Ktm 640

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hade släppt på kamkedjesträckaren och låtit fjädern göra jobbet med att sträcka kedjan.Finns absolut inget positivt med för sträckt kamkedja...
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Jag hade släppt på kamkedjesträckaren och låtit fjädern göra jobbet med att sträcka kedjan.Finns absolut inget positivt med för sträckt kamkedja...

Stort tack för det svaret! Då blir det till att skruva igen :)
Har, som sagt, ingen möjlighet att dra den skruven med 20nm, dock har jag en momentnyckel som sträcker sig till 28nm. Antar att det inte är lika noga.. Eller?
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Är det någon som är van vid skrammel från avgassystemet och vad man kan göra åt det? Jag har ett mettalliskt skrammel, som låter mer på högra sidan, men allt sitter åt och fjädrarna som håller fast utblåsen på cylindern är tighta..
 

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
vad kör ni för drevning? Funderar på 16-44 har nu 15-44 men vill ha lite mer topp.
Finns det någon som har kraschpuckar bak att sälja med ktm loggan?
 

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
ok. 16/42 eller 17/44 är ju typ samma men är det någon av dessa som är "bäst"? tips på bra handtagskydd (alu).Finns inga org till 640in?
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Tjena.

Har hittat en 650 motor -02 med en förgasare från -06 som jag funderar på att montera i ett gokartchassie.

Vad behöver jag för att få igång maskinen?

CDI, Vattenkylare, (oljekylare?) samt en kabelhärna och batteri för elstarten??

Räcker det för att få den att gå?

Sen behövs ju hudraulisk koppling samt växel osv.. men tänkte mest på vad som är kritiskt för att den skall fungera?

MVH
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Om jag överväger o byta kam i en 640, vilken är kul, prisvärd och har en fungerande autodecomp ?

Någon snygg steg för steg guide med mängder av bilder på hur jag gör jobbet skulle också uppskattas.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Om jag överväger o byta kam i en 640, vilken är kul, prisvärd och har en fungerande autodecomp ?

Någon snygg steg för steg guide med mängder av bilder på hur jag gör jobbet skulle också uppskattas.
Rally(msp3) eller 660 är drop in. Factory supermoto( MSP1 ) är hetast med autodekomp.

Byter gör du genom att låsa motorn i TDC. Plocka av kopplingskåpan. Plocka av ventilkåpan. Slacka kamkedjan. Plocka av vattenpumpen. Skruva av drevet.

Ploppa ur kammen från splinesen och stoppa i den nya. Märkningen på kammen och drevet skall matcha.

Sen skall du plocka på kamkedjan så att drevets ytterprick är horisontal med toppen när kamkedjan är spänd.
Återmontera och drick en Tequila.
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top