Kostnad R600/R1000

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Tjena undrar lite över driftkostnaderna i rookierejsning. Då menar jag bara anmälningsavgifter, däck, bensin, olja o andra grejor till hojen. Typ per tävling.

Man kan räkna med 5000 per tävling men du kan ju säkert komma billigare undan.
Slicks ca 3400 uppsätningen, olja samt oljefilter behöver ju bytas frekvent, soppa kostnader peror ju på hur nära till banan. Med träningskort på Sviestad kostar det 50 kr att träna.
Ps ANVÄND SÖK FUNKTIONEN FÖR MER SVAR :) ds

Billigt är: 5000kr
Dyrare och vettigare: 8000kr (inkluderar 2 uppsättningar, olja osv, o diverse smäck)

Ovan så är anmälningsavgifter inräknade

Husrum osv är inte inräknat. Det skiljer sig ju från varje gång.

Man behöver ju inte bränna två uppsätningar. Man kommer ju dit med halv dåliga och byter till friska till kval/final sen kan man ju använda dom till träning... eller... :va

ecce skrev:
Man behöver ju inte bränna två uppsätningar. Man kommer ju dit med halv dåliga och byter till friska till kval/final sen kan man ju använda dom till träning... eller... :va

Ja verkligen... Jag kommer förmodligen köra Kval, träning och race på samma slicks. Det går ju inte utan spons annars.

ecce skrev:
Ja, jag gör så. :) Säger bara att andra gör så om de vill kunna lita på att däcken tar.. :p Men jag vet nu att även gamla slicks tar väldigt bra dom med. Beror ju mycket på ens körstil.

ok det är alltså däck och anmälningsavgifter som kostar mest. Verkar vara dyrt med anmälningsavgifter..
Hur många tävlingas körs per säsong. De är väl 5 st under sm.tävlingarna plus några till.

Kiosken skrev:
ok det är alltså däck och anmälningsavgifter som kostar mest. Verkar vara dyrt med anmälningsavgifter..
Hur många tävlingas körs per säsong. De är väl 5 st under sm.tävlingarna plus några till.
DEnna säsong kan man köra 11 rookie-tävlingar om man har råd...

ecce skrev:
Med din repotoar av dvs avåkningar skulle jag med byta däck oftare :tungan :fyllisar
Har inte haft med däcken o göra... ;) Bara lite ivrig såhär i början av säsongen att sätta bra varvtider. Men nu så har jag börjat tänka lite mer på att hålla mig på hjulen istället.

Nr:18 skrev:
DEnna säsong kan man köra 11 rookie-tävlingar om man har råd...

ok men räknas alla i samma serie?
Får man räkna bort några i sammandraget eller? Man borde ju inte kunna bli uppklassad delvis bara genom att köra så många tävlingar som möjligt

Kiosken skrev:
Får man räkna bort några i sammandraget eller? Man borde ju inte kunna bli uppklassad delvis bara genom att köra så många tävlingar som möjligt
Finns ingen serie för rookies. Man räknar uppklassningspoäng.

Kiosken skrev:

Du kan ju först sikta på att inte bli varvad innan du tänker på uppklassning:

citat: Vet du hur fort vi åker igentligen?

Eller hur var det han skrev den store RR gurun?

hermes skrev:
va faan, 11st vart och när då?
SM på anderstorp, sviestad, knutstorp
SO på jyllandsringen, falkenberg, alastaro, gelleråsen, våler, karlskoga
B-race på knutstorp, sviestad, falkenberg, gelleråsen

Fan, det blir ju 13 rejs! :banana

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025