Komma i form tråden

Poledance, Awesome! Du är en förebild för tjejer idag :)

Sweet, ska snurra ett varv extra som för att tacka för stödet. :krama

Själv kör jag löpning, innebandy regelbundet och racketsporter sporadiskt, vilket är lite för sällan nu.

Måttar 180/76 nu och ska ner till typ 180/72 på kondis/förbränning. Om jag inte kommer ner så ska det bero på hantelträning och muskler.

Skönt att den tidigare delen av måtten höll sig stabilt, hade blivit betydligt svårare om det var 180-måttet du ville minska på. :rolleyes:

Kör lite simning annars, rätt skönt att kunna kika ut på snålblåsten medan man tränar och sedan kunna sätta sig i bastun och njuta värmen samtidigt som man inbillar sig att kilona svettas av en. :D

Nåå....ligger ni på latsidan allihopa!!! :fakta

Dags att rapportera ni som kan träna. :gnissla

Kejrå... kör varannan dag 5-8 km. Har jobbat ner mig till min målvikt, 82 kg (från 92 kg) och legat där stabilt sen i Juni.

Mitt egentliga mål är milen på 40-minuter-nånting men jag lyckas aldrig hålla tillräcklig kontinuitet. Men den här gången så jefflar! :mad:

Dagens bok i lurarna, Den förlorade staden av Clive Cussler, lite skönt grabbig bok med äventyrskänsla. :yoparty

Det där lät skönt! Det ska testas ikväll!

Last edited:
Sweet, ska snurra ett varv extra som för att tacka för stödet. :krama
Spara det snurret till nästa SH fest istället :krama

Skönt att den tidigare delen av måtten höll sig stabilt, hade blivit betydligt svårare om det var 180-måttet du ville minska på. :rolleyes:
Touché! Är fortfarande 4 cm längre än Johnny Depp. Kanske värt att kapa av mig högerbenet och köra ett riktigt träben som en riktig pirat... använder ju ändå aldrig högerbenet till att bromsa ;)

Fy fan för roddmaskiner. :crash

Premiär på gymmet efter att ha koncentrerat sig på löpträning hela sommaren/hösten - och mitt lilla gym hade uppgraderat maskinparken (har aldrig testat roddmaskin tidigare)...jag körde crosstrainer på intervall för att få fart på pulsen lite, gick på ett tungt viktpass på överkropp.

...så såg man roddapparaten som stod lite ensam och såg harmlös ut - "det här är nog bra att avsluta med" - tänkte jag. :näsblod "2 km, jaja...allt annat är att fega...", naturligtvis uppskruvat på max motstånd.

2 minuter/500m-tempo kändes lagomt, jolåsåatte. :hihi

Men ball pryl, klämde fram en del mjölksyra.

...visst ja, blev en 7 km asfalt igår, kändes lite pipigt i benhinnorna idag...

Fy fan för roddmaskiner. :crash

Premiär på gymmet efter att ha koncentrerat sig på löpträning hela sommaren/hösten - och mitt lilla gym hade uppgraderat maskinparken (har aldrig testat roddmaskin tidigare)...jag körde crosstrainer på intervall för att få fart på pulsen lite, gick på ett tungt viktpass på överkropp.

...så såg man roddapparaten som stod lite ensam och såg harmlös ut - "det här är nog bra att avsluta med" - tänkte jag. :näsblod "2 km, jaja...allt annat är att fega...", naturligtvis uppskruvat på max motstånd.

2 minuter/500m-tempo kändes lagomt, jolåsåatte. :hihi

Men ball pryl, klämde fram en del mjölksyra.

...visst ja, blev en 7 km asfalt igår, kändes lite pipigt i benhinnorna idag...
:lol :duvetattduskallanvändabenenva?

Är man ute efter smärta kan jag varmt rekommendera diskbråck :huvet
Det finns precis inget läge där det inte gör åtminstone lite skitont:gnissla
Tjock blir man också... :glömdet

träning/diskbråck

Är man ute efter smärta kan jag varmt rekommendera diskbråck :huvet
Det finns precis inget läge där det inte gör åtminstone lite skitont:gnissla
Tjock blir man också... :glömdet

Operation!? man får slåss för att få en vilket är bra när man är sjuk och inte orkar ta strid (moment 22):död

Förra veckan var en bra vecka, cykla till jobbet 3 dagar, löpning 3X30 min
1 klätterpass samt förnedrad på uringe crossbana i lördags

Har man gått ner något? ett bestämt nej:va

Jag har inte tränat eller varit fysiskt aktiv på typ ½ år nu.
Är i skitdålig form.
Idag var jag i alla fall på gymmet för första gången på väldigt länge.
Måste försöka komma igång.

Har inte fått svar på MR om foten så jag kör på i vanlig ordning.
Nu har jag skippat fettförbränning och kör mer gYm igen.

Det är så skönt att få ta i så att man nästan kräks.

Fast nu har jag en annan målsättning 2 km med full stridpackning på 13,5 min....... bara att börja träna för det!!

Har promenixat 5-6 km varannan dag ett tag nu, men idag är det ösregn & orkan, den gamla dampsykkeln dammades av och det blev 10 km på 21 min medelbelastning framför tv:n.

Har promenixat 5-6 km varannan dag ett tag nu, men idag är det ösregn & orkan, den gamla dampsykkeln dammades av och det blev 10 km på 21 min medelbelastning framför tv:n.
Varför skriver du i den här tråden? Du blir ju bara fetare och fetare för varje gång jag ser dig. :mad:

10 km dampsykkel på 19 min *flås* ska öka 1 km då och då, siktar på 30 km/1 timme som jag körde Jan-Mars.

10 km dampsykkel på 19 min *flås* ska öka 1 km då och då, siktar på 30 km/1 timme som jag körde Jan-Mars.

Härligt! Det är inte bara jag som jobbar fram lite mjölksyra regelbundet. :yoparty

Jag tränar enduro relativt hårt en gång i veckan, löptränar och gymmar i veckorna, försöker se till så att kroppen får lite vila mellan varven med...för det blir hårt i vinter, enduroserien i Västerås går igång, då är det tävling en gång i veckan...uja.

11 km sykkel på 22 min, det tar sig sakta men säkert sa pyromanen.

Uppdatering..

Ger jag bara fan i julmaten så är jag back 14kg på ett år, trots att jag knappt tränat sen i juni :D

Back