40 minuter rask påwerwalking och ca 20 minuters tokrace med hund på istäckt sjö är vad jag har att rapportera för idag. Tänk att man kan bli så slut av att jaga/kasta pinne åt/sparka snö på liten ful hund...
Men kul hade vi.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag orkar inte ens 35kilos hantlar för bröstpress
![]()
Jag måste bara skruva ihop hojen innan vi tar över, men du hade väl något att stå i du också? Sikta på Juli/Aug kanske?![]()
10 minuter cykel som lätt uppvärmning (crosstrainern var upptagen...aptrist redskap den där cykeln), viktpass överkropp - lattjade lite med bänkpress idag igen, testade 60 kg, siktade på 8x3, jotjena, fick med vilja till 8 repetitioner första, sedan halkade det gradvis ned mot 5 i sista.Kass! Till blekt försvar så avslutade jag viktpasset med bänken.
20 minuter löpband på det, i lätt joggingtakt, skönt att tänka på att ta ut steget, andas rätt och hålla sig lugn - 286 kcal och spik precis 3 km.
...sedan dök teampolarn' (enduroåkare även han) upp och det blev mest vilda historier om helgens endurobravader.
Lagom pass, högerknät känns lite pipigt så vi tar det lite varligt - man är för tung för löpträning helt klart.
/J
...
...
Ingenting är omöjligt
Här lite bra läsning om det jag tjatar om: Pulsrelaterad träning, och om varför t.ex inte styrkeövningar på ett gym bränner fett osv.
Trevlig länk att klicka på
Lite bra räknare för maxpuls samt målpuls finns oxå, och för att inte träna för hårt bör man inte gå över en zon som är ca 75-85% av sin egen maxpuls.
Då går man alltså in i det "anaeroba" området, där man inte tillgodoser muskelns syrebehov, och en anna process än fettförbränning påbörjas.
Henrik om du vill bli stark så kan du inte hålla på att bära pärmar på jobbet hela dagarna,om du vill ha lite hjälp med träning så kan du köra med mej.Om du vågar vill säga![]()
![]()
![]()
Intressant läsning...
Man kanske skall införskaffa en sån däringa pulsklocka...
Är det nån här som använder det eller har några fina synpunkter?
Jag kör inget gym utan försöker löpträna (läs stappla fram lite snabbare än gångtakt) varannan dag och ta en promenad dagarna imellan.
Idag blev det bara en riktig pytterunda, mina skor har börjat sticka mig med nån plastbit i sidan av foten vilket lett till elakt skavsår.
Måste köpa nya sulor nu...
Nu har jag varit för snål att köpa en egen pulsklocla.. men i mitt tidigare jobb hade de ett gäng klockor till utlåning, och jodå, man kan fokusera mycket bättre på vad man vill uppnå med en sån där klocka.
De mer avancerade har ju dessutom anpassade funktioner till vad man vill göra, hur gammal man är, vad man väger osv så svar ja - de är mkt bra.
De fungerar som en mkt bra motivator.
Iaf för oss som gillar att mäta framsteg/bakslag, se och analysera, samt tror på det andra forskat fram i form av denna träning.
Jag är väl ganska seriös med min träning, har alltid tränat med Polar Pulsklocka de senaste sex-sju åren.
Det finns emellertid en nackdel, och det är att man lätt snöar in på sin puls snarare än hur trött man egentligen känner sig.
Att hålla koll på sin hjärtfrekvens blir som ett gift och man räknar alltid sina hjärtslag oavsett om man går uppför en trappa eller om man utför ett intervallpass.
Plötsligt så upptäcker man dubbelslag, ojämn rytm, tomgångsrusnig och förändrad vilopuls, man är i stort sett nära döden hela tiden.
Det tragiska förutom att man blir hypokondriker är at ma inte lyckas förbättra sig på någon distans oavsett om det gäller simning, cykling, skidåkning eller löpning. Inte ens varvtiderna runt Gälleråsen har sjunkit!
Jag trodde du och snuskfarbrorn körde inne i stan kvällstid, eller vad har jag fått det ifrån? För att jag ska orka röra på mig är det direkt efter jobbet som gäller!
För mig står det tvärstill. Hostar som en blendrökande singelmamma i Väsby och är bara rent allmänt risig. En dunk med lycka imorgon så får man hoppas det tar dö på skiten![]()
Hur går det därute idag då?![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT