Rasslande efter premiärturen

Hej på er igen!
Imorn blir det oljebyte.
Hade bara en fundering då jag googlat lite om denna modellen. Många nämner att man behöver rengöra sträckaren med jämna mellanrum. Min fråga är om man behöver ställa svänghjulet på nåt speciellt eller om det bara är att lossa på den lite försiktigt och dra ut den?
Det framgick inte i manualen.
 
Vänta nu, så kan du inte göra!
Vi har ju inte fått tips om ICA-handlar på Smögen eller var det nu var som kränger fulolja i boden bakom affären.
 
Bytt olja och filter. Gjorde en engine flush innan.
Det blev bättre och även kopplingen kändes bättre. Mindre ljud och mycket var någon även "våröron" sist. Så ska köra några mil så får vi se hur den går och låter då. En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.
 
En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.

Hur jobbigt är det att justera ventilerna på hojen? Är det vanliga justerskruvar är det ju hyfsat fort gjort för en GPZ550 från tidigt 80-tal lär väl knappast ha sminkade ventiler.
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top