Skrotnisse
What would Shervin do?
Som sagt: Jag tror inte att du har läst hundratals utredningar!
Brottsutredningar behöver inte ingå i studier av kriminalitet eller dess faktorer. Har svårt att tro att polisen sitter och funderar över varför en enskild krminell blev kriminell. Knappast deras jobb.
Jag utgår, kanske naivt, ifrån att polisen baserar sina undersökningar på bevis och indicier, inte gissningar om var förövarna eventuellt kommer ifrån eller bor.
Det finns massor med anledningar till att utredningar inte publiceras men om du nu inte offentliggjort hur känner du till dem? För övrigt är ju inte det heller korrekt i förhållande till ditt tidigare påstående om att du baserade din uppfattning på offentliga utredningar.
För övrigt anser jag fortfarande att bevisbördan för att offentliga utredningar är manipulerade ligger på den som kommer med påståendet.
Tycker inte det är fel att punkmarkera, var har du fått det ifrån? Däremot finns det teorier som visat att det i sig kan bidra till kriminalitet, s.k. stämplingteorier. Så även om jag är för det så är det inte oproblematiskt.
Jag har väl knappast sagt emot dina slutsatser, bara varit nyfiken på vilken offentlig utredning det var du syftade till tidigare.
Det har jag redogjort för.
En bekant som arbetar med saken har påvisat vilka slutsatser en sammanställning av avslutade brottsutredningar ger.
Brottsutredningarna är offentliga handlingar.
Sammanställningen med slutledningar och åtgärdsförslag är det inte.
BTW: Jag tror inte att du finns.