Letar ny hoj. Förslag på naken hoj?

perlan_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Kawasaki er 6
Jag har en kawasaki er6-n nu. och den har varit jätte bra. men känner att jag vill ha en ny för kommande säsong. har kollat på honda cb1000r eller en kawasaki z1000.
Men jag vet inte. någon som har några tips att dela med sig med??

Aprilia Touno v4r APRC :rock. Det är min drömhoj att ha i garaget:)

Finns hur många nakna hojar ute som helst. Jag tycker du ska provköra en massa olika nakenhojar och bilda dig en egen uppfattning. Jag köpte FZ1-N för jag satt bra på den och den ser ganska rå ut i mina ögon. Har bytt upp mig nu eftersom jag tycker fartvinden är jobbig i högre hastigheter, men det är ju bara bra om man vill behålla körkortet. Så allt har för och nackdelar. Både Honda CB1000R och Kawasaki Z1000 är riktigt trevliga hojar med, sen har du ju Ducati Streetfighter osv. Så mitt tips: Ut och pröva! Kolla gärna upp försäkring osv innan du slår till, kan bli dyrt annars!

Lycka till! /Try

Är det en ny eller beggad du är ute efter? Då du redan kör naket och vill ha ny så antar jag att du vill ha mer kraft? Vad är det för budget som gäller?

En Yamaha Fazer 1000 -01 vore helt perfekt till dig.
Blå.
Ganska gott om mos och åldern gör den billig att försäkra.
Den behöver ett nytt bakdäck though.

Z1000 känns bara fet å trött gentemot Cb1000 så jag hade valt Honda såklart.

Triumph Speed Triple 1050! Lite partisk då men se till att testa, jag har kört både z1000 och cb1000r men Speed Triplen slår båda.

ska du ha klubba .... B-king :fakta .... inget spöar den motorkaraktären , len o fin om man håller högern i styr , vrålar som ett djur om man vrider på :yoparty

Hondan känns som en hoj ska göra av de årsmodellerna, ägt en själv för övrigt. Nackdelen är ett något tamt register det vill säga väldigt jämnt sådant och inte så högt satt varvtalsstopp. Inte kört Kwakasakin nämnvärt men deras motorer brukar dock vara trevliga överlag. Triumph kan du ju provköra efteråt så har du med stor sannolikhet valt bort det märket för resten av din hojkarriär ;0)

Som alltid, provkör provkör och provkör lite till.

Bmw s1000rr finns nån tråd där dom visar nån som bygger om dom.. Ser riktigt bra ut! Kostar säkert en del bara:)

Cb1000r, z1000, Fz1-n, Ducce Streetfighter, Speed tripple...Ja alternativen är många och du kommer få fler svar än alternatilv.
Forska runt lite om dom olika allternativen som finns på markanden sedan lyssnar du på ditt hjärta, därefter bokar du en provtur och till sist ringer du försäkringsbolagen och kollar om dom vill krossa dina drömmar :D

Det är riktigt tråkigt när man tror att man hittat något och sen ringer man till försäkringsbolaget och frågar vad det kommer gå på, och då förstår man varför inte så många köpt just den hojen. :(

Det är riktigt tråkigt när man tror att man hittat något och sen ringer man till försäkringsbolaget och frågar vad det kommer gå på, och då förstår man varför inte så många köpt just den hojen. :(

Beror lite på vilket försäkringsbolag du kollar med! brorsans z1000 skulle gå på 20.000:- hel/hel hos Svedia, men 11.000:- hel/hel bilsport&mc när vi kollade i förrgår. (24+ hos B&Mc)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra