Koppling KTM LC8

Bra fråga.
Det är ett slags stift som sitter rakt genom axeln, och ska hamna i ett spår i plastbiten med de 2 styrhylsorna (rakt ovanför Nr 39 på bilden), och gör att axeln inte kan snurra runt. Jag gissar att axeln annars snurrar tillsammans med lagret i tryckplattan.
Jag brukar fetta in det där stiftet och plastbiten som den låses fast i för att undvika rost. Av någon anledning bildas fukt där eller så kommer det in vatten någonstans.
/H

(EDIT:
Glömde säga att när jag väl bestämde mig för att byta slavcylindern till en Oberon, så visade det sig att kopplingsaxelns ände i slavcylindern var alldeles trasig av rost! Då hade hojen rullat ca. 2500 mil. Jag bytta även kopplingsaxeln.)
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top