Ktm 625

Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)

Sluta nu, 700 mil är löjligt så länge inget allvarligt har hänt! Kör och var glad!
 
Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)

Kom tillbaka om 1200mil. Mina racemotorer rullar 1000mil så har du inte gjort något värre än Paris-Dakar kan du lugnt köra vidare...
 
Min motor fick vevlagerras samt cylinder och kolv som var slut vid 1400 mil. Eftersom det inte skedde i min ägo vet jag inte hur servicen har varit och hur den har körts.
Vet att han hade 500 mil mellan oljebytena en gång vilket är lite väl långt.
 
Hallå! Vad är det för mening att ha en hojj när man inte vågar köra den för att man är rädd för att den ska rasa.. köp en prydnadsfigur till sovrummet istället eller ut i garaget o fixa! ;)

Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp
 
Last edited:
Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp

Enduro är väl den enda disiplinen (undantaget Trial) som man varvar minst i om man inte är "tondöv" å inte vet när de är dax att växla...
 
Enduro mot vanlig väg snackar vi. Om man ligger och puttrar kanske man har för stor hoj eller så kör man bara långsamt men det beror ju oxå på om man kör på fina vägar/stigar i skogen eller mitt i skiten.
 
Last edited:
Kom tillbaka om 1200mil. Mina racemotorer rullar 1000mil så har du inte gjort något värre än Paris-Dakar kan du lugnt köra vidare...
Den har varit stulen i ca en vecka gissar jag, sen finns det ingen historik på oljebyten, o pluggen var ganska så full med spån och några längre bitar också. Känns bra att veta att allt är okej när man ska börja köra :)

Sen när jag ska montera ihop motorn igen, funkar det att ta allting med packningsmassa ("silikonpackning") eller måste man ha en packningssats?
 
Enduro mot vanlig väg snackar vi. Om man ligger och puttrar kanske man har för stor hoj eller så kör man bara långsamt men det beror ju oxå på om man kör på fina vägar/stigar i skogen eller mitt i skiten.

Sorry, missuppfatta de hela då... Tänkte i tävlingsform å inte söndagsutflykt...
 
Enduro är mycket mer påfrestande så det handlar ju om hur den ska köras. Kanske smart att inte tokvarva den i skogen.

Vad schysst du driftar :tummenupp

hehe tack:)

Menar att om man är rädd för ras och det finns skäl för det så bör man göra något mer åt det än att tvätta, smörja och pilla lite på skruvar under vintern så att man kan köra nästa säsong med ett leende på läpparna!
 
Last edited:
Sorry, missuppfatta de hela då... Tänkte i tävlingsform å inte söndagsutflykt...

Jag förstår men jag visste ju att Peter North fiskör på väg. Ligger i baken på han hela tiden och tutar och funderar på att sätta dit vad han kallar en strut på framskärmen så han lär sig gasa. Risken finns dock att han saktar ned :rolleyes:






sen att det egentligen är jag som fiskör är mindre viktigt
 
Jag förstår men jag visste ju att Peter North fiskör på väg. Ligger i baken på han hela tiden och tutar och funderar på att sätta dit vad han kallar en strut på framskärmen så han lär sig gasa. Risken finns dock att han saktar ned :rolleyes:




sen att det egentligen är jag som fiskör är mindre viktigt

Haha....
 
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Troligtvis ras när du ute i skogen, sedan blir du uppäten av björnar :tummenupp
 
Vafan, genomgång vid 700mil? Ras vid 1500? Vad är det för mögel man köpt? Trodde mest det var olja,filter och ventiler man skulle ha koll på?

Edit: min rullade precis över 1600 mil i helgen, vad lurar runt hörnet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

beror helt på hur den är skött/körd. Men visst har du köpt en lc4 är det bara att invenstera i lite bra vektyg för meka kommer du får göra :D
 
Har kommit till det läget att jag ska ta av kamkedjan och det!
Kollar i manualen, som säger att det finns en markering på drevet, som ska vara paralellt med plana delen av blocket.
Problemet är att det finns ingen markering på mitt drev!! Hur ska jag göra?
 
Har kommit till det läget att jag ska ta av kamkedjan och det!
Kollar i manualen, som säger att det finns en markering på drevet, som ska vara paralellt med plana delen av blocket.
Problemet är att det finns ingen markering på mitt drev!! Hur ska jag göra?
Det är säkert märkning på ditt drev också men det är ju ändå skit samma vad det pekar åt för håll när du ska ta bort kamkedja och drev...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top