Ktm 690 smc-r

Har en 660 SMC som jag är oerhört nöjd med men saknar lite extra pulver på rakorna vid bankörning. Hur är 690 SMC-R att köra jämfört med 660 SMC?

Gick själv nyss från en 660 smc 2004 till 690 smc r.
660 har något bättre vrid 3-5k varv men sen tuffar 690r på rätt mycket bättre och tappar inte draget lika fort på högre varv :)
Min 660 hade originalblås men större munstycke och öppen luftbox. Min nuvarande har öppen burk luft och mapp. Så det är min upplevelse och jämförelse.
 
Någon som haft läckande fälgar?
Någon lösning?
Kört några mil utan problem och vips nästa runda jag tog började det läcka friskt i framhjulet och håller inte alls luften länge, låter som det pyser vid ekrorna.
Kunde iallafall inte hitta någon skada/hål på själva däcket.

Nytt fälgband som gäller?
Någon annan lösning?
Garanti grej?
Alternativt stoppa i slang?
 
Hade samma problem :( verkar inte som det tar det garantin. Men prova att lämna in den. Mitt hjul var redan på en däck verkstad så jag slängde i en slang. Verkar vara ett vanligt problem :)
 
Äntligen fått min hoj och hunnit köra 3mil så nu börjar det bli dax för ny mapp till slip-on och luftfilter, skaffat kabel och laddat ner tuneecu men fungerar EVO1 mappen 2012 till årets modell?
Hitta bara mappar för orginalsystem till -13
 
Hade samma problem :( verkar inte som det tar det garantin. Men prova att lämna in den. Mitt hjul var redan på en däck verkstad så jag slängde i en slang. Verkar vara ett vanligt problem :)

Verka inte så vanligt enligt en KTM försäljare.
Pratade med dom idag ang gällande garanti på sådant men då måste dom få in hela hojen för ett framhjul.
Kolla och sedan kontakta KTM om ärrendet,garanti grej.

Besökte däckfirman och fick av hjulet, då hade det tätande gummi skyddet korvat sig ut på något sätt,gick inte få på plats då det verkar ha sträckt sig något.
Det får bli slang istället.
Ny fälgtejp för ekrerna kostar 94 kr,sen gummiskyddet 465 kr ( för en jäkla gummi bit/ring - inte klokt)
Ny slang kostar 312 kr, så då känns valet enkelt och säkrare på något sätt med slang.
 
Börja med att kolla efter kabelbrott alt om kontakten lossnat från givaren.
Givaren bör sitta på vänster sida, på undersidan av luftburken.

Nu har jag fått släckt på lampan.
Det var som du sa brott på kontakten till givaren, så jag fick löda om den. Tackar för hjälpen.
Hade samma fel på blinkersen när jag köpte den. då var ena kabeln av på kontakten till blinkreläet..
 
Har klantat till det och tappat min hoj, ingen större skada men fotbromsen blev lite krökt, alltså själva pinnen. Går absolut att köra, men hade gärna fått den inböjd igen, vågar man prova eller kommer det gå av? Värma?
 
Har ett par frågor:

1. Var köper man K&N filtret förutom på Ebay?

http://www.ebay.com/itm/KTM-690-SMC...673&pid=100033&prg=1011&rk=2&sd=230993702416&

2. Var köpte ni/köper man kraschpuckar fram o bak (gärna rampuckar också aka AERO)? Ebay har kit för 800kr för allt men i Sverige då?

Rampuckar:
http://www.ebay.com/itm/KTM-690-END...torcycle_Parts_13&hash=item35c84c2e10&vxp=mtr

KN-filtret samt kraschpuckar för fram och bakhjul köper du smidigast via valfri KTM åf.
Puckar för ramen däremot vet jag inte vart du får tag på i Sverige.
 
jag vände jag kör orginal fram så får man kortare hjulbas så blir den lättare och få upp på ett hjul :banana:banana när kommer du ner så vi kan ta en wheeli runda:yoparty
 
Jag fick vända också tror jag fick fram hjulet två cm:yoparty
Blev sjukt sugen när jag såg dig dra upp på slangen i femman och sexan!!
Vädret ska bli kanon till helgen har du tid på söndag förmiddag? Hade varit sjukt kul
Någon annan som är sugna på lite körning på söndag,
 
Jag fick vända också tror jag fick fram hjulet två cm:yoparty
Blev sjukt sugen när jag såg dig dra upp på slangen i femman och sexan!!
Vädret ska bli kanon till helgen har du tid på söndag förmiddag? Hade varit sjukt kul
Någon annan som är sugna på lite körning på söndag,

Från fredag eftermiddag och framåt kommer jag vara ute och åka. Nämn en tid och jag är där!
 
Last edited:
Hej alla.

Jag har ingen erfarenhet alls av KTM 4-taks hojar, men de nya 690cc encylindriga har synnerligen imponerande effekt. Dom måste ju gå som skollade troll .......håller de bra med? Jävligt snygga hojar. :)
 
Den går fruktansvärt bra skulle jag säga. Inte stött på några problem med min. Service intervallerna är ju rätt långa för en motard vilket är bra. Jag är supernöjd med min, enda jag inte gillar är att sadeln är lite hård. Dock är den bättre än genomsnittet, men kan va mitt arsle som e känsligt med:P
 
Hej alla.

Jag har ingen erfarenhet alls av KTM 4-taks hojar, men de nya 690cc encylindriga har synnerligen imponerande effekt. Dom måste ju gå som skollade troll .......håller de bra med? Jävligt snygga hojar. :)
Gjorde 80 mil med 15 kg packning på ryggen i lördags och de va först efter 50 mil som det började bli lite jobbigt för rumpan.
Kan tillägga att jag fick ihop 22 mil på9,5l soppa då jag låg typ90-140km/h blandad landsväg.
Tycker det va imponerande med tanke på att förra (660 smc) kom typ 8 mil innan reserven behövde vridas till.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top