Liten wheeliebild...

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag får upp min hoj vääldigt högt och kan köra väldans långt på slangen...

Men... HUR FAN SVÄNGER MAN PÅ SLANGEN???

Jag har testat att hänga men inget händer... Nån gång har det blivt lite slalomåka men det är allt...

Jag måste få veta... Jag har en polare som kör om bilar i Rosengårdsrondellen på slangen.. Jag vill köra om honom på slangen samtidigt! :eek:

Bifogat

• wheelie.jpg
    wheelie.jpg
    39.5 KB · Visningar: 1,019
ChaosX skrev:
Jag måste få veta... Jag har en polare som kör om bilar i Rosengårdsrondellen på slangen.. Jag vill köra om honom på slangen samtidigt! :eek:

smidigast är kanske att fråga polarn då??

För jag vet då inte :confused:

Luta lite åt det hållet som du ska svänga och försök svänga med baken..Hehe ja så gör jag när jag svänger på ett hjul iaf :cool:

Re: Re: Liten wheeliebild...

gpf skrev:
smidigast är kanske att fråga polarn då??

För jag vet då inte :confused:

HAn vet ju inte att jag ska om honom.. Det ska bli en överaskning! hehehe

ChaosX skrev:
Jag får upp min hoj vääldigt högt och kan köra väldans långt på slangen...

Men... HUR FAN SVÄNGER MAN PÅ SLANGEN???

Jag har testat att hänga men inget händer... Nån gång har det blivt lite slalomåka men det är allt...

Nu måste jag fråga varför heter det köra på slangen :confused:

Re: Re: Liten wheeliebild...

Douge skrev:
Nu måste jag fråga varför heter det köra på slangen :confused:

Köra på bakslangen (läs: bakhjulet) brukar man ju säga... så slangen e väl nån förkortning...

någon här sa en gång "chefa på osten"

det är lätt det roligaste/skönaste utryck som finns för bakhjulsåkning :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ska du svänga åt höger så vrider du framhjulet åt vänster och hänger ut lite på höger sida.

Det är svårt att förklara men extremt lätt när man fått lite kläm på det.

Jag lyckades inte svänga åt nått håll förrns jag körde ner styret till stoppet och sen hänge/lutade mig dit jag ville. Antagligen fel teknik men det var först när styret "satt fast" som jag kunde påverka styrningen.

eisbaer skrev:
Jag lyckades inte svänga åt nått håll förrns jag körde ner styret till stoppet och sen hänge/lutade mig dit jag ville. Antagligen fel teknik men det var först när styret "satt fast" som jag kunde påverka styrningen.

Ok.. ag har nämligen testat att svänga så.. Fast jag har inte dragit styret till stopp... Kanske det som ska till...

Ska testas ikväll eller imorrn... :tummenupp

ChaosX skrev:
Ok.. ag har nämligen testat att svänga så.. Fast jag har inte dragit styret till stopp... Kanske det som ska till...

Ska testas ikväll eller imorrn... :tummenupp

Kan nog ligga något i det, eftersom man oftast kör mycket fortare med en sporthoj på slangen så hjälper ju gyrokrafterna till att svänga hojen...tror jag iaf :)

testa å göra det när du wheelar mindre... jag kan inte häller svänga på slangen men dom gånger jag testat så funkar det mycke bättre när man har lite "snällare" vinkel på hojen

TheDude skrev:
Kan nog ligga något i det, eftersom man oftast kör mycket fortare med en sporthoj på slangen så hjälper ju gyrokrafterna till att svänga hojen...tror jag iaf :)
Jepp - upp i 1:an under 50 är svårare att "styra" än 2:an i 100, men slanga i rondell med trafikanter som inte är med på noterna :confused: ....Verkar IDIOTISKT! :mattias :7peta

Ja e glad om ja kan wheela rakt fram (me cykel iofs..) ja väntar på att köpa en offroadare, sen kan ja börja träna på allvar

SkorvKalle skrev:
Ja e glad om ja kan wheela rakt fram (me cykel iofs..) ja väntar på att köpa en offroadare, sen kan ja börja träna på allvar

HUr går det med hojen? Har du hittat nån kool 4-takt? Häng med på FMCK då vettja!

Robz skrev:
Jepp - upp i 1:an under 50 är svårare att "styra" än 2:an i 100, men slanga i rondell med trafikanter som inte är med på noterna :confused: ....Verkar IDIOTISKT! :mattias :7peta

Jag drar upp den i tvåan på lågt varv sedan växlar jag till trean ganska snabbt...

Jag vet... Men det med att gasa om bilar i rondeller... De e han som gör det, jag vill inte riskera varken mittt eller någon annans liv men jag ska om honom (när det inte finns bilar i rondellen) :)

Rigge skrev:
http://darius240z.com/videos/willgarrett.wmv Kolla in den här filmen och studera! Den här killen kunde svänga på osten, tyvärr är det en minnesfilm eftersom han dog i en olycka med sin Corvette. Han kör nån gammal Honda offroad från 70? talet och kränger runt med den brutalt.

Ska kolla in den!

Är det du på bilden du har som avatar? Snygg wheelie! :tummenupp

Visst va han säker? (om du nu har kollat). japp. det är jag, men kryptonit vred kameran så det ser högt ut fast det inte är det. Han är finurlig sådär han...

ChaosX skrev:
HUr går det med hojen? Har du hittat nån kool 4-takt? Häng med på FMCK då vettja!

Ringde precis Mitonga... motorn e klar om en halvtimme... asså vikka jävla killar.. trodde ja skulle få vänta 2 månader till MINST!!

Jag har hittat en fin hoj osså ja (se avatar). En MZ SM 125... så de blir troligen en Supermotard, så kan ja köra på lockarp o så osså :D modellen finns med crosshjul osså, men ja e sugen som fan på en SM!

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back