Ktm 625

pratade med syrrans kille nu, fick lite klarhet i det hela och att det tydligen bara var att riva på =)

Tack Busa!

När du tar av är det skitsamma, när du sätter ihop är den stor fördel dock. Markeringen sitter nästan under kedjan vid ett av kuggen på drevet. Du kommer nog se när du får bort kedjan.
 
När du tar av är det skitsamma, när du sätter ihop är den stor fördel dock. Markeringen sitter nästan under kedjan vid ett av kuggen på drevet. Du kommer nog se när du får bort kedjan.
Nae, däremot vart de en markering bakom skruven som håller ihop drevet med kamaxeln eller hur det var=) Men det ska nog gå bra!

Däremot såg jag att det hade gått ur en liiiten bit ur toppen där ventilen fram till vänster sitter! Där godset är så jävulskt tunt... Kan detta göra något tror ni?
 

Bifogat

  • 20111119418.jpg
    20111119418.jpg
    238.9 KB · Visningar: 110
Nae, däremot vart de en markering bakom skruven som håller ihop drevet med kamaxeln eller hur det var=) Men det ska nog gå bra!

Däremot såg jag att det hade gått ur en liiiten bit ur toppen där ventilen fram till vänster sitter! Där godset är så jävulskt tunt... Kan detta göra något tror ni?

Att den där biten är borta gör inte så mycke, mer frågan var den biten är då???? Inne i motorn eller någe som hämt tidigare ägare eller så....
 
Att den där biten är borta gör inte så mycke, mer frågan var den biten är då???? Inne i motorn eller någe som hämt tidigare ägare eller så....
Motorn är ju "påväg ner" så den ska nog försvinna om den ligger nånstans och gömmer sig! Aldrig märkt av nåt missljud, heller aldrig något läckage nånstans på hojen så det verkar ju inte så farligt =)
"Lättad topp" - Går som fan!

Ett litet kvitter fanns, men gissar att det är att den tar lite, lite luft någonstans?!
http://www.youtube.com/watch?v=Fef2NieI4Sk
 
Hallåj!
Jag är i farten att handla på mig en 625 sxc från 2004, är det något speciellt man ska tänka på när den inspekteras?

Hojen hittades här:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=57839

Jag tycker det verkar som ett sjukt rätt pris utifrån annonsen iaf och av att ha läst runt en hel del verkar hojarna pålitliga sålänge dom är skötta ordentligt.

Tänkte i första hand ha hojen som pendlarhoj till jobbet men även ge mig på lite motionsenduro och kanske även busa runt lite på gatan då och då. Kan även tänkas bli någon lite längre tur, typ köra småvägar över till och i norge.
Är jag helt ute och cyklar på hojvalet då eller? =) (tänkte om den är FÖR busig för att ta sig runt längre sträckor)
 
Pendla på en LC4 då har man antingen kort bit till jobb eller extraknäcker som fakir. För aktiv nöjesåkning är det en bra hoj som inte bangar en norgetur men att smiska 3 mil motorväg hem från jobb när man är hungrig och trött gör man bättre på andra mc.

Enduro light fungerar utmärkt men för riktig enduro på bana kommer den att trötta ut dig på nolltid då den är tung och har mycket effekt. En 250-450 är mer lagom....
 
Har en halvmil till jobbet så det är ingen större fara :)
Jo precis, hade jag haft möjlighet att ha fler hojar så hade jag nog köpt en liten nätt renodlad enduro för banan, tänkte mer ha möjlighet att i princip åka direkt från jobbet till banan och sen vidare hem på samma hoj, att det är tungt gör egentligen inte jättemycket, mest för min egen kondition jag gör det, roligare än att dra ut och springa ;)
Men 04:an väger väl bara drygt 130kg? För en 10 år sen hade jag en gammal husqvarna 510 TE som jag brummade runt enduro med, har för mig den vägde nåt liknande utan att kännas överdrivet tung, men ja som sagt, blir ju ingen "hård" körning alls =)
 
Jag har uppfattningen att lc4 modellen är klart bra att pedla me... Har haft den till att pendla till tjejen å då är det 10 mil enkel resa, typ en timme.. Många säger att den vibbrerar, men jag tycker de inte är så farligt, men har ju tillbehör, en vibbradämpande gummi klossar på fotpinnarna... Ända som kan vara lite jobbigt me att pendla är fartvinds trycket i bröstet i farter på 120km/h, men de tränar ju magmusklerna då...
Går bra att ta sig fram i enduro spåret, men visst är den onödigt stor å tung om man jämnför mot en exc modell...
Är ju som att ha ett stort kylskåp på ryggen, men de är träning oxå....
Lc4 modellen är en oki allruond hoj, å säkert en lämplig för dina ändamål...
 
Hallåj!
Tänkte i första hand ha hojen som pendlarhoj till jobbet men även ge mig på lite motionsenduro och kanske även busa runt lite på gatan då och då. Kan även tänkas bli någon lite längre tur, typ köra småvägar över till och i norge.
Är jag helt ute och cyklar på hojvalet då eller? =) (tänkte om den är FÖR busig för att ta sig runt längre sträckor)

Jag använder min 640 exakt som det du vill använda din till. Pendlar fortfarande till jobbet, knappt 2 mil varav halvvägs är motorväg... inga problem, längtar till att man får köra hoj hem varje gång dagen börjar ta slut!

