Rasslande efter premiärturen

Hej på er igen!
Imorn blir det oljebyte.
Hade bara en fundering då jag googlat lite om denna modellen. Många nämner att man behöver rengöra sträckaren med jämna mellanrum. Min fråga är om man behöver ställa svänghjulet på nåt speciellt eller om det bara är att lossa på den lite försiktigt och dra ut den?
Det framgick inte i manualen.

Vänta nu, så kan du inte göra!
Vi har ju inte fått tips om ICA-handlar på Smögen eller var det nu var som kränger fulolja i boden bakom affären.

Bytt olja och filter. Gjorde en engine flush innan.
Det blev bättre och även kopplingen kändes bättre. Mindre ljud och mycket var någon även "våröron" sist. Så ska köra några mil så får vi se hur den går och låter då. En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.

En ventil tickar lite för mycket kan jag tycka, men jag tänkte inte göra några mer ingrepp förrän jag har en hoj till, och det blir nog inte förrän nästa säsong.

Hur jobbigt är det att justera ventilerna på hojen? Är det vanliga justerskruvar är det ju hyfsat fort gjort för en GPZ550 från tidigt 80-tal lär väl knappast ha sminkade ventiler.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back