Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.
Vi kan ha kvar invandringen på samma nivå som nu, om man ser till att personerna integreras.
Det gör de inte om man samlar stora skaror i samma område, med mycket lite kontakt med omvärlden, och matar dem med bidrag och offermentalitet.
Det är dock svårt att få ordning på eftersom de flesta gärna bor med sina likar.
"Tvångsåtgärder" krävs, men det är omöjligt.

Därför anser jag att invandringen skall strypas, så att integrationen hinner med.
Jag är även ganska säker på att det skulle få andra länder att ta emot fler invandrare.
Nu betraktas flyktingar som ett svenskt problem.
Anhöriginvandring är en skitidé.

Och så länge vi har hög arbetslöshet som gör att vi inte KAN integrera folk i samhället, inte ens svenska ungdomar, så är det ju ren och skär idioti att ta emot annat än rena flyktingar som riskerar att dö per omgående av olika orsaker.

Anhöriginvandring är jag inte insatt i men jag förstår ju på namnet vad det är. Det känns som att vi inte har möjlighet att vara så mjäkiga för tillfället.

Jag förstår att SD kom in i riksdagen men jag gillar det inte alls. Men som sagt, förståelse finns.

Att få ordning på integrationen av de som redan är här ser jag som självklart. Det finns inget som säger att vi inte kan göra det samtidigt som vi förbättrar integrationen av nyanlända.

Sen var det väl knappast somaliska getskötare jag tänkte på med kompetensinvandring. Många av de som kommer är högutbildade, men hamnar p.g.a. dålig integrering i lågkvalificerade yrken i Sverige. Här brukar nassarna raljera och säga att blattarnas utbildning knappt motsvarar svensk grundskola, men min egen erfarenhet är att de kunskapsmässigt ungefär motsvarar samma utbildning i Sverige. Givetvis behöver deras kunskaper kompletteras med det som behövs i landet, men detta är också något som integrationsprocessen ska hantera.Intressant. Du får gärna länka till något riksdagsbeslut där det framgår att man tar pengar från äldreomsorgen och ger till somalier.

Väldigt få invandrare är dessa du talar om som Sverige behöver, de högutbildade. De absolut flesta är från Somala, Irak och Afghanistan. Bland dessa är det asyl och numera den största delen anhörighetsinvandring.

I princip alla dessa kommer med flyktingsmugglare och av dessa har de fått råd att kasta bort deras pass. Så i princip räcker det nästan att vara en man med afrikanskt ursprung och säga att du kommer från Somalia- då dessa alltid (99%) får PUT- och ett liv med bidragstagande utan motprestation. Då är 150-200000kr en väldigt liten kostnad att satsa för att ta sig hit.

Invandringen på 40/50/60-talet går INTE att jämföras med dagens elände vilket packet ALLTID ska ha med i sin argumentation. Ska vi lägga mer pengar på eländet kommer andra saker bli lidande och med tanke på hur Carema får härja fritt så...

Edit: Oväntat att Skrotnisse fortfarande ältar sin utopi

Carema vill jag inte ens tala om. Har besökt ett av deras behandlingshem. Det måste ha varit en av de mest vidriga platser jag besökt.

Last edited:
Sen var det väl knappast somaliska getskötare jag tänkte på med kompetensinvandring. Många av de som kommer är högutbildade, men hamnar p.g.a. dålig integrering i lågkvalificerade yrken i Sverige. Här brukar nassarna raljera och säga att blattarnas utbildning knappt motsvarar svensk grundskola, men min egen erfarenhet är att de kunskapsmässigt ungefär motsvarar samma utbildning i Sverige. Givetvis behöver deras kunskaper kompletteras med det som behövs i landet, men detta är också något som integrationsprocessen ska hantera.

Det du pratar om kostar mycket mycket pengar. Vem ska betala för detta, ska du ?

Själv vill jag inte att staten ska göra det, det genererar för stora problem med en massinvandring vilket vi har sett stora bevis på. Det pratas bara om rättigheter, knappt en människa vågar nänma att de även har skydligheter. Jag säger helt enkelt nej till att vilja skapa mer problem än vad vi har idag och det ska inte vara sverige eller svenskarna problem att lösa dessa problem. Vi har nog med egna problem då varför inte stänga gränserna och lösa våra interna problem först.

Landsförädarna ser gärna att det tas pengar från skola, vård och infrastruktor. Många har tydligen ingen som helst tacksamhet till de äldre för att de har byggt upp landet utan ser gärna att invandrarna ger så mycket ekonomisk hjälp som möjligt.

Så frågan är, hur ska vi fortsätta att finansiera en massinvandring UTAN att ta pengar från andra sektorer ?

Sedan finns det knappt några rasister eller nazister i Sverige då vi bor i ett mycket tolerant land. Det är värre för alla kristna nere i Egypten där muslimerna fysiskt vill skada dom och de bränner ned kyrkor som tillhör kristna.

En dag kanske muslimerna i Sverige är tillräckligt många fär att göra samma sak i Sverige. Då blir det enkelt att peka ut vilka som är skyldiga till att de fortsatte att ge sitt stöd till massinvandringen.

Du får gärna länka till något riksdagsbeslut där det framgår att man tar pengar från äldreomsorgen och ger till somalier.

Det är enkelt, staten har en inkomst på x kronor varje år. Dessa pengar betalas ut till diverse sektorer. Ökar vissa utgiftsposter så korrieras detta genom att ta pengar från andra sektorer som tex. skola, vård och infrastruktur. Alternativet är att låna pengar för att finansiera invandringen så att sverige ska ses som det mest invandrarvänliga landet på jorden. Hela vänsterblocket har en verklighetsfientlig politik och detta är typen av politiker som gärna skulle belåna svenska folket för att fortsätta försörja helt främmande människor som inte har bidragit med något alls till sverige.

Inte konstigt att SD kommer få 12-14% av rösterna vid nästa val. Dags att säga nej till problemimporten.

Last edited:
I princip alla dessa kommer med flyktingsmugglare och av dessa har de fått råd att kasta bort deras pass. Så i princip räcker det nästan att vara en man med afrikanskt ursprung och säga att du kommer från Somalia- då dessa alltid (99%) får PUT- och ett liv med bidragstagande utan motprestation. Då är 150-200000kr en väldigt liten kostnad att satsa för att ta sig hit.

Skrämmande, och ännu mer skrämmande att det finns folk som tycker det är okej med import av livslång försörjning.

Invandringen på 40/50/60-talet går INTE att jämföras med dagens elände vilket packet ALLTID ska ha med i sin argumentation. Ska vi lägga mer pengar på eländet kommer andra saker bli lidande och med tanke på hur Carema får härja fritt så...

Edit: Oväntat att Skrotnisse fortfarande ältar sin utopi

Och vilken "utopi" är det?

Visst har vi råd, om det får ske på bekostnad av allt annat, och det får det tydligen?

http://www.kristianstadsbladet.se/d...pengar-som-hon-har-betalt-in-under-livet.html

Hemskt, så blir det när dagens politiker inte vågar prata om problemet med massinvandringen.
Hade vi inte släppt in de senaste 50'000 muslimerna så hade denna dam och väldigt väldigt många andra fått det mycket bättre. Det är till dessa människor som mina skattemedel ska användas till vilket är självklart. Några 50'000 muslimer bryr jag mig faktiskt inte alls om då dessa ställs i relation till de som faktiskt har varit med och byggt upp landet.

Hemskt att det gick så fel, men första steget att rätta till detta problem är att rösta på rätt parti vid nästa val.

Kul, ännu en "svensk" misstänkt för terrorbrott.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/van-han-skulle-kopa-datorer_6773329.svd

Det verkar vara så mycket positivt dessa kulturberikare ger tillbaka till oss riktiga svenskar.

Det finns mycket man kan ha synpunkter på, tex kvoter, hur väl vi i Sverige (både politiskt och till mans) lyckas att integrera och ordna arbete tillsammans med invandrade etc etc.

Men som du uttrycker dig i dina senaste inlägg, så blir det en orättvis börda att läsa, tex för alla de okriminella och arbetande/studerande medlemmar på SH med bakgrund från muslimska länder.

Jag rekommenderar att du tänker efter lite hur du kan uttrycka dig mer sakligt och mindre förfördelande.

Jag rekommenderar att du tänker efter lite hur du kan uttrycka dig mer sakligt och mindre förfördelande.

Du talar nog för döva öron, killen verkar tro att det är religionen som är största hotet när det gäller invandringen :glömdet
Nog för att jag avskyr allt vad religion heter och att det är roten till nästan allt det onda men att beskylla 50 000 muslimer för att det har gått fel är ju lite väl Sverigedemokratiskt.
Det jag stör mig mest på är att om man som jag vill att man ser över invandringen för vårt eget bästa så sympatiserar man med SD, vilket är jävligt tragiskt för det är väl de sista människorna man vill bli förknippad med efter Miljöpartiet.
:(

Kom och tänka på att jag börjar känna mig som en Indian.

Så ni vill ha kompetenskrav på invandrarna? Lite komiskt när hälften av er skulle i såfall borde bli utkastade ur landet trots att ni är födda svenskar.

Det är väl därför ett kompetenskrav på invandrarna vore bra? Vi har tillräckligt med drägg redan som det är, och behöver inte öka vikten på kvarnstenen om halsen. ;)

Så ni vill ha kompetenskrav på invandrarna? Lite komiskt när hälften av er skulle i såfall borde bli utkastade ur landet trots att ni är födda svenskar.

Kan inte du redogöra vilka kraven är och vilka här som inte uppfyller kraven?

Jag har svårt att tro att någon här skulle utklassas av en Somalier eller Afghan om det inte gällde getskötsel eller drogodling...

Men visst, jag vill att kriminella ska utvisas också, trots att det finns svenskfödda kriminella som vi inte kan utvisa någonstans är det lika dumt?

Jag menar att vi kan hålla tusentals svenska yrkeskriminella inlåsta här om vi skickar tillbaka dom tusentals yrkeskriminella som är inflyttade.

Du talar nog för döva öron, killen verkar tro att det är religionen som är största hotet när det gäller invandringen :glömdet
:(

Hur många Svenska Kristna är dömda för terrorbrott runt om i världen?

Hurm många "Svenska" Muslimer är dömda för terrorbrott runt om i världen?

Sist jag kollade så var det väldigt många fler kristna än muslimer som hade Svenskt medborgarskap, så till en viss del har nog religionen med saken att göra, kanske, eventuellt

Hur många Svenska Kristna är dömda för terrorbrott runt om i världen?

Hurm många "Svenska" Muslimer är dömda för terrorbrott runt om i världen?

Sist jag kollade så var det väldigt många fler kristna än muslimer som hade Svenskt medborgarskap, så till en viss del har nog religionen med saken att göra, kanske, eventuellt

Hur många svenska muslimer är dömda för terrorbrott i världen?
Hur många religiöst obundna svenskar är dömda för terrorbrott i världen?
hur många religiöst obundna "svenskar" är dömda för terrorbrott i världen?

Nej, då inte döva öron.

Dock så vill jag införa lite rättvisa i samhället där Sverige faktiskt först och främst tar hand om alla äldre som har byggt upp samhället. Idag verkar den prestationen inte vara värd något alls.

När jag får välja så ska mina skattemedel användas till att försörka människor som faktiskt har gjort något för landet.

Många delar min åsikt och det är därför SD kommer vara det tredje största partiet i landet.

Nej, då inte döva öron.

Dock så vill jag införa lite rättvisa i samhället där Sverige faktiskt först och främst tar hand om alla äldre som har byggt upp samhället. Idag verkar den prestationen inte vara värd något alls.

När jag får välja så ska mina skattemedel användas till att försörka människor som faktiskt har gjort något för landet.

Många delar min åsikt och det är därför SD kommer vara det tredje största partiet i landet.

Hade de som leder SD inte varit sådana kompletta idioter hade de haft en god chans att bli just det tredje största partiet med. Tyvärr pissar de bort en alldeles ypperlig chans att ta tag i invandringspolitiken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma