Ktm 690 smc-r

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Har precis fått ihop min efter att jag slog runt med den för en månad sen, börja brinna o så. Fick byta ut halva hojen typ.. men nu går den som fan igen :)

Surt, men hur kom det sig att den börja brinna efter att du slagit över? Bilder?

Själv har jag kört 5 bandagar med min SMC-R, dock tar det tid att vänja sig vid hojen efter flera år på sporthoj. Gatkörning och wheeliesarna har man ju vant sig vid naturligtvis :)
I Jönköpingstråden finns lite bilder från vår årliga Wheelieträff om någon är intresserad. Vi var 3st 690 i allafall!

jensen Danne.jpg Danne slang liten.jpg

/Danne
 
Last edited:

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
-R eller inte R, antar att det är samma och det verkar vara mer drag i den här 690 tråden än någon annan,,,
Så, min soppa lampa har slutat funka, dvs den lyser aldrig.

Någon som vet hur man felsöker den?
Hur mäter man och vart för att veta om det är lampan, brytaren som sitter i tanken, eller något på vägen som inte funkar som det ska?

/P
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tjena
Har precis skaffat mig en ny 690 smc r som det var 30mil på mätaren. Det börjar ju bli dax att boka 100mila servicen.
Problemet är att det sitter Akra slip-on på den och förra ägaren sa att den inte e mappad för det?? behövdes ej enligt Bergmans motor.
Jag vill mappa den i samband med 100 mila service har ni några förslag på vart man lämnar in den på västkusten, Johans mc? Jonte Engdal? m.m.
Fredrik
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Tjena
Har precis skaffat mig en ny 690 smc r som det var 30mil på mätaren. Det börjar ju bli dax att boka 100mila servicen.
Problemet är att det sitter Akra slip-on på den och förra ägaren sa att den inte e mappad för det?? behövdes ej enligt Bergmans motor.
Jag vill mappa den i samband med 100 mila service har ni några förslag på vart man lämnar in den på västkusten, Johans mc? Jonte Engdal? m.m.
Fredrik

Jag mappade om min på Bergmans i Borås, men Johans kan också göra det
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
bergmans kan inte mappa dom byter bara map jag har köpt en hoj där och aldrig mer

Det har du iofs rätt i, man kan bara mappa en 690 om man har en bänk och kan Tuneboy.
i det här fallet tar jag för givet att han undrade vem som kunde mappa om med den av KTM tillhandahållna mappen för den uppsättning han har sin 690 i.
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Det har du iofs rätt i, man kan bara mappa en 690 om man har en bänk och kan Tuneboy.
i det här fallet tar jag för givet att han undrade vem som kunde mappa om med den av KTM tillhandahållna mappen för den uppsättning han har sin 690 i.

Exakt det va det ja menade:tummenupp
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
-R eller inte R, antar att det är samma och det verkar vara mer drag i den här 690 tråden än någon annan,,,
Så, min soppa lampa har slutat funka, dvs den lyser aldrig.

Någon som vet hur man felsöker den?
Hur mäter man och vart för att veta om det är lampan, brytaren som sitter i tanken, eller något på vägen som inte funkar som det ska?

/P

Ingen som har koll,,,,eller vet något internationellt forum man kan fråga i?

/P
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Surt, men hur kom det sig att den börja brinna efter att du slagit över? Bilder?

Själv har jag kört 5 bandagar med min SMC-R, dock tar det tid att vänja sig vid hojen efter flera år på sporthoj. Gatkörning och wheeliesarna har man ju vant sig vid naturligtvis :)
I Jönköpingstråden finns lite bilder från vår årliga Wheelieträff om någon är intresserad. Vi var 3st 690 i allafall!

View attachment 389652 View attachment 389653

/Danne

Enligt KTM handlaren jag köpte lite delar av så var det visst vanligt att dom börja brinna när man vurpar. Tanken sitter i bakskärmen och antagligen hade det skvätt ur bensin ur avluftningen och hamnat på ljuddämparen, men jag vet inte om det va värmen som antände eller om det blev gnistor när jag gled mot asfalten. DSC_0684.jpg Men nu är den nästan som ny igen väntar bara på ny framlampa och dekalkit också måsta jag få tag i en end cap till acrat.
 

Migesson

Guest
Så akrat har klarat sig? Utom sista biten? Samt fick du bytat tanken med? :rock hur mycket var skadorna för? Har en bekant som vurpa med sin SMC-R, var skador för 50000kr :mad: hoppas man inte vurpar med sin då kommer man :huvet
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Så akrat har klarat sig? Utom sista biten? Samt fick du bytat tanken med? :rock hur mycket var skadorna för? Har en bekant som vurpa med sin SMC-R, var skador för 50000kr :mad: hoppas man inte vurpar med sin då kommer man :huvet

Ja det är bara kolfiberkåpan jag behöver till det och eventuellt akrapovic märket. Hade en jävla tur att tanken klara sig, den kosta visst 15000.
Fick tag i beg kopplingcylinder och hastighetsmätare och bytte ut fälgbanan fram så de gick på ca 16000 allt som allt.

Fy fan 50000 då måste den blivit ramsne då eller gick motor sönder med?

De va inget skoj för jag är pedant och hade inte en repa på den innan.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Ja det är bara kolfiberkåpan jag behöver till det och eventuellt akrapovic märket. Hade en jävla tur att tanken klara sig, den kosta visst 15000.
Fick tag i beg kopplingcylinder och hastighetsmätare och bytte ut fälgbanan fram så de gick på ca 16000 allt som allt.

Fy fan 50000 då måste den blivit ramsne då eller gick motor sönder med?

De va inget skoj för jag är pedant och hade inte en repa på den innan.

16 000.... Kör du halvförsäkring?
 

Snowman89

Guest
Ja det är bara kolfiberkåpan jag behöver till det och eventuellt akrapovic märket. Hade en jävla tur att tanken klara sig, den kosta visst 15000.
Fick tag i beg kopplingcylinder och hastighetsmätare och bytte ut fälgbanan fram så de gick på ca 16000 allt som allt.

Fy fan 50000 då måste den blivit ramsne då eller gick motor sönder med?

De va inget skoj för jag är pedant och hade inte en repa på den innan.

Fast en reparationskostnad för 50k är inte så illa egentligen..
När jag stod på huvudet med min 690 så skulle kalaset gå på ca 40k. Då var det inget direkt fel på hojen mer än lite repor. Men firman skulle ha betalt för arbetet samt att de räknade på ett byte av sving och tank, dock inget mer "stort" utan sen var det fotpinne, lite plast och sånt småskräp

Lägg till att avgasystemet behöver bytas så tillkommer väl 10-15k, samt kanske en fram/bakfälg komplett så blir det ytterligare 15k.
 
Last edited:

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Okej jag skruva ihop den själv utom en som ekra om o bytte fälgbanan åt mig för 300. Ett nytt framhjul komplett kosta ju drygt 8000 och fälgbanan "bara" 4700kr.
 

Migesson

Guest
Försäkrings ärende de bytar allt som är skadat. Gaffel, fälg fram, kylare, styrkrona, kylarvingar m,m ;)
Kul din är ihop.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top