Komma i form tråden

60min/34km/702kcal cykel följt av "power-walk" 30min/3.45km framåt/150m stigning/377kcal. Totalt nästan 1100kcal idag och nyttig lunch gör att jag med gott samvete kan spendera kvällen i soffan med en flaska lycka!

Bra kämpat alla svettsäckar där ute :tummenupp

Veckan har varit en katastrof till idag då det blev 1 timme staplande och 30 minuter valrossplaskande i bassängen.
Gött mos alla endorfinjunkies:yoparty

Efter en riktig tung vecka med huvudvärk och sömnlösa nätter, två punkteringar och en begravning så laddar jag inför nya tag nästa vecka.

Försökta shoppa mig lite gladare igår. Av gammal vana så tog jag samma jeansstorlek som förra året. Visade sig att jag har gått från storlek 33 till storlek 30, tumstorlekar. Några kilon till så ska det nog gå att trycka på sig en 29:a

Kul det där med kläder...mina jeans sitter löst, skinnstället som satt bra förra sommaren hänger friskt runt bak/lår och är rymligt i allmänhet. :(

Mjukstart på crossbanan idag, jäklar vad man INTE vågade alls idag, det går inte fort när jag är där en bra dag, men uppehåll från hopp på 5 månader har inte gjort gott alls.
3 st ~20-minuterspass, inte trött alls - men jag ville inte utmana ödet när man lockas att åka lite fortare hela tiden.

Imorgon blir det andra bullar, lagenduro i Botkyrkas spår, som lämpligt nog ligger vid bulten, och käket är spikat på Rosenhill efteråt. :D

/J

4h meck i garaget är bättre än inget alls :D Men frågan är vart den där cykelberoende silltunnan som kallar sig GSXR har tagit vägen, klippkort på Pizza Hut mån tro?

4h meck i garaget är bättre än inget alls :D Men frågan är vart den där cykelberoende silltunnan som kallar sig GSXR har tagit vägen, klippkort på Pizza Hut mån tro?
Sjuk en vecka nu... blä... men jag återkommer när jag tillfrisknat.

7 varv idag i det superfräna endurospåret på Botkyrka MK, varav 6 i mitt maxtempo - kron-jäkla-slut, men på ett skönt sätt. :D Hård tävling, lagkörning är något helt annat än att ligga och hushålla med orken i längre körningar, här är det maximum attack som Mäkinen sade från start till slut.

Bra mycket tyngre...

/J - kommer somna på sofflocket

Tung start på måndagen...
Semlan som ett par SH-medlemmar "tvingade" i mig igår sitter än...känns det som, och innebandyn gick - sådär.
Pytsade två, men loosade matchen ändå.
Dock har vi fått en nyanställd kille som jag ska ta med mig ut i världen framöver - det ska bli kul! HAn är dessutom motonsvillig till skillnad mot mina nuvarande kollegor, så där kan man få en buddy.

Hej dagboken! Hur har din dag varit? Idag har jag cyklat i 60min på träningscykeln, det var jättejobbigt och jag blev alldeles svettig. Jag kom nästan 35km (trots att jag stod helt still) och ska enligt den lilla datorn ha förbränt 725kcal, det är nästan dubbelt så mycket som jag kommer äta till middag nu. Hej då dagboken, jag skriver mer imorgon. Puzzz & kjamiz //H

Hej dagboken! Hur har din dag varit? Idag har jag cyklat i 60min på träningscykeln, det var jättejobbigt och jag blev alldeles svettig. Jag kom nästan 35km (trots att jag stod helt still) och ska enligt den lilla datorn ha förbränt 725kcal, det är nästan dubbelt så mycket som jag kommer äta till middag nu. Hej då dagboken, jag skriver mer imorgon. Puzzz & kjamiz //H

Hmmm hoppas våren är på G :skrämd

Tog mig själv i kragen idag och drog till gymmet i dag på morgonen.
Kändes riktigt bra, inte varit där på två veckor.

Det är inspirerande att läsa hur ni ligger i och tränar. :)

Jag har själv kommit igång lite med min träning efter en låååååååååååååååååång vila. :D

EDIT: Det är ju Depå -09 som gäller... :rofl

Första passet efter att ha varit sjuk i 3 veckor gick bra.
85 kg i latsdrag, 90 kg i sittande rodd, skivstångsdrag 60 kg, bicepscurl 20 kg och discodrag 25 kg.
Det funkar som uppvärmning.

Hej dagboken...ha förbränt 725kcal, det är nästan dubbelt så mycket som jag kommer äta till middag nu. Hej då dagboken, jag skriver mer imorgon. Puzzz & kjamiz //H

SHs egen anorektiker? :rofl

Last edited:
Jag gillar den här tråden! Smygläser nästan varje dag och skaffar mig träningsmotivation. Ert berättande om er träning är grymt bra pepp! :tummenupp

Själv ska jag försöka släpa mig iväg till gymmet efter jobbet och köra MINST en tim kondition (brukar bli 60-75 min). Crosstrainer och trappmaskin lutar det åt när jag klurar... Hoppas det är ngt bra på tv när jag kommer dit... :gnissla

Kul med lurkers som ger sig till känna, kör hårt! :)

...själv då? Jag orkade nätt och jämnt släpa mig till jobbet igår, sov hela kvällen - men idag känns det som att livet är tillbaka i kroppen, så det blir mjukstart på gymmet idag igen.

Lagtävling enduro tycker man borde vara lite lugnt och mysigt, i h-vete... :D

Team Nej Inget landade på plats 37 av 49 i söndagens race hos Botkyrka MK, det har sagts förut, enduro är en tung sport att börja tävla i, det finns inga nybörjare...så man får helt sonika åka fortare. :lol

/J

...sov hela kvällen - men idag känns det som att livet är tillbaka i kroppen, så det blir mjukstart på gymmet idag igen.

Visst känns det skönt när man återfår krafterna efter en dags svacka...:tummenupp

Hade oxå en sådan dag igår...träningsvärk i magen, höfterna och ljumskarna och hade tänkt springa på lunchen. Men jag kände mig så jävla urrig och trött att jag "skolkade" från löpningen.

//M

1 timmas promenad i tung blötsnö, det kändes helt klart. Speciellt eftersom träningen igår på gymmet redan har börjat ge träningsvärk.
Sen hann jag med lite skottning också.

Dessutom gick jag ut i garaget och skulle fräscha upp pärlan lite. Hade totalt glömt bort hur jobbigt det är att baxa runt en hoj som väger 160 kg.
Puh.

Blev 50 min crosstrainer på gymmet, 45 min Power Yoga och 20 min Pilates efter det. 790 kcal förbrände jag enligt denna sida: http://www.healthstatus.com/cgi-bin/calc/reload.pl
Gå in under "calculators", sen "calories burned".

Man ska väl ta det med en nypa salt självklart, men kul med lite riktlinjer iaf!

Orkar man inte klura ut vikt - lb eller km/h - mph, så kan man fuska med den hääääär sidan: http://web.telia.com/~u54504162/javascript/convert/vikt.html

Förresten, ni som cyklar och kör crosstrainer osv. Hur gör ni?? Jag har skitsvårt för att bara cykla/stå på crosstrainern, blir så uttråkad. :näsblod Så jag kör alltid intervaller, med tempohöjningar, olika belastning osv... Kör jag cykling så varierar jag mellan att sitta och sen stå i olika spinning-positioner. Tiden går klart fortare då! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...