Komma i form tråden

Ännu en veckas motion utförd. :)

Söndag: Boxpass 75min med brorsan
Måndag: Simning, 1,8km
(500meter bröst + 200meter*4 (varannan längd bröst/crawl) + 500meter bröst i högt tempo)
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Löpning 2,5km
Torsdag: Löpning 2,5km
Fredag: Styrketräning
Lördag: vilodag
Söndag: Simning 1.8km (samma som måndagen)

EDIT:
Jag kanske ska tillägga att i mitten på januari när jag började träna, så kunde jag inte ens springa 500meter utan att få blodsmak i munnen. :död

Last edited:
Sprang 5 km för första gången på LÄNGE igår med duktig träningsvärk i låren som följd.
Känns dock bra att ha kommit igång i alla fall.

Efter en riktigt pms:ig helg med chokladkakor, pajer, kladdkakor och annat i kombination med NOLL motion så blev det iaf lite tränat idag! Pallade med
45 min intervall-cykling samt 15 min på trappmaskinen och avslutade med 30 min powerwalk... Hade tänkt köra en kvart bara men fastnade till "Joe Dirt" på
tv1000... :gnissla

Haha, ang noll träning i helgen. Har faktiskt lite träningsvärk efter gårdagen då
killen bestämde sig för hojpremiär och jag åkte med. Hade glömt hur mkt man använder ben och häck som skjuts! :tummenupp :gnissla

Precis matat in en flottdrypande pizza och sitter nu och jäser.
Orkar inte göra nåt idag.

Sist jag sprang var nog sommaren 2003 nån gång, 100-150m kanske.. Nyinflyttad från landet och det var ju inte så lätt att lära sig att man var tvungen att passa tiden för bussen, hemma väntade ju alltid mjölkbudet tills man kom :näsblod

Nåväl, oändligt många års skrattande åt alla löp-nördar med iPod & tights, idag var det min tur. Tänkte man skulle köra en s.k power-walk-tur idag, men lessna redan efter 6-7min. Fick den briljanta idén att vi fortfarande kan hinna en mil på resterande 53min... Klara milen med 4sek!! tillgodo. Det är dags att springa mer, verkligen! Pumpen motarbeta mig redan efter 10min :D

förkyld!!
IGEN! :mad:

Trist värre! Whiskey?

1 timme innebandy idag!

Satte ett par riktiga stänkare!
Starkt!:tummenupp

"Ett par riktiga stänkare"
jo jag tackar ja, det skulle inte alls sitta dåligt!
Få se hur det blir med det till helgen.

Iskalla... immiga... mmm.

Riktigt jobbigt pass med yoga i 75 min. Mycket mage, rygg och ben. Fortfarande som gele i kroppen.

Beställde ett par jeans från england, kom på efteråt att jag hade beställt storlek 30. Detta har jag inte haft på år och dar. Trodde att det var kört, det här kommer jag aldrig komma i. Men det gick!!

Nätt och jämt visserligen men dom sitter på. Nu behöver jag bara krympa min rumpa en storlek och tona bort mina lovehandels så kommer dom sitta riktigt snyggt. Just nu ser jag dock ut som en stoppad korv.

Tips på rumptrimmare och hur man får dom kära handtagen att försvinna mottages gärna.

Sist jag sprang var nog sommaren 2003 nån gång, 100-150m kanske.. Nyinflyttad från landet och det var ju inte så lätt att lära sig att man var tvungen att passa tiden för bussen, hemma väntade ju alltid mjölkbudet tills man kom :näsblod

Nåväl, oändligt många års skrattande åt alla löp-nördar med iPod & tights, idag var det min tur. Tänkte man skulle köra en s.k power-walk-tur idag, men lessna redan efter 6-7min. Fick den briljanta idén att vi fortfarande kan hinna en mil på resterande 53min... Klara milen med 4sek!! tillgodo. Det är dags att springa mer, verkligen! Pumpen motarbeta mig redan efter 10min :D

Trist värre! Whiskey?

H-vete, milen under timmen är inte helt odugligt, jag har aldrig provat längre än 5 km, får bli ut på Björnöspåret i V:ås så fort vårfanskapet tagit hand om lappmöglet och testa.

Riiispekt, speciellt om du inte sprungit sedan berlinmuren revs (eller 2003).

/J

Långprommis både lördag och söndag, idag blev det en timme på pinocykeln igen, kämpa på tills du blir blå....

:banana

H-vete, milen under timmen är inte helt odugligt, jag har aldrig provat längre än 5 km, får bli ut på Björnöspåret i V:ås så fort vårfanskapet tagit hand om lappmöglet och testa.

/J

Kan lova att det var på 99% vilja sista 20min! Men det var kul & se att man fortf. klarar det. Var tvungen att sakta ner några ggr. i drygt 30sek bara för att återfå andan igen. Just nu känns benen som två geleklumpar som mest bara sitter fast :D

Björnön har ju riktigt skön natur att springa runt i! Spåret är ju riktigt trevligt. Om inte så (måtta på Eniro nu) är det ju 9km från brofästet bort till barn-badstranden och tillbaka. Iofs. lite lagom kuperat :D Måste ta knarren dit nån dag i vår innan det är bad & kollosäsong. Det är ju lite av V-ås Bogesund :yoparty Synd bara på allt civilt folk som rör sig där när det blir varmare :D

/J

Björnöspåret är ju inte direkt nåt nybörjarspår... backigt som fan. :skrämd

Men mitt mål jag satte upp tidigare i itråden var bl.a milen under timmen, eller timmen. Men dock på hyggligt lagom kuperad sträcka.

Mitt mål är att spöa brorsan i Box. :D :D

Om jag ska vara seriös så är mitt mål att bränna bort det mesta av det fettet jag har samlat på mig under ett antal år, samt få upp konditionen och styrkan så jag mår bättre och orkar mer. :)

Sen har jag i och för sig hela tiden små delmål i min träningen för att hålla kvar motivationen.

Björnöspåret är ju inte direkt nåt nybörjarspår... backigt som fan. :skrämd

Milspåret skall visst ha backar som inte är att leka med, men man får ta flera varv i ett kortare.
Spåret hemma är lite av det dryga slaget med, 3,2 km och på något sätt har de krökt tid/rum för det är fasen uppförsbacke hela tiden. :D

Björnön är mysigt på sommaren, som ter sig rätt avlägsen just nu - trots att det är hög tid för den förbannade våren att dyka upp*.

/J

* Jag tar helt på mig ansvaret, det är första vinteruppehållet med A-kort, sporthojskurs inbokat på Gelleråsen 18/4 och Millen står färdig i garaget..

Riktigt jobbigt pass med yoga i 75 min. Mycket mage, rygg och ben. Fortfarande som gele i kroppen.

Beställde ett par jeans från england, kom på efteråt att jag hade beställt storlek 30. Detta har jag inte haft på år och dar. Trodde att det var kört, det här kommer jag aldrig komma i. Men det gick!!

Nätt och jämt visserligen men dom sitter på. Nu behöver jag bara krympa min rumpa en storlek och tona bort mina lovehandels så kommer dom sitta riktigt snyggt. Just nu ser jag dock ut som en stoppad korv.

Tips på rumptrimmare och hur man får dom kära handtagen att försvinna mottages gärna.

Utfall kan verkligen rekomenderas, både med stång, i smittmaskin eller med hantlar!!

Punktbränna fett är en önskan av många men tyvärr går det inte!. Det är förr bara att kämpa på, förr eller senare så kommer även dessa att försvinna!!

Upplysningsvis så kör jag styrka 3 ggr/vecka samt spinning 2ggr/vecka. Går bra nu och jag kör tungt, mycket tungt för att bygga upp mig!

Bifogat

....idag var det min tur. Klara milen med 4sek!! tillgodo. Det är dags att springa mer, verkligen!

Löpning är ju bara så underbart....!!! BRA DÄR!! Att du tagit ditt förnuft till fånga :tummenupp

Bara det, att den här jävla snön kommer och förstör allting. PRECIS när man återfått hoppet om barmark och löprundor med fäste så ska det bli jävla bögväder. :gnissla

Gick en promme på lunchen och "rekade" lite och det var inte vidare löpvänligt kan jag meddela, och det gör mig lätt förbannad faktiskt. Förbannade jävla skitsnö!!!! :4skrika

Nåja... 1500 m simning i morse får väl duga för idag.

//M

Kroppen säger "nääääääääääää" idag, men den skall få se på andra bullar snart. :D Får se hur man lägger upp det idag, kan bli lite lättare crosstrainerpass och mer vikter idag.

Uppdatering: :D

Jäklarns vad den latsdragarn' tar...70 pannor fortfarande, smög upp på 75 - men då blir det inga 8x3 inte... MES.
3 km prick, 299 kcal på 3 minuter rask gång och 17 minuter jogging med full fart sista 2 minuterna för att döda kraftreserven (endurotaktiker som sitter i knoppen, man ligger och sparar sig...).
Maxpass på överkroppen, benspark och en bunt stygga situps på det.

Bra start på träningsveckan. :)

/J

Last edited:
Personrekord och jag är stolt :)
Är det ok ?

Jag har faktiskt varit världens klenaste människa....

Men för några år sen bestämde jag mej för att börja styrketräna....jag la upp den ofantliga vikten av 5kg på varje sida av stången och fick ta som satan för att köra några reps på 30kg.....
Att lägga på 10kg på varje sida av stången gick hyfsat fort men sen har det tagit TID.
Flera ÅR!!!!

Jag drömde 0m 70kg i Bänkpress...
Jag drömde om 90kg i bänlpress...
Jag fantiserade om 100kg i bänkpress....

Jag tänkte inte fan kan jag lyckas lyfta 1.5ggr min egen vikt i bänkpress!!
Nää, det går inte. Förra sommaren kändes det omöjligt...men jag utalade orden högt för några jag känner för första gången.

IDAG!!!!
105kg.....:banana
Jag väger 70kg

Jag lite nöjd eftersom jag är 34år har 2barn, villa och fru....

Nu drömmer jag om 110kg

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma