Kontaktera tp-kabel.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Ska dra lite tp hemma. Har en gammal tång för att pressa kontakterna men den trycker sönder de nya jag köpte. Hur många olika sorter finns de??? Vilken ska jag ha? Vad heter de olika???

Sätt uttag på väggen och sen färdig tp-kabel mellan uttaget och datorn/skrivare /kameran/etc.
Egenklämda kablar är bara en felkälla och sänker hastigheten i nätet.

Det finns några olika varianter för detta ändamål. Så det beror lite på vad du har för kontakter.

Skulle slå ett slag för ovanstående lösning, dra kabel, sätt uttag och sen dra en patchkabel mellan uttag och enhet istället.

Jo. Färdiga kablar mellan vägguttag och dator har jag. Men dragningen i väggen måste ju också kontakteras....

Vad har du köpt för modularjack? Olika tänger till olika tillverkare garanterat, elektriker till vardags och vi kör endast toolless..

Men uttagen brukar inte kontakteras, de brukar vara för slitsvertyg vilket är mycket enklare att få till utan glapp.

Jo. Färdiga kablar mellan vägguttag och dator har jag. Men dragningen i väggen måste ju också kontakteras....

Som tidigare nämnts, vägguttag med slitskontaktering är bäst.
Köp till rätt verktyg också.

Gick till Biltema och tjöööpte fler kontakter. De passade som tur var för min tång så nu är allt pressat, fixat och kontakterat.

För övrigt, slitsverktyg är ju helt meningslöst. En liten fin näbbtång gör jobbet.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back