Kontaktera tp-kabel.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Ska dra lite tp hemma. Har en gammal tång för att pressa kontakterna men den trycker sönder de nya jag köpte. Hur många olika sorter finns de??? Vilken ska jag ha? Vad heter de olika???

Sätt uttag på väggen och sen färdig tp-kabel mellan uttaget och datorn/skrivare /kameran/etc.
Egenklämda kablar är bara en felkälla och sänker hastigheten i nätet.

Det finns några olika varianter för detta ändamål. Så det beror lite på vad du har för kontakter.

Skulle slå ett slag för ovanstående lösning, dra kabel, sätt uttag och sen dra en patchkabel mellan uttag och enhet istället.

Jo. Färdiga kablar mellan vägguttag och dator har jag. Men dragningen i väggen måste ju också kontakteras....

Vad har du köpt för modularjack? Olika tänger till olika tillverkare garanterat, elektriker till vardags och vi kör endast toolless..

Men uttagen brukar inte kontakteras, de brukar vara för slitsvertyg vilket är mycket enklare att få till utan glapp.

Jo. Färdiga kablar mellan vägguttag och dator har jag. Men dragningen i väggen måste ju också kontakteras....

Som tidigare nämnts, vägguttag med slitskontaktering är bäst.
Köp till rätt verktyg också.

Gick till Biltema och tjöööpte fler kontakter. De passade som tur var för min tång så nu är allt pressat, fixat och kontakterat.

För övrigt, slitsverktyg är ju helt meningslöst. En liten fin näbbtång gör jobbet.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard