Komma i form tråden

Och jag har tagit det mogna beslutet att backa av lite från min tänkta träning. :näsblod

Har fått domningar i vänstra benet som inte ger med sig, dom är rätt svaga, men jag vet inte om det är till följd av att jag "gjort" lite för mycket på en vecka. Och att jag inte är riktigt fit for fight än.

Söndag: Cykla 2 mil. (jag skulle ju inviga min nya fina cykel)
Tisdag morgon: Lite jogging i vattnet och 6 längder bröstsim (kortade av från tänkta 10 längder)
Torsdag kväll: Vattengympa 50 min (Real wet vest)
Fredag morgon: Cykla 1 mil till jobbet.
Fredag eftermiddag: Cykla 1 mil hem.

:va Hmm...ja...det kanske blev lite för mycket såhär till att börja med.

Nåja...jag börjar om från början och denna vecka kör jag bara vattengympan + att jag ska till en duktig massör. Som kanske kan ge på sätesmuskeln en omgång utifall det är därifrån det kommer.

Och i nästa vecka funderar jag på att boka återbesök hos sjukgymnasten som jag gick hos före semmen och höra vad hon har att säga om saken.

Men FAN, att det ska gå så jävla trögt. :gnissla

//Madfrusteradochträningsugensåinåthelvete. :död

Och jag har tagit det mogna beslutet att backa av lite från min tänkta träning. :näsblod

Har fått domningar i vänstra benet som inte ger med sig, dom är rätt svaga, men jag vet inte om det är till följd av att jag "gjort" lite för mycket på en vecka. Och att jag inte är riktigt fit for fight än.

Söndag: Cykla 2 mil. (jag skulle ju inviga min nya fina cykel)
Tisdag morgon: Lite jogging i vattnet och 6 längder bröstsim (kortade av från tänkta 10 längder)
Torsdag kväll: Vattengympa 50 min (Real wet vest)
Fredag morgon: Cykla 1 mil till jobbet.
Fredag eftermiddag: Cykla 1 mil hem.

:va Hmm...ja...det kanske blev lite för mycket såhär till att börja med.

Nåja...jag börjar om från början och denna vecka kör jag bara vattengympan + att jag ska till en duktig massör. Som kanske kan ge på sätesmuskeln en omgång utifall det är därifrån det kommer.

Och i nästa vecka funderar jag på att boka återbesök hos sjukgymnasten som jag gick hos före semmen och höra vad hon har att säga om saken.

Men FAN, att det ska gå så jävla trögt. :gnissla

//Madfrusteradochträningsugensåinåthelvete. :död

Hehe Du Måste lyssna på Kroppen,,,, (Din alltså)
:rolleyes:
Du kanske börja bli gammal ...( Duckar)

Hehe Du Måste lyssna på Kroppen,,,, (Din alltså)
:rolleyes:
Du kanske börja bli gammal ...( Duckar)

Jojo...jag lyssnar. Det är därför jag backar av.

Och det där med gammal...allt är ju relativt. :tungan

Men nog är jag för gammal för att i n t e ha återhämtningsdagar. Det har jag blivit varse. :rolleyes:

Mjukstartar med träningen efter sommarn.
1,5 timme innebandy utan avbytare. :banana
Stretcha e för gheys..:rolleyes:

Kommer nog att kännas i nåra dar...:gnissla

Så hur länge stretchade du då?

Men nog är jag för gammal för att i n t e ha återhämtningsdagar. Det har jag blivit varse. :rolleyes:

Det där känner man igen -tyvärr.

Kul att komma igång och träna men man tar ju i som om man aldrig hade varit skadad.

Det är så svårt att hålla igen när man vill och vet vad man kan.

Hoppas att du kommer snart åter till formen...

Själv drar jag till gYm1 för att rensa hjärnan och se om jag kommer fram till något konstruktivt...

Kör på i din takt Madde...inte alls avundsjuk på ditt strul med kroppen...jag börjar klättra på väggarna om man ligger med snuva några dagar, jag hade blivit en fara för allmänheten i ditt läge. :hihi

Återhämtningsdagar Precix ,,, Är ett måste vid "svårare" pass :tummenupp

Squash, klättring, innebandy och poledance. :yoparty

Tycker dessutom det kan räknas som lättare styrkepass när jag rullar in och ur hojen ur garaget morgon/kväll..! :rolleyes:

Det bästa med träningen är ju ändå känslan efter ett hårt pass, det är väl då och när man kommer från frissan som man känner sig så satans fräsch! :banana

Träning?

Är detta skamsidan?? :huvet
Har fallit ur totalt (Åldern??) så det är dags att ta tag i saken
Cykla till jobbet Kallt som fa..
cross 1 dag i veckan
klättra så mycket som möjligt
Löpning tråkigt men nödvändigt

Alldeles för skönt att ligga på soffan när man har lediga dagar mitt i veckan,
men slut med ursäkter snart kommer det en ny sommar:tummenupp

Jag löptränar regelbundet, blir terrängmilen sisådär en tre gånger i veckan - har haft lite snuv-känningar i veckan så det har varit något lugnare turer (vanligt elljusspår, 5:an).

Börjar bli dags att hitta lite vettiga kläder, shortsen är lite dragiga. :crash Och vanliga vindbrallor är klart dryga att springa i...så man får krypa till korset och snegla på sådana fjolliga löpartights...

Några tips?

Har en inflammation i hälsenan samt i ligamenten i vänster fot, allt ett resultat av att jag tappade hojen på foten i somras.
Tränar på bäst jag kan trots allt, skall på MR 21/10 - hoppas att vissa frågetecken kan rätas ut.

Har kört hårt med fettförbränning och har gått ned 4 kg på en månad - men nu står det still tyvärr....

Jag löptränar regelbundet, blir terrängmilen sisådär en tre gånger i veckan - har haft lite snuv-känningar i veckan så det har varit något lugnare turer (vanligt elljusspår, 5:an).

Börjar bli dags att hitta lite vettiga kläder, shortsen är lite dragiga. :crash Och vanliga vindbrallor är klart dryga att springa i...så man får krypa till korset och snegla på sådana fjolliga löpartights...

Några tips?

Funktionsställ, finns på de flesta större butiker , det är funkis tycker jag!!

Last edited:
löpning

Börjar bli dags att hitta lite vettiga kläder, shortsen är lite dragiga. Och vanliga vindbrallor är klart dryga att springa i...så man får krypa till korset och snegla på sådana fjolliga löpartights...

Om du hinner läsa detta så har Houdini rea idag 07-18 Finnboda Varvsväg 16
upp till 70% på vasque patagonia houdini

Har kört hårt med fettförbränning och har gått ned 4 kg på en månad
4 kilo på en månad hmm behöver 2 mån i det tempot (2x4 kilo) för att komma i form men mer troligt att det tar 6 mån för en annan att nå samma resultat:va

Spontanthandel på Stadium idag, rea på SOC-prylar, vindtäta löpartights (framsidan) och lätt andas-tyg-jacka för 599:-

Man ser inte klok ut. :crash Men det var bra skönt att springa i, hatar fladdriga vindbrallor, och det var precis lagom varmt och skönt åt benen. :) Underställströja, jacka, mössa och ett par gamla crosshandskar på det, och man tog sig an kvällens runda med ett leende (trots regnet).

~8 km i mystempo (6 min/km) med härligt klafsande genom pölarna. :D

Dagens bok i lurarna, Den förlorade staden av Clive Cussler, lite skönt grabbig bok med äventyrskänsla. :yoparty

Last edited:
Ligger inte i direkt på latsidan:

Träningsdosen är satt till 4-5 pass i veckan. Blandning av löpning, styrketräning och spinning.

Klarat av halvmaran i september. om två veckor bilr det 15 km löpning i Istanbul!:)

Nu gäller det bara att vara uthållig och inte gå sönder, akta sig för svinet etc...:gnissla

Squash, klättring, innebandy och poledance. :yoparty
Poledance, Awesome! Du är en förebild för tjejer idag :)

Själv kör jag löpning, innebandy regelbundet och racketsporter sporadiskt, vilket är lite för sällan nu.

Måttar 180/76 nu och ska ner till typ 180/72 på kondis/förbränning. Om jag inte kommer ner så ska det bero på hantelträning och muskler.

så nu har vågen börjat röra på sig igen - 200g denna vecka bättre än inget.
Kör spinning pulspass samt core, nu ere bara 4,8 kg kvar till målvikt!!

Back