livsfarlig polis!

Vikken jävla galning!

Kvinnor skall inte hantera skjutvapen! så ÄR det! :eek:

Undras hur förvånad hennes kolega blev.... :skrämd

Tänker man på att det brukar vara ca 4kg tryck vid double action och 1,6 kg vid single action på en 9mm pistol så ska man inte göra ett vådaskott om man har lite vapenvana. Det har tydligen inte denna kvinna.

pajo skrev:
Tänker man på att det brukar vara ca 4kg tryck vid double action och 1,6 kg vid single action på en 9mm pistol så ska man inte göra ett vådaskott om man har lite vapenvana. Det har tydligen inte denna kvinna.

Antagligen en prao :crash Det är ju inte precis så att den går fjärderlätt att smeka av....

Är man lite lagom "normal" i huvet så fattar man ju att
han inte kan utgöra något större hot då han ligger under
den andra polisen - med andra ord är det fullständigt
onödigt att ha draget vapen, för att inte tala om att sikta
på honom.

Grovt tjänstefel. Omedelbart avsked.

pajo skrev:

Ska vara och är är två skillda saker.

Det är ganska vanligt att avtryckarmotståndet ställs ner på tjänstevapen. Orsaken till detta lär vara att det blir lättare att bli godkänd på skjutproven eftersom man behöver lägga mindre kraft på avtryckaren.

Sedan kan sägas att 1,6 kg inte är så värst mycket, men jämför man med det skidskyttegevär jag hade i min ungdom så är det rena järnspettet.

Är inte säker om alla vet skillnaden på single och double action men brukar vår vanlige kvarterspolis stå med hanen spänd om han drar puffran? För att "råka" trycka av utan att ha spänt upp hanen, sk double action måste det nog krävas nära på epelipsianfall.. Hon tyckte säkert hon såg frän ut och kände sig som en kvinnlig motsvarighet till Don Johnson i sina myndigt mörka brillor..

pajo skrev:

True :fakta . Därför borde vissa t.ex k-pistar antingen konstrueras om eller förbjudas, det räcker ju med en liten smäll för att vissa ska fyra av ett skott. Själv trodde jag inte riktigt på att det var sant, förräns min skytteinstruktör visade :eek:

TheDude skrev:
True :fakta . Därför borde vissa t.ex k-pistar antingen konstrueras om eller förbjudas, det räcker ju med en liten smäll för att vissa ska fyra av ett skott. Själv trodde jag inte riktigt på att det var sant, förräns min skytteinstruktör visade :eek:
Man kan ju säkra vapnet också....

Hmm... ser det inte ut som att hon träffar axeln? :skrämd
Undra hur många steg hon hann ta innan han stämde arslet av henne...

Ähh...det blir säkert billigare för samhället om hon sköt ihjäl honom. Inga rättegångskostnader och dyra fängelsevistelser. Kulan kostar bara nån krona i tillverkning :crash

(OBS!! Skämt)

Fredrich skrev:
Grovt tjänstefel. Omedelbart avsked.

Nix... alla kan göra fel, jag vet. Fallet prövas och sen kommer man fram till att hon är förbannat duktig för övrigt som polis och Sverige behöver ju lite fler duktiga poliser.
Hon stannar.

750RR

Poliser får för f*n inte göra fel när det är andra människors liv som hänger i vågskålen.

Kan man inte hantera ett tjänstevapen bätter än så så ska man för i h*vete inte vara polis... men det klart, i USA är allt möjligt.

Näe, avsked på platsen, hon är en allmänfara. Fast det klart, om hon är förbannat duktig i övrigt som polis (t.ex på att köra makuleringsmaskinen) så kan hon ju vara kvar - på arkivet på livstid, haha.

maverick_750rr skrev:
Nix... alla kan göra fel, jag vet. Fallet prövas och sen kommer man fram till att hon är förbannat duktig för övrigt som polis och Sverige behöver ju lite fler duktiga poliser.
Hon stannar.

750RR

maverick_750rr skrev:
Hon stannar.

750RR

Om det hade varit sverige så hade hon fått en liten varning och den liggande mannen skulle få en premuneration på Alle'rs som plåster på såren.

Men nu är det ju i USA och då blir hon förhoppningsvis först av med jobbet och sedan stämd på allt hon äger. Hoppas hennes kollega stämmer henne också, för sådär JÄVLA klantig får man inte vara! Att varje människa kan göra misstag är ju ett känt fenomen men vissa misstag förlåter man inte, detta är ett sådant misstag.
För inte alltför länge sedan blev en 24-årig man skjuten i låret då en polisman skulle dra ut honom ur bilen efter visst tumult. Det var också ett vådaskott, men jag har inte hört hur det gick med fallet efter det, förutom att polismannen ifråga var avstängd i väntan på utredningens resultat.

ALL SUSPECTS ARE GUILTY.... PERIOD. OTHERVISE THEY WOULDN`T BE SUSPECTS, WOULD THEY??? (cops på tv)

DET SKJUTS ALLDELES FÖR LITE BUS I SVERIGE...

Påminner om när stureplansmördaren (minns ej namnet) blev skjuten i ryggen, fast då klagade ingen (inte jag heller ;) )

Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT