Ktm 625

Vågar inte...är rädd för ras....1380 mil....låter den vila...

Risken för ras är inte mindre om låter den vila... Vila sig i form då.. Hehe..
Låter motorn illa eller så??... Kanske dax att göra någe åt de i vinter.. 1400 mil är inge om man sköter om service å så... En av mina hojar har gått mer å funkar kanon, går som ett skållat troll då, å knappt någe spån på magnetpluggen för oljan...
 
Risken för ras är inte mindre om låter den vila... Vila sig i form då.. Hehe..
Låter motorn illa eller så??... Kanske dax att göra någe åt de i vinter.. 1400 mil är inge om man sköter om service å så... En av mina hojar har gått mer å funkar kanon, går som ett skållat troll då, å knappt någe spån på magnetpluggen för oljan...

Den går som kungen men snacket går ju mellan motardbröderna om ras runt 1500 :( Som rookie blir man bara rädd. Har pytteflis på mina pluggar men jag kör inte speciellt hårt eller fort....mest på ett hjul.
 
Den går som kungen men snacket går ju mellan motardbröderna om ras runt 1500 :( Som rookie blir man bara rädd. Har pytteflis på mina pluggar men jag kör inte speciellt hårt eller fort....mest på ett hjul.

Ska klara av de dubbla utan problem ju, men är ju ingen fördel direkt om du bara åker på ett hjul, är inge som förlänger direkt.... Nöter du bara på ena hjulet förstår jag oron.... Hehe..
 
Last edited:
Ska klara av de dubbla utan problem ju, men är ju ingen fördel direkt om du bara åker på ett hjul, är inge som förlänger direkt.... Nöter du bara på ena hjulet förstår jag oron.... Hehe..

Ett hjul långsamt är väl bättre än båda snabbt? :D Får stilla lugnet under vintern då.
 
Ok så du låter den vila & sen tar fram den till våren hinner köra kanske 50mil så rasar den. Det är just vintern du kommer ha mest tid om du inte ska köra i vinter m att meka! Surt om du inte kommer kunna köra våren/sommar pga ras & dåligt m flis!
 
Hallå! Vad är det för mening att ha en hojj när man inte vågar köra den för att man är rädd för att den ska rasa.. köp en prydnadsfigur till sovrummet istället eller ut i garaget o fixa! ;)
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG
Ska börja plocka ner motorn nu i veckan!
Någon som har några tips o tricks om vart man ska börja, saker som lossnar flyger ur när man lyfter på något? Hålla koll på hur något sitter nu för att underlätta ihopsättning sen? :)

Boris, som jag förstått kluvit en o annan lc4, men självklart andra också som har en bra idé; Ska man börja med en sida, kolla lager mm. sätta ihop den sidan och sen börja med nästa? Eller ska man riva ner alltihop samtidigt?
Det kanske är så att vissa saker inte går att lossa/lager inte går att byta om man bara öppnar på ena sidan i taget?

Tips o tricks är varmt välkomna! :D
 
Ska börja plocka ner motorn nu i veckan!
Någon som har några tips o tricks om vart man ska börja, saker som lossnar flyger ur när man lyfter på något? Hålla koll på hur något sitter nu för att underlätta ihopsättning sen? :)

Boris, som jag förstått kluvit en o annan lc4, men självklart andra också som har en bra idé; Ska man börja med en sida, kolla lager mm. sätta ihop den sidan och sen börja med nästa? Eller ska man riva ner alltihop samtidigt?
Det kanske är så att vissa saker inte går att lossa/lager inte går att byta om man bara öppnar på ena sidan i taget?

Tips o tricks är varmt välkomna! :D

steg 1 är väll att jaga tag i verkstadsmanualen :tummenupp
 
Googlade lite snabbt.
Gå in på http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp och ladda ner:
KTM_400-660_LC4_'98-03_Repair_Manual.pdf

Bara följ anvisningarna där. Generell kunskap behövs ändå dock och momentnyckel är ett måste. Tänk på att det där är fram till 03. Enda saken (vad jag vet) som skiljer mot din är att ditt kopplingslager är ett rullager.

Hur långt har den gått? Hur omfattande blir renoveringen?

Tips som inte står i manualen:
Axialspelet på veven ska vara 0,6 - 0,8mm!
Om du har över 0,4mm axialspel i "main shaft", kolla så att "retaining plate" inte är sliten och se till att limma kopplingslagret i lagerbanan med lämplig Loctite.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=617218

Håller nämligen själv på att plocka ihop min motor nu..
 
Ska börja plocka ner motorn nu i veckan!
Någon som har några tips o tricks om vart man ska börja, saker som lossnar flyger ur när man lyfter på något? Hålla koll på hur något sitter nu för att underlätta ihopsättning sen? :)

Boris, som jag förstått kluvit en o annan lc4, men självklart andra också som har en bra idé; Ska man börja med en sida, kolla lager mm. sätta ihop den sidan och sen börja med nästa? Eller ska man riva ner alltihop samtidigt?
Det kanske är så att vissa saker inte går att lossa/lager inte går att byta om man bara öppnar på ena sidan i taget?

Tips o tricks är varmt välkomna! :D

Varför skall du plocka ner?

Vad hade du planerat att byta?
 
Varför skall du plocka ner?

Vad hade du planerat att byta?
Tjaaa, den har gått nästan 700 mil. Men var lite väl spånigt på magnetpluggen, sen får jag inte köra förrens i sommar då jag fyller 18.
Känns bättre att ha koll på allt o veta att inga lager är dåliga, än att få börja plocka ner den mitt i säsongen :)
 
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Back
Top