får man göra :)

Åk några varv utan att jaga utan kör bara efter nån som håller ett högre tempo... man kanske inte hänger med hela varvet runt iofs.. men delar kan man ju alltid kolla på.

//håkan

RoLLER skrev:

Förklara gärna varför i ¤&"?)&%? jag krashar... Så man inte gör det igen...
Bisous!

Be någon kunnig kasta ett öga på dina däck för iaf bakdäcket hade det mest konstiga utseendet jag sett. Vild och amatörmässig gissning är att du har för mycket luft i däcken men som sagt, be någon av de mer rutinerade instruktörerna ta en titt.

Skulle ett däck se illa ut pga höt luft-tryck?? BILD?!?

Mästerlig film-mix annars. Skånska kommentaren när hojen har stannat knäcker mig totalt och nu kommer jag inte ens ihåg vad den var... men ser jag den igen så grinar jag igen.

Chrille skrev:
Skulle ett däck se illa ut pga höt luft-tryck??

Inte en aning men läs mitt inlägg igen, det är en amtörmässig gissning och tipset är att fråga någon som kan. Fakta är dock att bakdäcket inte ens var i närheten av det utseende som de lärde sagt till mig att däck med rätt arbetstemp och fungerande fjädring ska ha.

håkan skrev:
Ta hjälp av nån... åk efter och titta hur de gör.. härma får man göra :) Åk några varv utan att jaga utan kör bara efter nån som håller ett högre tempo... man kanske inte hänger med hela varvet runt iofs.. men delar kan man ju alltid kolla på.
//håkan
Jaha, ditt svin, det var därför du åkte bakom mig sist? ;)

Chrille skrev:
Mästerlig film-mix annars. Skånska kommentaren när hojen har stannat knäcker mig totalt och nu kommer jag inte ens ihåg vad den var... men ser jag den igen så grinar jag igen.
Din hädare det är ju EM som säger ja jäuvlarr.

Lysande rulle Oller, vurpan beror till 100% på att du går för snävt i esset, du ska flytta ut spåret en bit, men annars såg det bra ut tyckte jag iaf, men jag har säkert fel det brukar jag ju ha.

Jag skrattar så jag grinar, känner mig lite taskig, för att lätta mitt samvete har jag satt in ett bidrag. :D

/A

Edit: Skrattar åt filmen alltså, inget annat. :)

Last edited:
flera saker bidrar ju till en vurpa, men i detta fallet ser det helt klart ut som för mycket nerlägg pga felaktigt spår i esset.
Att spåret är fel är det inget snack om, dock så kan det i förlängningen bero på däcket, markfrigång mm..
Felet du gör i denna sektion av banan är att när du går ur vänstern så "siktar" du rakt mot högern och faller in tidigt.
Bättre är att hålla lite höjd i igången och långsammare och mer radiellt falla in mot inre apex.
Du vinner då ytterliggare en grej vilken är att du får en flackare utgång ur högern, detta eftersträvar men ju nästan alltid men extra mycket i denna sväng som blir "offCamber" på vägen ur, ett ypperligt ställe att sladda lite mer än planerat på... :gnissla
roller e blå
jag e röd

Bifogat

• rollersviesta.jpg
    rollersviesta.jpg
    71.5 KB · Visningar: 223
Last edited:
Snackade med svampe idag och han berättade vad som hänt.. samt att kameran varit monterad. Han berättande även att han släppt så du skulle komma ikapp... Ligger det sanning i det eller hade du verkligen häng på hans :arsele :lol

Inte kul Rullarn, men fan vad jag garva åt dina kommentarer i filmen! :tummenupp
Men vad kör du på för däck? Har själv kommit in fel i spår med mycket nerlägg, men det har aldrig släppt så för mig... Men skulle inte förvåna mig om du pressade hårdare än vad jag gjorde ;)
Dina filmer är :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

stoffer skrev:
Tack för filmen, laddar nu!

Förresten, fin placering bland kamerapröjsarnicken man fick i förra filmen! ;)

Den 16:e sätter du den!
F*n har jag missat en film.... Kan nån vänlig själ lägga upp den här så slipper jag leta efter den :Bugar

Tråkigt att se RoLLER men du verkar ta de bra :tummenupp åter igen en bra redigerad film

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard