Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är väl därför ett kompetenskrav på invandrarna vore bra? Vi har tillräckligt med drägg redan som det är, och behöver inte öka vikten på kvarnstenen om halsen. ;)

Precis vad jag också anser. Arbetskraftinvandring är en helt annan sak. Sätt upp en tydlig regel där invandrarna måste försörja sig själva inom 1 månad efter de flyttat till Sverige, enkel tågresa hem och problemet är löst. Att idag göra sverige till ett mångkulturelt land mår jag bara illa av. Vi har bevisen på att det inte fungerar och det kostar massor av miljarder.

Kan dom inte det så går det ekonomiska stödet till alla landets skolor och sjukhus istället.

Allt det pratas om är svenskarnas skyldigheter, skyldigheter och skyldigheter. Har alla stackare som tvingas finanisera massinvadringen ingen rättigheter alls ?

Last edited:
Du talar nog för döva öron, killen verkar tro att det är religionen som är största hotet när det gäller invandringen :glömdet
Nog för att jag avskyr allt vad religion heter och att det är roten till nästan allt det onda men att beskylla 50 000 muslimer för att det har gått fel är ju lite väl Sverigedemokratiskt.
Det jag stör mig mest på är att om man som jag vill att man ser över invandringen för vårt eget bästa så sympatiserar man med SD, vilket är jävligt tragiskt för det är väl de sista människorna man vill bli förknippad med efter Miljöpartiet.
:(

Vad är egentligen felet att bli förknippad med SD? Det enda partiet som har en framtidsvision om ett välmående land. Det enda partiet som inte trampar på sina medborgare. Enda anledningen att det anses fel att sympatisera med SD är att etablissemanget och media anser dessa som paria.

Personligen tror jag religionen som invandrarna för med sig är det största hotet. För vad skiljer sig muslimer från svenskarna? Jo våra värdegrunder. Vår kommer från början från kristendomen, även om den i sig nästan försvunnit. Deras från Islam. Skillnaden är att deras samhällen inte är sekulariserade och lever kvar i medeltiden i många fall. Integrera en holländare eller en Somalier, vad är enklast?

Hur många svenska muslimer är dömda för terrorbrott i världen?
Hur många religiöst obundna svenskar är dömda för terrorbrott i världen?
hur många religiöst obundna "svenskar" är dömda för terrorbrott i världen?

Du får gärna googla fram siffrorna, jag vet att det inte är speciellt många ÖHT, så det skulle ju vara intressant att se.

Vi har väl just inte haft några vänsterterrorister att tala om, men vi har ju han som hela tiden råkar semestra på orter som har träningsläger för terrorister.

Sen har vi ju ett gäng som har varit i danmark http://politiken.dk/indland/ECE1154...nholdt-for-terrorplaner-mod-jppolitikens-hus/

Ett gäng i Irak http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11538502.ab

Ett gäng i Pakistan http://jinge.se/mediekritik/svenska-”terrorister”-pa-vag-hem.htm

Ytterligare ett gäng som anses ha terroristanknytning: http://www.sydsvenskan.se/sverige/article65097/Ett-tjugotal-svenskar-utpekade-som-terrorister.html

Vad är egentligen felet att bli förknippad med SD? Det enda partiet som har en framtidsvision om ett välmående land. Det enda partiet som inte trampar på sina medborgare. Enda anledningen att det anses fel att sympatisera med SD är att etablissemanget och media anser dessa som paria.

Personligen tror jag religionen som invandrarna för med sig är det största hotet. För vad skiljer sig muslimer från svenskarna? Jo våra värdegrunder. Vår kommer från början från kristendomen, även om den i sig nästan försvunnit. Deras från Islam. Skillnaden är att deras samhällen inte är sekulariserade och lever kvar i medeltiden i många fall. Integrera en holländare eller en Somalier, vad är enklast?

Det enda problemet jag har med SD att det partiet kryllar av nazister som tonat ner sitt uttryck en aning för att framstå som rumsrena.

Ja, det är väl ganska välkänt att många muslimer har stora svårigheter att acceptera andra religoner. Räcker det inte med de rasister som redan finns i landet, måste vi ta in ännu fler ?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mobb-brande-ner-kyrkor-i-indonesien_5924499.svd

http://www.silobreaker.se/muslimer-brnner-kyrka-i-kairo-flera-dda-5_2264554921359572992

Blir spännande att se vad som sker i Sverige när muslimerna blir fler i antalet än svenskar.

Jag skulle själv aldrig vara så egoistisk att jag flyttade till ett eget land och krävde att det landets medborgare skulle försörja mig under en stor del av mitt liv. Ännu mindre skulle jag vilja att pengarna som användes för att försörja mig istället kunde användas till andra sektorer i samhället(skola, sjukvård, äldreomsorg osv). Det skulle i så fall INTE vara direkt svårt att förstå att det skulle skapas "vissa kritiska" röster mot mig.

Skulle jag sedan även begå brott i det land jag flyttade till och helt missbruka det vänliga folkets förtroende och respekt så skulle jag ha deras fulla förtroende om de ville sänka min kropp till havets botten.

Dags för de som försvarar en sådan livstil att vakna upp.

Last edited:
Det enda problemet jag har med SD att det partiet kryllar av nazister som tonat ner sitt uttryck en aning för att framstå som rumsrena.

Visst det köper jag. Nazist, kommunist, fascist- alla dessa finns inom våra partier...

Ja, det är väl ganska välkänt att många muslimer har stora svårighetera att acceptera andra religoner.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mobb-brande-ner-kyrkor-i-indonesien_5924499.svd

http://www.silobreaker.se/muslimer-brnner-kyrka-i-kairo-flera-dda-5_2264554921359572992

Blir spännande att se vad som sker i Sverige när muslimerna blir fler i antalet än svenskarna.

Jag vill inte vara foliehatt- men brödraskapet, styrande muslimer och andra (inte alla) muslimer uttalar sig gång på gång i deras länders television om Islams framtid i Europa. Och det är ingen positiv framtidsvision de har i sikte om man värnar om våra allt mer försvinnande värderingar och synsätt hur ett samhälle ska styras.

Last edited:

När jag växte upp talades det jäkligt mycket om Nazister och skinnheads. Vad hände t ex med Karl XII "firandet" i Lund? Det har varit väldigt tyst under senare år. Ett led i att bli rumsrena? Det lär ju krylla av f.d nynazister inom SD. Något annat kan jag inte tänka mig.

Det lär ju krylla av f.d nynazister inom SD. Något annat kan jag inte tänka mig.

Dom var aldrig så många, jag tror du hittar flera f.d Revolutionära Marxist-Leninister inom V eller t.o.m inom S.

Någonstans tar ju folk vägen när dom växer upp och läser på lite.

Kan inte du redogöra vilka kraven är och vilka här som inte uppfyller kraven?

Det är inte jag anser att det ska vara kompetenskrav för att komma in i landet.

Men låt oss anta att ni accepterar läkare och ingenjörer? Lägre utbildade konkurerar ju om era jobb och det är tydligen stor arbetslöshet i era skrån så jag antar att dessa inte är tillräckligt kvalificerade.

Jah tror att majoriteten av de som snackar i denna tråd ligger väldigt långt ifrån läkarkompetens eller ingejörskompetens. Hur tycker ni ett "kompetenskrav" ska utformas? Tror ni att ni själva skulle ha ens hälften så många rätt på ett sånt prov som en läkare från Iran? Eller en ingenjör från Irak? Jag gissar att hälften av er skulle få under 25% av poängen som den genomsnittlige ingenjören/läkaren skulle få.

Det vore ju svårt att kicka ut den delen eftersom knappast något land skulle ta emot den gruppen. Men lite tvångssteriliseringar kanske vore nåt så dom inte fortsätter sprida sina dåliga gener?

Alltså. Vad hände med moral, empati och mänskliga värderingar? Varför kan vi inte bara försöka hjälpa så många vi kan, så gott vi kan? Är det så jävla förlegat? Dela med oss? Hallå?

Vad är det för ärthjärna som tror att muslimerna ska ta över Sverige. Eventuellt är det det dummaste jag någonsin hört tror jag. Tror någon på fullaste allvar att 15-åriga snorungar har en politiskt agenda bara för att deras föräldrar är födda i Irak? Jag tror jag dör..

Vad är det för ärthjärna som tror att muslimerna ska ta över Sverige. Eventuellt är det det dummaste jag någonsin hört tror jag. Tror någon på fullaste allvar att 15-åriga snorungar har en politiskt agenda bara för att deras föräldrar är födda i Irak? Jag tror jag dör..

SÅ oavsett vad för krav folket som kommer in har så ska vi stå med öppna armar och självklart inte ställa krav på dessa människor? ÄR det omänskligt att kräva något 2012? Förutom socialbidrag och gratis bostad. Folk verkar inte förstå vad den här debatten handlar om...gång på gång.

Alltså. Vad hände med moral, empati och mänskliga värderingar? Varför kan vi inte bara försöka hjälpa så många vi kan, så gott vi kan? Är det så jävla förlegat? Dela med oss? Hallå?

Är det okej om vi ser till att våra gamla inte ligger i nerkissade blöjor för att dom har dragit in budget för äldrevården?

Är det okej att våra gamla tanter och farbröder på äldreboenden får mjölk till maten varje dag?

Är det okej att en tant som har jobbat och betalat skatt i Sverige hela sitt liv får lika mycket i pension och tandvårdsbidrag som en som har kommit hit och levt på bidrag från första dagen?
http://www.kristianstadsbladet.se/d...pengar-som-hon-har-betalt-in-under-livet.html

Sen när vi har en acceptabel standard för alla i det här landet och känner att vi har möjlighet att dela med oss och vara frikostiga med skattepengarna, då kan man börja titta på att hjälpa andra.

Precis som att jag ser till att betala mina egna räkningar först, innan jag skänker pengar till välgörenhet.

Det är helt enkelt bara sunt förnuft.

Om vi sedan gradvis försämrar vårat land genom att ta hit människor som inte vill spela efter våra regler, då måste vi sluta ta hit sådana människor.

Just avsaknad av moral empati och mänskliga värderingar brukar vara väldigt vanligt bland dom som kommer hit.

Last edited:

Men låt oss anta att ni accepterar läkare och ingenjörer? Lägre utbildade konkurerar ju om era jobb och det är tydligen stor arbetslöshet i era skrån så jag antar att dessa inte är tillräckligt kvalificerade.

Jah tror att majoriteten av de som snackar i denna tråd ligger väldigt långt ifrån läkarkompetens eller ingejörskompetens. Hur tycker ni ett "kompetenskrav" ska utformas? Tror ni att ni själva skulle ha ens hälften så många rätt på ett sånt prov som en läkare från Iran? Eller en ingenjör från Irak? Jag gissar att hälften av er skulle få under 25% av poängen som den genomsnittlige ingenjören/läkaren skulle få.

Det vore ju svårt att kicka ut den delen eftersom knappast något land skulle ta emot den gruppen. Men lite tvångssteriliseringar kanske vore nåt så dom inte fortsätter sprida sina dåliga gener?

Men ungefär tio av nio invandrare från balkan är ju ingenjörer.
Brukar dock ha glömt dokumenten.
Varför utgår du från att andra deltagare i debatten är lågutbildade?
Varför utgår du ifrån att en läkare eller ingenjör skulle ha fyra gånger fler rätt på ett kompetensprov?

Om vi leker med en tanke. Låt oss säga att vi tar emot mycket ingenjörer och läkare från Irak, Somalia, Afghanistan osv. Det finns ingen anledning för oss att göra det. Vi är kapabla att skaffa dessa människor själva inom landet. Skulle inte dessa människor göra mycket, mycket mer nytta i deras hemländer? Hur ska dessa länder någonsin kunna byggas upp om vi (i teorin) utarmar dessa få personer med kompetens.

Dags att börja handla med annat än känslor? Vill du vara en god människa, göra gott för dom som inte har lika mycket som dig? Öppna din egen plånbok. Staten ska inte bekosta detta. Eftersom staten bekostar detta kalas ska det också vara ett krav att redovisa hur mycket av skattepengarna som går till detta projekt. Dock kommer de aldrig visa upp det själva då det redan själva vet att de gjort bort sig...

Dags att börja handla med annat än känslor? Vill du vara en god människa, göra gott för dom som inte har lika mycket som dig? Öppna din egen plånbok. Staten ska inte bekosta detta. Eftersom staten bekostar detta kalas ska det också vara ett krav att redovisa hur mycket av skattepengarna som går till detta projekt. Dock kommer de aldrig visa upp det själva då det redan själva vet att de gjort bort sig...[/QUOTE]

Det handlar inte om känslor. Det handlar om något mycket större och det kommer du nog aldrig att förstå. Det handlar om grundläggande mänskliga värderingar och där har vi olika åsikter. Vi sitter i en sits där vi har möjlighet att sätta ett exempel. Vi kan försöka göra det rätta till skillnad från många andra länder i världen.

Jag antar att du och många som delar dina åsikter tycker att högervindarna som blåser genom europa är något positivt. Jag anser att det är en katastrof. Var drar man gränsen? Det är ok att utvisa en familj vars son har snattat, men etniska rensningar i Serbien och Angola är inte ok.

En självklarhet tycker du och SD, men det är en farlig väg..

Detta är begrepp du tyvärr aldrig kommer att få ditt huvud runt och det är ok. Vi har helt enkelt olika mänskliga värderingar.

Lägre utbildade konkurrerar garanterat inte om mitt jobb. Och jag skulle garanterat klara mig väldigt bra gentemot en irakisk ingenjör inom mitt område. Hur det är för andra här vet jag inte däremot.
Jag tycker väl att vi ska ta in lägre utbildade med, sålänge de visar att de kan fixa jobb och förtjäna sitt eget och familjens uppehälle. Tycker Danmark har hittat ett bra sätt, vill man ta hit släkten får man visa att man kan försörja dem med.
Kommer man utifrån och har inte hjälpt till att bygga upp den sociala strukturen ska man inte få belasta den heller. Sverige är ett litet skitland, och vi kan inte vara ett världssamvete. Vi måste börja säga nej.

Den höga arbetslösheten som invandringen ger är ett bra sätt att hålla nere löner, vilket iofs är bra för Sverige som exportnation. Vi var ju sist jag kollade nästan nere på samma kostnad för produktion som Indien, så det är ju inte helt av ondo med invandringen.

Det är ju just det de flesta av oss tycker. Hjälp så många vi kan, så mycket vi kan.
Vi har bara en annan åsikt om hur många "så många vi kan" är.

Det handlar inte om känslor. Det handlar om något mycket större och det kommer du nog aldrig att förstå. Det handlar om grundläggande mänskliga värderingar och där har vi olika åsikter. Vi sitter i en sits där vi har möjlighet att sätta ett exempel. Vi kan försöka göra det rätta till skillnad från många andra länder i världen.

Jag antar att du och många som delar dina åsikter tycker att högervindarna som blåser genom europa är något positivt. Jag anser att det är en katastrof. Var drar man gränsen? Det är ok att utvisa en familj vars son har snattat, men etniska rensningar i Serbien och Angola är inte ok.

Detta är begrepp du tyvärr aldrig kommer att få ditt huvud runt och det är ok. Vi har helt enkelt olika mänskliga värderingar.

Du kommer med väldigt lite fakta och väldigt mycket känslomässiga argument. Varför är SD en farlig väg? Finland verkar inte sitta på pottkanten? Inte Norge heller för den delen. Båda de länderna har mycket restriktivare invandring än sverige.
Det Rätta, är ett typiskt känslomässigt argument. Vad är det rätta? Varför är just det rätta, det Rätta?
Varför är "högervindarna" en katastrof?

Vad har du tillfört?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...