Koppling KTM LC8

Bra fråga.
Det är ett slags stift som sitter rakt genom axeln, och ska hamna i ett spår i plastbiten med de 2 styrhylsorna (rakt ovanför Nr 39 på bilden), och gör att axeln inte kan snurra runt. Jag gissar att axeln annars snurrar tillsammans med lagret i tryckplattan.
Jag brukar fetta in det där stiftet och plastbiten som den låses fast i för att undvika rost. Av någon anledning bildas fukt där eller så kommer det in vatten någonstans.
/H

(EDIT:
Glömde säga att när jag väl bestämde mig för att byta slavcylindern till en Oberon, så visade det sig att kopplingsaxelns ände i slavcylindern var alldeles trasig av rost! Då hade hojen rullat ca. 2500 mil. Jag bytta även kopplingsaxeln.)
 
Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top