Ktm 625

Tömde ut ca en dl soppa genom förgasarn och det såg jättefint ut, ingen skiktning eller så. Drog av tändhatten o tittade i den o nu (24 timmar senare) såg det torrt o fint ut. Provade o starta hojen och nu gick den hur fint som helst.. Kul, men samtidigt funderar man på vad det var som hände igår och om/när det kommer uppstå igen, hade inte vart så skoj om man vart ett par mil från stan..

Hade ett liknande problem förra hösten på en av mina när man körde genom stora vattenpölar i sogen... Gick orent å dog typ... Problemet försvann när jag blåste rent dreneringshålet vid tändstiftet... Om de va att de kom in vatten runt tändstiftet å skapa oreda vet jag inte, men problemet försvann iaf.... Kan även vara att du fått in vatten efter tvätten i förgasaren via luftfiltret... Crossar å enduro hojar som man tvättar me högtryck är de bra att ha tvättlock på så man slipper få in vatten den vägen... Säkert många andra som oxå har förslag på va de kan varit...
 
Sumpat locket till behållare till bakbromsen....någon som har bra turk-lösning på problemet?

Du menar det svarta plastlocket? Spotant tänker jag andra plastlock från någon plastflaska, typ cola-flaska... dem är nog rätt små iofs. Locket från en ketchupflaska? Annars kapa någon plastbit och McGyvra ihop det med silvertejp.
 
Såg idag när jag skulle koppla ur batteriet att den röda och den röd/svarta som sitter till varsin pol på batteriet slutade i en stickkontakt som inte satt i nåt.. Kan inte någon skicka ett elschema eller kolla på sin egen hoj om ni nu inte vet på rak arm vart den ska sitta?! :)

Sen undrar jag hur ni som byggt egen bakdel har gjort med den gamla eftersom batterilådan är med i den också, har ni bara kapat av den? vart isåfall? :) Ladda upp lite bilder! :yoparty
 

Bifogat

  • 20110920153.jpg
    20110920153.jpg
    249.4 KB · Visningar: 86
Såg idag när jag skulle koppla ur batteriet att den röda och den röd/svarta som sitter till varsin pol på batteriet slutade i en stickkontakt som inte satt i nåt.. Kan inte någon skicka ett elschema eller kolla på sin egen hoj om ni nu inte vet på rak arm vart den ska sitta?! :)

Sen undrar jag hur ni som byggt egen bakdel har gjort med den gamla eftersom batterilådan är med i den också, har ni bara kapat av den? vart isåfall? :) Ladda upp lite bilder! :yoparty

Till 99,9% är de till att ha snabbkoppling till batteriladdare då typ cetk eller va de heter...

Hade samma jävla problem med hojen idag, utan att nuddat en droppe vatten. Verkar inte bero på tvättningen som jag trodde. Skrev en tråd i mekforumet, om någon har nått förslag på åtgärd så tveka inte att skriva!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5386276#post5386276

Cdi boxen kanske... Om du har någon polare me en annan ktm kan du ju byta å prova....
 
Last edited:
Till 99,9% är de till att ha snabbkoppling till batteriladdare då typ cetk eller va de heter...

Ja det kan det ju vara :)

Någon som vill dela med sig om hur ni har gjort när ni satt på en egen bakdel? =) Har ni kapat av den gamla, och isåfall vart? :)
 
Har lossar motorn från alla kablar o slangar så det ska bara vara att lyfta ur den nu! :)
Någon som vart med förr som vet om det är bättre att ta den åt det ena eller andra hållet? :)
 
Har lossar motorn från alla kablar o slangar så det ska bara vara att lyfta ur den nu! :)
Någon som vart med förr som vet om det är bättre att ta den åt det ena eller andra hållet? :)

När det var min tur så kom vi fram till att det var enklast att ta ut motorn på vänstersidan, med nedre delen först.
 
Allså "tippa" den i ramen och sen med bottenpluggarna ut först? :tungan

Ja, typ. Svårt att förklara :) Men om ni är två stycken som hjälps åt så ser ni ganska snabbt hur man får ut den och vad som måste tas bort för att den ska komma förbi alla krökar och hinder.
 
När det var min tur så kom vi fram till att det var enklast att ta ut motorn på vänstersidan, med nedre delen först.

Ja, precis så jag gjorde också. Tippade motorn åt höger och ut med botten först på vänster. Svingen fick jag knacka ner en bit med träbit + hammare.

Var också 2st, tvivlar på att det hade gått ensam :)
 
Ja, precis så jag gjorde också. Tippade motorn åt höger och ut med botten först på vänster. Svingen fick jag knacka ner en bit med träbit + hammare.

Var också 2st, tvivlar på att det hade gått ensam :)
En kompis är fixad, men behöver man ta av nåt mer än alla slangar o vajrar? behöver man ta av ventilkåpan eller nåt sånt?
För det sitter inte kvar något som sitter i ramen eller så..
Tank, kåpor sving är borttaget
 
En kompis är fixad, men behöver man ta av nåt mer än alla slangar o vajrar? behöver man ta av ventilkåpan eller nåt sånt?
För det sitter inte kvar något som sitter i ramen eller så..
Tank, kåpor sving är borttaget

Nä, ventilkåporna kan sitta kvar.. Har för mig att jag skruvade bort fästet till tanken som sitter rakt över motorn. Det är bara att testa sig fram så märker ni vad som är ivägen..
 
Tänkte riva av några snabba frågor, dels så undrar jag om de finns någon hemsida som säljer "piratplast" till en 06?
Är de någon som har en instruktionsbok till en 06 i pdf eller liknande? fick bara med på tyska och italienska :) Sen till sist undrar jag vad ventilspelet ska vara? i millimeter alltså.
 
Tänkte riva av några snabba frågor, dels så undrar jag om de finns någon hemsida som säljer "piratplast" till en 06?
Är de någon som har en instruktionsbok till en 06 i pdf eller liknande? fick bara med på tyska och italienska :) Sen till sist undrar jag vad ventilspelet ska vara? i millimeter alltså.

Tror det fanns en tysk sida som sålde plast. Finns en tråd om det i stylingforumet har jag för mig.

Det finns en "workshop manual" ute på nätet fram till modellen 03. Googla lite, hittar du inte kan jag skicka.
Ska du renovera motorn eller?
 
Jag hade velat ha en instruktionsbok där man kan se tex däckdimension, bromsar, rätt olja, instruktioner om mätaren m.m. Gissar att det borde stå i nån sorts originalhandbok eller liknande? Kan man hitta sånt på nätet eller ska man slå en pling till en återförsäljare eller nåt?
 
Jag hade velat ha en instruktionsbok där man kan se tex däckdimension, bromsar, rätt olja, instruktioner om mätaren m.m. Gissar att det borde stå i nån sorts originalhandbok eller liknande? Kan man hitta sånt på nätet eller ska man slå en pling till en återförsäljare eller nåt?

Den finns att ladda hem från ktm.
 
Igår när ja va nere o höll på i garaget såg ja att det var ett litet hål på höger sida av motorn, ser ut som att det är en skruv/plugg som ramlat ur. Ska det vara ett hål där??



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1320755782.577746.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1320755782.577746.jpg
    237 KB · Visningar: 84
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top