Sen var det väl knappast somaliska getskötare jag tänkte på med kompetensinvandring. Många av de som kommer är högutbildade, men hamnar p.g.a. dålig integrering i lågkvalificerade yrken i Sverige. Här brukar nassarna raljera och säga att blattarnas utbildning knappt motsvarar svensk grundskola, men min egen erfarenhet är att de kunskapsmässigt ungefär motsvarar samma utbildning i Sverige. Givetvis behöver deras kunskaper kompletteras med det som behövs i landet, men detta är också något som integrationsprocessen ska hantera.
Det du pratar om kostar mycket mycket pengar. Vem ska betala för detta, ska du ?
Själv vill jag inte att staten ska göra det, det genererar för stora problem med en massinvandring vilket vi har sett stora bevis på. Det pratas bara om rättigheter, knappt en människa vågar nänma att de även har skydligheter. Jag säger helt enkelt nej till att vilja skapa mer problem än vad vi har idag och det ska inte vara sverige eller svenskarna problem att lösa dessa problem. Vi har nog med egna problem då varför inte stänga gränserna och lösa våra interna problem först.
Landsförädarna ser gärna att det tas pengar från skola, vård och infrastruktor. Många har tydligen ingen som helst tacksamhet till de äldre för att de har byggt upp landet utan ser gärna att invandrarna ger så mycket ekonomisk hjälp som möjligt.
Så frågan är, hur ska vi fortsätta att finansiera en massinvandring UTAN att ta pengar från andra sektorer ?
Sedan finns det knappt några rasister eller nazister i Sverige då vi bor i ett mycket tolerant land. Det är värre för alla kristna nere i Egypten där muslimerna fysiskt vill skada dom och de bränner ned kyrkor som tillhör kristna.
En dag kanske muslimerna i Sverige är tillräckligt många fär att göra samma sak i Sverige. Då blir det enkelt att peka ut vilka som är skyldiga till att de fortsatte att ge sitt stöd till massinvandringen.
Du får gärna länka till något riksdagsbeslut där det framgår att man tar pengar från äldreomsorgen och ger till somalier.
Det är enkelt, staten har en inkomst på x kronor varje år. Dessa pengar betalas ut till diverse sektorer. Ökar vissa utgiftsposter så korrieras detta genom att ta pengar från andra sektorer som tex. skola, vård och infrastruktur. Alternativet är att låna pengar för att finansiera invandringen så att sverige ska ses som det mest invandrarvänliga landet på jorden. Hela vänsterblocket har en verklighetsfientlig politik och detta är typen av politiker som gärna skulle belåna svenska folket för att fortsätta försörja helt främmande människor som inte har bidragit med något alls till sverige.
Inte konstigt att SD kommer få 12-14% av rösterna vid nästa val. Dags att säga nej till problemimporten.