Koppling KTM LC8

Bra fråga.
Det är ett slags stift som sitter rakt genom axeln, och ska hamna i ett spår i plastbiten med de 2 styrhylsorna (rakt ovanför Nr 39 på bilden), och gör att axeln inte kan snurra runt. Jag gissar att axeln annars snurrar tillsammans med lagret i tryckplattan.
Jag brukar fetta in det där stiftet och plastbiten som den låses fast i för att undvika rost. Av någon anledning bildas fukt där eller så kommer det in vatten någonstans.
/H

(EDIT:
Glömde säga att när jag väl bestämde mig för att byta slavcylindern till en Oberon, så visade det sig att kopplingsaxelns ände i slavcylindern var alldeles trasig av rost! Då hade hojen rullat ca. 2500 mil. Jag bytta även kopplingsaxeln.)
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top