Ktm 690 smc-r

Har orginal däcken på ja ;) de räcker till min körning på bana de är inte sliriga eller nått funkar kanon :hihi
 
Har orginal däcken på ja ;) de räcker till min körning på bana de är inte sliriga eller nått funkar kanon :hihi

Lysande, har en bandag fram för mig:banana så ja ville bara veta om dom funkade okej på bana. På min förra SMC hade jag Dunlop Sportsmart å dom var kanon på bana:tummenupp
 
Nice :tummenupp

Fråga, körde du med orginaldäcken å hur var dom på bana?

Fredrik

Körde slut på orginal bak ganska fort men anser att de var bättre än Dunlop sportsmart som jag har på nu.
Dunlop tar längre tid på sig att bli varma fast det ser ut som att de håller bättre slitagemässigt.
Conti hade bättre grepp i blött väder dessutom.
Bägge däcken körda jag på bana med.
 
Fråga till er som fixat till baken och flyttat upp regskylten under bakljuset. Är det ett enkelt jobb och behövs det motstånd till nya blinkers om man vill ha det? Står inte ut med orginalskiten längre! :mad:
 
Fråga till er som fixat till baken och flyttat upp regskylten under bakljuset. Är det ett enkelt jobb och behövs det motstånd till nya blinkers om man vill ha det? Står inte ut med orginalskiten längre! :mad:

Enkelt har du inte tummen mitt i näven så fixar du det lätt:tummenupp
Köp miniblinkers som inte e LED så slipper du motstånd å skit:yoparty

Dessa köper jag alltid till mina hojar och har alltig funkat kanon
http://www.4speed.se/sv/artiklar/4speed-mini-blinkers-e-markta.html

Fredrik
 
Jag köpte små mini-LED (4-5cm långa, 2 cm höga), har relä/motstånd från biltema, 40kr.

Lite ont om plats för skiten under sadeln dock men fick ihop det.
 
När man lagt in Evo 1 mappen eller någon annan mapp för den delen måste man då göra den berömda 15 min på tomgång grejen?
 
Någon som har tips på webb- butik där man kan beställa evo alt evo 2 kitten till ett rimligt pris?:)
Kör just in min nya leksak och har snart förhoppningsvis passerat dessa tråkiga 100 milen.
 
Någon som har en blekaste aning om hur många dB en wingspipa gör med den lilla dBkillern i? Ska köra på Kinnekulle på Söndag och är lite osäker på om man måste montera original dämparen? Eller vad en liknande dämpare gör ifrån sig, typ akrapovic?

92dB är ju gränsen på Kinnekulle
 
Någon som har en blekaste aning om hur många dB en wingspipa gör med den lilla dBkillern i? Ska köra på Kinnekulle på Söndag och är lite osäker på om man måste montera original dämparen? Eller vad en liknande dämpare gör ifrån sig, typ akrapovic?

92dB är ju gränsen på Kinnekulle

Brukar köra på Falkenberg och där är 95dB och då kör jag med Akra + dB-killer samt öppnad luftburk utan problem.
Så Wings med dB-killer borde ju funka fint :banana
 
Är det nödvändigt att plocka bort SAS?
Hojen har, akra slipon, öppen luftburk + mapp.
Blir det stor skillnad?
Efter borttagningen, måste något göras då? 15min reset?
Ny på 690 och aldrig haft insprutning tidigare...
 
Tja, jag fick hem min 690 SMC-R 13 igår :tummenupp och har några små frågor till er som har ägt å kört en lite längre.
1. Vilken motor inställning kör ni på (vredet under sadeln)?
2. Vilken slipon ska man välja? Har kollat in en LeoVince då den inte va så dyr.
Tack för svar. :)
 
Tja, jag fick hem min 690 SMC-R 13 igår :tummenupp och har några små frågor till er som har ägt å kört en lite längre.
1. Vilken motor inställning kör ni på (vredet under sadeln)?
2. Vilken slipon ska man välja? Har kollat in en LeoVince då den inte va så dyr.
Tack för svar. :)

Också ny på 690.
Inst. Nr 2. Är man van vid 660 så är den ryckigare gången på 2 inga problem ;)

Ang. Slipon kollade jag mkt på samma som dig, Leovince. På ebay fanns flera prisvärda ex. Även fmf fanns det gott om. Helsystem relativt billigt.
 
Tjabba, vad tror ni om en ktm 690 smc-r som första hoj? Har länge vart inställd på en 625 -05 o uppåt men jag menar när jag kollat på blocket så diffar det ju överdrivet mycket mellan en 690 kontra en 625 som inte gått spec långt..

Ska väl busköra en del på småvägar men även köra lite skog, grus e.tc

Har vana från cross tidigare i ett flertal år så har inga större problem att slanga med en 2-taktare, hur stor är skillnaden egentligen?
 
Tja, jag fick hem min 690 SMC-R 13 igår :tummenupp och har några små frågor till er som har ägt å kört en lite längre.
1. Vilken motor inställning kör ni på (vredet under sadeln)?
2. Vilken slipon ska man välja? Har kollat in en LeoVince då den inte va så dyr.
Tack för svar. :)

kolla in Vings slipon, skall vara prisvärda och bra sägs det.
Själv kör jag evo2 och är helnöjd.
 
Tja, jag fick hem min 690 SMC-R 13 igår :tummenupp och har några små frågor till er som har ägt å kört en lite längre.
1. Vilken motor inställning kör ni på (vredet under sadeln)?
2. Vilken slipon ska man välja? Har kollat in en LeoVince då den inte va så dyr.
Tack för svar. :)

1: Jag har min på ettan= soft. körde på två först men den blir så hetsig (värre än 660) att missar man att slira på kopplingen vid rondellkörning eller annat dåligt underlag så släppte det lite väl lätt. KÄNNS mer skonsamt för växellåda och drivpaket med.
2: Kan rekommendera LeoVince/fmf om du vill låta högst. 95dB vid 3500varv. Låter väldigt snärtigt. Akra e behagligare och har mera dovt ljud.
kör själv LeoVince med evo1 locket på luftburken och akramapp. funkar superbra=)
 
Back
Top