Ktm 690 smc-r

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Hej alla.

Jag har ingen erfarenhet alls av KTM 4-taks hojar, men de nya 690cc encylindriga har synnerligen imponerande effekt. Dom måste ju gå som skollade troll .......håller de bra med? Jävligt snygga hojar. :)
Gjorde 80 mil med 15 kg packning på ryggen i lördags och de va först efter 50 mil som det började bli lite jobbigt för rumpan.
Kan tillägga att jag fick ihop 22 mil på9,5l soppa då jag låg typ90-140km/h blandad landsväg.
Tycker det va imponerande med tanke på att förra (660 smc) kom typ 8 mil innan reserven behövde vridas till.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Gjorde 80 mil med 15 kg packning på ryggen i lördags och de va först efter 50 mil som det började bli lite jobbigt för rumpan.
Kan tillägga att jag fick ihop 22 mil på9,5l soppa då jag låg typ90-140km/h blandad landsväg.
Tycker det va imponerande med tanke på att förra (660 smc) kom typ 8 mil innan reserven behövde vridas till.

Har 2500 mil på mätaren på min 690 '11
Jag har själv dragit lite gängor och annat slarv, hojen har fungerat flawless.

Kolla olja, kör inte soppatorsk, byt olja vid halva servicetiden.

Sjuk hoj!
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Någon annan som är med om att hojen läcker olja när man wheeeelar? Kommer olja på bakre sidokåpan, höger sida.Kommer liksom från under sadeln på något sätt. å rinner ner längst med kåpan. Gäller endast när den är på bakhjulet.
Någon som vet vad det kan vara eller har exakt samma sak?
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Någon annan som är med om att hojen läcker olja när man wheeeelar? Kommer olja på bakre sidokåpan, höger sida.Kommer liksom från under sadeln på något sätt. å rinner ner längst med kåpan. Gäller endast när den är på bakhjulet.
Någon som vet vad det kan vara eller har exakt samma sak?

Kolla slangen till luftburken under sadeln, ibland är den dragen fel och eller vriden och kan spricka. Om det är där så är det bara lite vevhusventilation.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Hej alla.

Jag har ingen erfarenhet alls av KTM 4-taks hojar, men de nya 690cc encylindriga har synnerligen imponerande effekt. Dom måste ju gå som skollade troll .......håller de bra med? Jävligt snygga hojar. :)

Håller man sig till småvägar och inte kört sporthoj tidigare så :D .... hållbarheten är det nog inget fel på eftersom några handlare vågar erbjuda 5-7års garanti :tummenupp
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Kolla slangen till luftburken under sadeln, ibland är den dragen fel och eller vriden och kan spricka. Om det är där så är det bara lite vevhusventilation.

Skulle du kunna ta en bild på denna så jag har en referens att gå efter när jag kollar på hur det ska vara? :kär
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Lite bakhjulsåka filmat med min nya kamera (f.ö. otrolig skillnad mot den första generationen GoPro HD som jag använt tidigare):

http://youtu.be/0_exdlBjF9M

Börjar gå bra på ett hjul nu, måste dock lära mig att växla vilket jag verkar behöva göra med koppling då jag annars hittar frilägen ganska lätt. På min gamla Husa var det väldigt enkelt att bara gå av gasen och växla upp utan koppling...
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Någon som vet om FMF powerbomb pipan ger något extra?
Passar den även ihop med wings slipon? (står att den bara passar ihop med fmf pipor)
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Någon som vet om FMF powerbomb pipan ger något extra?
Passar den även ihop med wings slipon? (står att den bara passar ihop med fmf pipor)

Jag kör med fmf kröken och den passar med alla dämpare vad jag förstått. Effekt skillnad? Nja kanske på pappret kändes mest rätt med ett helsystem bara
 

Migesson

Guest
Har beställt quickshift till min hoj ;) ska bli kul och koppla in den till PC5 se hur det lirar.
Sen blir det bankörning den 11 på Sturup raceway ;) vad händer med era hojar här är dött som fan :( :dummer :smasha bild kommer när det är monterat ;)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag köpte spegelförlängare till min smc inför uppkörningen, sen har jag inte gjort nåt annat än att njuta av körningen. Kommer i vinter kanska:p
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Har beställt quickshift till min hoj ;) ska bli kul och koppla in den till PC5 se hur det lirar.
Sen blir det bankörning den 11 på Sturup raceway ;) vad händer med era hojar här är dött som fan :( :dummer :smasha bild kommer när det är monterat ;)

Har precis fått ihop min efter att jag slog runt med den för en månad sen, börja brinna o så. Fick byta ut halva hojen typ.. men nu går den som fan igen :)
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Har beställt quickshift till min hoj ;) ska bli kul och koppla in den till PC5 se hur det lirar.
Sen blir det bankörning den 11 på Sturup raceway ;) vad händer med era hojar här är dött som fan :( :dummer :smasha bild kommer när det är monterat ;)

Vilka håller i bandagen? Har inte blivit någon bankörning med denna hojen än men hade varit kul att få till en dag iår..
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top