Körde en sväng över till Norge och tillbaka i somras, gick bra förutom lite saker som vibrerade sönder och en relativt ofarlig highsider i 50km/h(mer mitt fel än hojen såklart).

Hur kul som helst att dra ut och busa med!

Negativa med hojen är om ska du köra mer än 10mil 90/110-väg, då blir det jobbigt. Klarar aldrig mer än 10mil utan paus i minst 10-15min. Kör man småväger istället på längre turer rullar milen på snabbt :)
 
Jag har i många års tid pendlat med en 625a. Det gick bra i några år men sen blev det lite tröttsamt...
Framförallt ströde jag mej på ljud, höga varvtal, inga kåpor och att ständigt behöva växla.

Förmodligen börjar jag bli gammal...

Dom första åren var det dock väldigt väldigt kul men sen började jag köra en hoj med stor motor och trots att den var tung och otymplig kändes det såå skönt att slipa växla var hundrade meter, att slippa ljudet och vibrationerna...

Jag sålde min 625 och har nu köpt en 990, hoppas att den passar mina behov bättre.

Men som sagt, det går och det är väldigt kul men inte år ut och år in...
 
Jag har i många års tid pendlat med en 625a. Det gick bra i några år men sen blev det lite tröttsamt...
Framförallt ströde jag mej på ljud, höga varvtal, inga kåpor och att ständigt behöva växla.

Förmodligen börjar jag bli gammal...

Dom första åren var det dock väldigt väldigt kul men sen började jag köra en hoj med stor motor och trots att den var tung och otymplig kändes det såå skönt att slipa växla var hundrade meter, att slippa ljudet och vibrationerna...

Jag sålde min 625 och har nu köpt en 990, hoppas att den passar mina behov bättre.

Men som sagt, det går och det är väldigt kul men inte år ut och år in...



Då måste man vara lite knäpp för de är roligt fortfarande efter 7 år med samma hojar...
 
Tack för svaren!
Är nog ganska orubbad i min övertygelse att det borde vara rätt hoj för mig efter att ha läst era tankar om det =)

Men hur är det med det rent mekaniska? Är 1500 mil långt för dom? 250 mils service på <05 som jag fattat det, vad görs för något då? När ska man göra någon "större" service etc. Inget speciellt man bör titta efter? Standardfel etc...
 
Tack för svaren!
Är nog ganska orubbad i min övertygelse att det borde vara rätt hoj för mig efter att ha läst era tankar om det =)

Men hur är det med det rent mekaniska? Är 1500 mil långt för dom? 250 mils service på <05 som jag fattat det, vad görs för något då? När ska man göra någon "större" service etc. Inget speciellt man bör titta efter? Standardfel etc...

Kolla på ktmshop.se... Där kan du läsa om olika modeller å alla reservdelar samt priser... De där me service kan du läsa på länken http://www.ktmshop.se/documents/11856_%C4gar_Handbok_Tilll%E4gg.pdf sidan 21... Där börjar de me service intervaller...
 
Kolla på ktmshop.se... Där kan du läsa om olika modeller å alla reservdelar samt priser... De där me service kan du läsa på länken http://www.ktmshop.se/documents/11856_%C4gar_Handbok_Tilll%E4gg.pdf sidan 21... Där börjar de me service intervaller...

Tackar! Skummade igenom manualen igår, verkar inte vara några jobbiga grejer där iaf.
Dock smått förbryllad över reservdelspriserna (det lilla jag tittat hittills), plasten är ju snorbillig på alla sätt å vis, 279 spänn för en framskärm är ju i princip gratis, men det mekaniska är ju åt andra hållet, nästan 12000 spänn för en förgasare??? Nu går väl iofs en sån "aldrig" sönder men ändå =)

Upplever ni att det är dyrt att äga dom här? Med hänsyn till reparationer främst då.
 
Upplever ni att det är dyrt att äga dom här? Med hänsyn till reparationer främst då.

Om man räknar bort den billiga försäkringen och soppaförbrukningen och dom delar man kör sönder så är ju service osv inte allt för dyrt däremot så är det mkt som vibrerar sönder, saker lossnar osv och visst det blir ju en del pengar men sammantaget blir det per månad ungefär vad en premie på en sporthoj skulle gå på om ens de så :)
 
Upplever ni att det är dyrt att äga dom här? Med hänsyn till reparationer främst då.[/QUOTE]

Motarden som jag haft i över 7 år har bara kopplingswiren gått å ett baklyse har vibrerat sönder helt, några blinkers bak genom att komma åt me knät när man ska gränsla hojen... De är ända reparationerna jag haft.. Sen är de några kronor på olje byten å filter samt tändstift å däck...
 
Jag la inte ner många kronor på min. Ett par lampor, bromsbelägg, däck, olja, filter och drivpaket.
Så i mitt fall var det ju i stort sett ingenting.
 
Någon som vet på rak arm vart man kan hitta originalstrypningar för en 06a? :) Hörde att om man kör upp privat så bänkar dom hojen man kör upp med?
 
Någon som vet på rak arm vart man kan hitta originalstrypningar för en 06a? :) Hörde att om man kör upp privat så bänkar dom hojen man kör upp med?

Var har du hört det?

De tittar i regbeviset att cykeln uppfyller kraven och sen gör de inte mer.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top