Ktm 690 smc-r

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Äntligen! Nu är hojen tillbaka från verkstaden så nu blir det körning hela helgen :yoparty Felet var så simpelt som överslag i tändhatten och tändkabeln

Körning hela helgen var håller ni hus när ni kör, har letat som en tok efter er!!! ni håller väl er undan o smygtränar misstänker ja:)
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Körning hela helgen var håller ni hus när ni kör, har letat som en tok efter er!!! ni håller väl er undan o smygtränar misstänker ja:)

Ha ha! Du skulle ju höra av dig när det blev körning i fredags. Fick ju köra utan dig. Smyg och smyg, tror nog hela Bengtsfors hörde när vi va ute och öva bakhjul:banana
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Var är det bäst att handla orginal delar som skruvar,plastdetaljer osv orginal delar på hojen?
Behöver tex 1 st NUMBER PLATE CARRIER TOP ( Till bakskärmshållaren där man fäster skylthållaren)

 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Var är det bäst att handla orginal delar som skruvar,plastdetaljer osv orginal delar på hojen?
Behöver tex 1 st NUMBER PLATE CARRIER TOP ( Till bakskärmshållaren där man fäster skylthållaren)

Grattis till hojen!

Tror det bästa alternativet är att kolla upp artikelnummer via http://ktmshop.se/ (690 SMC R EU finns under SUPERMOTO och 2012) och sedan beställa via http://www.ktm-versand.de/.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Grattis till hojen!

Tror det bästa alternativet är att kolla upp artikelnummer via http://ktmshop.se/ (690 SMC R EU finns under SUPERMOTO och 2012) och sedan beställa via http://www.ktm-versand.de/.

Tackar!

Verkar inte som det blir mycket billigare för en plastdetalj + frakt från tyskland, själva plasten var något billigare än i Sverige men totalt dyrare med frakten.. Lelles tar 195 kr + frakt, lite skeptisk bara o handla på Lelles då man hört att dom ofta klantar till o klyddar, kanske har det blivit bättre?
Då kan jag lika bra kolla vad det kostar hos Jontes eller Bromölla.
Bör ju vara samma eller liknade pris.
Nog om man ska handla mycket och fler special delar som det blir billigare från tyskland inkl frakt.

Jag behöver just nu bara den plastbiten som är under baklampan för att sedan kunda fästa orginal skylt och blinkershållaren.
Tyvärr sågade förra ägaren av den lilla svansen efter baklampan.
Jag gillar det rensade utseendet och flyttad skylt men jag vill också ha möjligheten att återställa det snabbt och enkelt då säkert lagens långa arm har synpunkter vid eventuellt möte, om inte annat så sticker det lätt i ögat.
 
Last edited:

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Tackar!

Verkar inte som det blir mycket billigare för en plastdetalj + frakt från tyskland, själva plasten var något billigare än i Sverige men totalt dyrare med frakten.. Lelles tar 195 kr + frakt, lite skeptisk bara o handla på Lelles då man hört att dom ofta klantar till o klyddar, kanske har det blivit bättre?
Då kan jag lika bra kolla vad det kostar hos Jontes eller Bromölla.
Bör ju vara samma eller liknade pris.
Nog om man ska handla mycket och fler special delar som det blir billigare från tyskland inkl frakt.

Jag behöver just nu bara den plastbiten som är under baklampan för att sedan kunda fästa orginal skylt och blinkershållaren.
Tyvärr sågade förra ägaren av den lilla svansen efter baklampan.
Jag gillar det rensade utseendet och flyttad skylt men jag vill också ha möjligheten att återställa det snabbt och enkelt då säkert lagens långa arm har synpunkter vid eventuellt möte, om inte annat så sticker det lätt i ögat.


Inte lönt att beställa original delar från Tyskland enligt min mening skiljer så lite samt möjlighet att lämna tilbaka om något blir fel m.m. Har handlat från lelles ring till dom så lägger dom sakerna i vadderad påse och lägger på lådan billigare och du har sakerna dagen efter.
 

Snowman89

Guest
Tackar!

Verkar inte som det blir mycket billigare för en plastdetalj + frakt från tyskland, själva plasten var något billigare än i Sverige men totalt dyrare med frakten.. Lelles tar 195 kr + frakt, lite skeptisk bara o handla på Lelles då man hört att dom ofta klantar till o klyddar, kanske har det blivit bättre?
Då kan jag lika bra kolla vad det kostar hos Jontes eller Bromölla.
Bör ju vara samma eller liknade pris.
Nog om man ska handla mycket och fler special delar som det blir billigare från tyskland inkl frakt.

Jag behöver just nu bara den plastbiten som är under baklampan för att sedan kunda fästa orginal skylt och blinkershållaren.
Tyvärr sågade förra ägaren av den lilla svansen efter baklampan.
Jag gillar det rensade utseendet och flyttad skylt men jag vill också ha möjligheten att återställa det snabbt och enkelt då säkert lagens långa arm har synpunkter vid eventuellt möte, om inte annat så sticker det lätt i ögat.

Om du inte vill handla från Lelles så kan jag rekomendera Karlströms MC.
Har handlat därifrån några gånger och de har alltid skött sig perfekt.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Hej! Orkar inte läsa alla sidor, det jag undrar är ifall ett slipon från en 2011/2012 smc passar på 2013 smc-r?
/ Patrik
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jaha bakdäcket börjar bli slitet har trivts jäkligt bra med conti sulan men livslängden är ju inget vidare... Vad har ni andra bytt till? Obs priset är oviktigt för min del!
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Hej! Orkar inte läsa alla sidor, det jag undrar är ifall ett slipon från en 2011/2012 smc passar på 2013 smc-r?
/ Patrik

Passar bra! (har jag läst tidigare, inte provat att montera själv)


Jaha bakdäcket börjar bli slitet har trivts jäkligt bra med conti sulan men livslängden är ju inget vidare... Vad har ni andra bytt till? Obs priset är oviktigt för min del!

Jag bytte till SportSmarts fram och bak här om dagen, har inte hört mer än några mil men första intrycken är att det värms inte upp lika fort som Conti däcket! De känns aningen mer trögstyrda men samtidigt mer stabila med nerlägg. Som det är nu så gillar jag inte feedbacken man får lika bra heller. Kan vara lufttryck som behövs justeras lite. Gillade också Conti Attack Sm däcken grymt mycket! Men som du säger de håller inte så länge om man kopplar och leker bakhjul hela tiden :) 330 mil fick jag på bakdäcket innan väven var framme. Hur många mil har du kört på ditt?
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Passar bra! (har jag läst tidigare, inte provat att montera själv)




Jag bytte till SportSmarts fram och bak här om dagen, har inte hört mer än några mil men första intrycken är att det värms inte upp lika fort som Conti däcket! De känns aningen mer trögstyrda men samtidigt mer stabila med nerlägg. Som det är nu så gillar jag inte feedbacken man får lika bra heller. Kan vara lufttryck som behövs justeras lite. Gillade också Conti Attack Sm däcken grymt mycket! Men som du säger de håller inte så länge om man kopplar och leker bakhjul hela tiden :) 330 mil fick jag på bakdäcket innan väven var framme. Hur många mil har du kört på ditt?

Runt 250mil nu men blir nog runt 330 för mig med innan det är helt slut. Blir nog conti igen sen till nästa däckbyte så är nog fram också slut, då byter jag både fram och bak till Michelin pilot power 2ct kört på dessa mycket innan och är riktigt nöjd med dom.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Runt 250mil nu men blir nog runt 330 för mig med innan det är helt slut. Blir nog conti igen sen till nästa däckbyte så är nog fram också slut, då byter jag både fram och bak till Michelin pilot power 2ct kört på dessa mycket innan och är riktigt nöjd med dom.

Såg att Conti däcken var grymt billiga dessutom, inte ens 1000:- för ett bakdäck från Deutchland! Givetvis kollade jag efter man beställt Sportsmartsen hos lokala handlaren.. :) Kände dock att jag ville ha något jag kört bana med innan till kommande bandagar.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Tackar!

Verkar inte som det blir mycket billigare för en plastdetalj + frakt från tyskland, själva plasten var något billigare än i Sverige men totalt dyrare med frakten.. Lelles tar 195 kr + frakt, lite skeptisk bara o handla på Lelles då man hört att dom ofta klantar till o klyddar, kanske har det blivit bättre?
Då kan jag lika bra kolla vad det kostar hos Jontes eller Bromölla.
Bör ju vara samma eller liknade pris.
Nog om man ska handla mycket och fler special delar som det blir billigare från tyskland inkl frakt.

Jag behöver just nu bara den plastbiten som är under baklampan för att sedan kunda fästa orginal skylt och blinkershållaren.
Tyvärr sågade förra ägaren av den lilla svansen efter baklampan.
Jag gillar det rensade utseendet och flyttad skylt men jag vill också ha möjligheten att återställa det snabbt och enkelt då säkert lagens långa arm har synpunkter vid eventuellt möte, om inte annat så sticker det lätt i ögat.

Har handlat mycket delar från Lelles KTM shop och det har funkat fint varje gång. Har aldrig blivit fel och dom har grymt snabba leveranser
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top