Komma i form tråden

Det blev både gym och en trevlig tisdagsfika med hojåkarna i Köping, trevligt värre! :)

De absolut svettigaste 20 minuterna på crosstrainern, vettifan vad som hände, det rann verkligen svett av mig, intervallprogram och trots det bara 191 kcal.
Fortsättning med tungt viktpass på det, lyfte belastningen en smula på några maskiner, kändes stabilt.
Avslutning med 10 minuter på löpbandet i lagom fart, 150 kcal.

Lite relax i bastun på det, och tokstress iväg till Köping. :D

/J

Det blev både gym och en trevlig tisdagsfika med hojåkarna i Köping, trevligt värre! :)

De absolut svettigaste 20 minuterna på crosstrainern, vettifan vad som hände, det rann verkligen svett av mig, intervallprogram och trots det bara 191 kcal.
Fortsättning med tungt viktpass på det, lyfte belastningen en smula på några maskiner, kändes stabilt.
Avslutning med 10 minuter på löpbandet i lagom fart, 150 kcal.

Lite relax i bastun på det, och tokstress iväg till Köping. :D

/J

Ja! Visstfan är det "fel" på de där crosstrainerserna?? :D
De visar på tok för liten förbrukning!
Iaf i jmf med "upplevd" ansträngning*

*(enl. Borg-skalan)

Ja! Visstfan är det "fel" på de där crosstrainerserna?? :D
De visar på tok för liten förbrukning!
Iaf i jmf med "upplevd" ansträngning*

*(enl. Borg-skalan)

Ja, helt allvarligt så upplever jag en betydligt tyngre ansträngning vid ett hårt intervallpass på crosstrainern jämfört med löpbandet, eller...det är annorlunda på något sätt..

Det är lättare att hålla kontroll på andning och puls på löpbandet, det är lättare att gå lite för hårt på crosstrainern.

Idag har jag lovat mig själv att ta tag i meket på Millen (startrelä, drevbultar och olja skall bytas) så det kan bli lite bondpermis från gymmet. :)

Edit - Kul grej på gymmet igår, sparrisbyggd 15-åring kör benpressmaskinen (en sådan man ligger i och pressar vikt i uppförsbacka, jag är totalt oinsatt vad alla prylar heter, märks det? :mrgreen: ) och stånkar som fan med 40 kg på apparaten.
Väl färdig så lastar jag på min vanliga vikt (150 kg i vikter) och kör den vanliga 8x3 - han hänger över appareten och kikar storögt hela tiden, a s g.

Det är en ny trend, unga grabbar som ser ut som benrangel har ersatt 50-taggarna som desperat försökte jobba av sig julmaten, och de verkar inte pressa sig alls, de kör ett par repetitioner på minimivikter och står mest och flexar biceps i speglarna. :rofl

Meeen, det är väl bra att de svettas. :)

/J

Last edited:
Det är en ny trend, unga grabbar som ser ut som benrangel har ersatt 50-taggarna som desperat försökte jobba av sig julmaten, och de verkar inte pressa sig alls, de kör ett par repetitioner på minimivikter och står mest och flexar biceps i speglarna. :rofl

Meeen, det är väl bra att de svettas. :)

/J

Inget nytt fenomen.. Biceps o bänkpress verkar vara deras favvos..
Brukar se ut som vadarfåglar(mycke överkropp o taniga ben) när de irrar runt på stranden sen!!:hihi

Feber & magsjuk, så man är träningsbefriad denna vecka.. :(

Last edited:
Vågen var trevlig imorse... -2 pannor sen senaste vägning.
Skönt med lite motiverande besked ibland.

Då är det "bara" 9 kvar tills jag blir riktigt nöjd...:rolleyes:

...illa, halkade dit på en semla idag, stödfika på vägen hem på markan i Strömsholm (hojfiket nummer 1 i mina krokar) med vårkänslor i kroppen.

Det kan nog bli lite gymmande idag med, kom hem i tid...så det blir både det och service på italienskan.

Svettas på ba' därute!

/J

Fortf. inte av med hostan och övriga förkylningen :gråta Men dock blev det 35km/60min cykling idag så jag är nöjd :)

...illa, halkade dit på en semla idag, stödfika på vägen hem på markan i Strömsholm (hojfiket nummer 1 i mina krokar) med vårkänslor i kroppen.

Det kan nog bli lite gymmande idag med, kom hem i tid...så det blir både det och service på italienskan.

Svettas på ba' därute!

/J

Ah! Markan! Min gamla fina marka!
I'll be there (as usual)
Har bara inte vägarna förbi helt naturligt längre...
Men du då SGM? "PÅ väg hem?" Du bor väl i gurkstan?

Ah! Markan! Min gamla fina marka!
I'll be there (as usual)
Har bara inte vägarna förbi helt naturligt längre...
Men du då SGM? "PÅ väg hem?" Du bor väl i gurkstan?

I krokarna runt Västerås... :D Man bor så man får nöjet att åka 252:an stup i ett.

Kortpass idag, dags för vilodag(ar) - kroppen svarar inte riktigt, 116 kcal på crosstrainern med tokmotstånd i 10 minuter intervall, stumnade helt i benen.
Körde lite överkroppsapparater, och avslutade med 10 minuter löptempo på rullbandet, 176 kcal.

Vårtrötthet, önsketänkande? :D

/J

Jag vill ha barmark NU!!!! :4skrika

Är less på detta underlag när man ska löpträna...man får inget riktigt fäste och jag blir ännu stummare i vadorna än normalt.

Fi fan...hit med vår!!

//M

Är less på detta underlag när man ska löpträna...man får inget riktigt fäste och jag blir ännu stummare i vadorna än normalt.

Fi fan...hit med vår!!

//M

Spikskor?

Vår = Jajjamänn!! :tummenupp
Det är DÅ motorcyklarna kommer ut...brumm brumm!
;) :tungan

Fi fan...hit med vår!!

//M

Håller med helt och hållet, idag var det redigt slaskig också. I mitt spår var det nog över 5cm blötslask, så det första man gjorde var att blöta ner sig ordentligt.

...dags för vilodag(ar) - kroppen svarar inte riktigt

Jolåsåatteserru - svettbehovet tog över, vårvädret idag satte fart på kroppen, så det blev ett myspass på crosstrainern, 25 minuter intervall med mål att hålla pulsen under 160 -> 251 väldigt svettiga kcal förbrukade. :crash

En halvtimme i bastun på det, att försöka stänga ute det konstanta pladdrandet av 2 ungar i 10-årsåldern med totalt likgiltig farsa kostade säkert en 50 kcal till... :mad:

/J

Jolåsåatteserru - svettbehovet tog över, vårvädret idag satte fart på kroppen, så det blev ett myspass på crosstrainern, 25 minuter intervall med mål att hålla pulsen under 160 -> 151 väldigt svettiga kcal förbrukade. :crash

En halvtimme i bastun på det, att försöka stänga ute det konstanta pladdrandet av 2 ungar i 10-årsåldern med totalt likgiltig farsa kostade säkert en 50 kcal till... :mad:

/J

Du menade troligen 151?

Var det dina ungar? ;)

Idag: Spinning en timme! *tjohoo*

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT