Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flög över 500 mil igår på kvällsturen.
Är det något man BÖR göra för egen skull även om nästa service är 1000 mil?
Motorolja, oljefilter? Eller något annat, vad har ni gjort?
Någon här som byggt om och satt annat vevhusventilationsfilter?
Hur har ni gjort?
Även tacksam för lite bilder.
Nej. Vad skulle det va bra för då?
Så jag justerade den till standard inställningen för det hade jag på 2009an å det tyckte ja funkade bra.Inga fler med modifierade eller borttagna luftburkar, annan kam, filtet för vevhusventilationen?
Jag har bytat upp mig till en 2013 smc-r innan hade jag en 2009.
Jag började med att se över fjädringsinställningarna å tur va väl det för den var justerad åt skogenSå jag justerade den till standard inställningen för det hade jag på 2009an å det tyckte ja funkade bra.
Problemet är att satan va mjuk den nya hojen känns mot den gammal i samma inställning![]()
Så jag börja luska lite i detta och märker att fjädringsinställningarna skiljer sig i manualerna för 2009 och 2013,att få dom olika inställningarna är det olika antal "klick" på 2013 å 2009?
Är det någon som vet om fjädringen är den samma på dom olika årsmodellerna
Eller skall man bara justera efter 2009ans inställningar för att få den inställningen ja gillade.
Vad kör ni på för inställning på era hojar?
Det jag tänkte på vad gäller oljebyte redan vid 500 mil är att när jag slangar och varvar ur en växel, sedan bromsar hårt för att vända/göra nytt försök på wheelie så börjar röda (olje?)-lampan lysa på displayen.
Sen efter 1 sek slocknar den igen. Kanske är för att all olja trycks ut i systemet och sedan när man bromsar hårt så flyttas den vidare = sjunker ej tillbaka.
Vad tror ni?
Om jag åker ut på en wheelie-runda (alla rundor) med fullt av olja i motorn, alltså på översta strecket trycker motorn ut detta för att när jag kommer hem ha knappt under hälften kvar och kletig sidokåpa
Jag ser till att det alltid finns upp till mitten i allafall innan jag ger mig ut på en tur.
Lampan har aldrig lyst när jag varit ute.

Vah!? de låter ju helt sjukt...
jag åker också bara wheelie rundor men jag fyller aldrig på olja och aldrig sett min oljelampa blinka en enda gång.. kanske kolla upp de där ?![]()
gillar du denna typen av hoj finns det ingen bättre och pålitligare hoj. Tack för svaren. Blir nog evo 2 utan akra kröken alt evo 1. Annars lär det bli skilsmässa hemma, har ju fullkittat ninjan med helsystem akra mm senaste året![]()
Men då bör man göra det direkt och inte vänta tills 100 mila servicen?
Vad för antal kugg rekomenderas ni som har prövat er fram?
Åka bakhjul och bana som gäller.


|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |