Rasslande efter premiärturen

Hej på er igen!
Imorn blir det oljebyte.
Hade bara en fundering då jag googlat lite om denna modellen. Många nämner att man behöver rengöra sträckaren med jämna mellanrum. Min fråga är om man behöver ställa svänghjulet på nåt speciellt eller om det bara är att lossa på den lite försiktigt och dra ut den?
Det framgick inte i manualen.
 
Vänta nu, så kan du inte göra!
Vi har ju inte fått tips om ICA-handlar på Smögen eller var det nu var som kränger fulolja i boden bakom affären.
 
Bytt olja och filter. Gjorde en engine flush innan.
Det blev bättre och även kopplingen kändes bättre. Mindre ljud och mycket var någon även "våröron" sist. Så ska köra några mil så får vi se hur den går och låter då. En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.
 
En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.

Hur jobbigt är det att justera ventilerna på hojen? Är det vanliga justerskruvar är det ju hyfsat fort gjort för en GPZ550 från tidigt 80-tal lär väl knappast ha sminkade ventiler.
 
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back
Top