Komma i form tråden

Äntligen tillbaks på banan igen efter diverse krämpor och sånt onödigt skit som arbete. Visserligen mjukstart idag, men 30 minuter rask promenad kändes skööönt!

Nu fåre bli diciplin om 75kg@1/5-09 skall hållas....Peppa mig!!:gnissla

Nu får du f-n ta o öka takten LORD BADRING:rofl

Jaha , då får man väll vara stolt och säga att man har gått ner 7 kg under vintern.

Träning 3 ggr i veckan , styrketräning och simning....

Målet är att gå ner 5 kg till innan 1 Juni...

Colossus

Vet inte hur du äter idag, men det borde ju inte vara några större problem kanske.
Naturell youghurt & müsli istället för mackor till frukost tex(dagens viktigaste mål).
Skippa snabbmat & färdiglagat.
Håll nere intaget på kolhydrater(pasta, ris, bröd, potatis osv..) och ta mer av kött, fisk lr kyckling samt mera grönsaker men hoppa över dressingen på tallriken istället.
Sluta ät innan du blir mätt.
Inga kakor, bullar lr annat godis till kaffet, ät frukt istället.
Ät ofta(5-6 ggr/dag inkl mellanmål) och lite, istället för några få stora mål om dan.
Drick vatten, inte läsk, och alla vet ju att alkohol är av ondo..

Enkla tips, men dom funkar, tillåt dig en(1) soveldag i veckan, annars ruttnar man, kan inte va nyttig 24/7...

Galet tung i kroppen än efter söndagens batalj - klurar på någon form av mjukisträning och lite bastu ikväll, ställer jag mig på löpbandet så slutar det nog illa. :D

/J

...nu sitter halva ligan sjuka, dessutom har många blivit beroende av kroppens egna TR-knark, endorfinjunkies är inte att leka med när dom är på avtändning.

Fråga mig... :mad:

Förra veckan hade jag en "förutbestämt" vilovecka. Ville vara lite schysst mot kroppen efter att ha kört rätt hårt. Så det var helt OK.

Bara det att nu har jag blivit förkyld, och måste fortsätta vila. Och nu är det istället tvångsvila för att jag vet att det inte är någon idé att sätta igång för tidigt. Fast det suger i kroppen efter att få göra något fysiskt.

Nå..vi ska se hur det står till med mig på torsdag....då är planen att jag ska kunna dra igång med simningen igen. Å så yoga och löpning på fredag. Tjing!!
I wish!! :rolleyes:

Galet tung i kroppen än efter söndagens batalj - klurar på någon form av mjukisträning och lite bastu ikväll, ställer jag mig på löpbandet så slutar det nog illa. :D /J

Du skulle köra ashtanga yoga du!! Styrka och smidighet i ett. :tummenupp

Last edited:
Du skulle köra ashtanga yoga du!! Styrka och smidighet i ett. :tummenupp

:rofl Du har bevisligen inte träffat mig (lite över 190 och smidig som ett Franz-Jaegerskåp). :rofl

Det kan bli lite lågintensiv körning på crosstrainern idag, försöka hålla pulsen lite lagomt låg och köra något lugnande i mp3spelarn'. :)

/J

Riktigt dålig helg nu... blev en kortare promenad med tjejeni lördags men efter det var det slött ända tills idag, hade så dåligt samvete så det vara bara att dra sig ut.
Det va bra skönt att komma igång igen, nära på en mil och strax över timmen.
Trodde jag skulle ramla ihop några gånger på vägen men det gick!:tummenupp

Ut och piska era kroppar nu.

Yogapass igår. Förhoppningsvis promenad på torsdag.
Jobbar konstant i två veckor så träningen blir lidande nu.

Jobbar konstant i två veckor så träningen blir lidande nu.

Ummm, det är en klen ursäkt, jag har jobbat konstant sedan -95. :D I veckorna dvs, men du kanske menar 7 dagar i veckan? :näsblod

Mespass idag, siktade på puls under 150 på crosstrainern, 20 minuter lätt intervall gav 186 kcal, men svettigare än vanligt, fortfarande seg i kroppen.
Lite bänkpress och benspark på det...sedan fick det räcka, fortfarande öm lite varstans.
Tog mig tid att stretcha ordentligt, skönt som tusan att sträcka ut stela muskler.
Men, det känns bättre i kroppen nu, är väl endorfiner & skit som reder upp det hela. :)

Imorgon blir det hårdare tag igen, får se om det blir tävling både lördag och söndag, ser ut att bli hårda tag i skogen (fortfarande groteskt med snö i spåren).

/J

Ingen traning igar... jobbade sent. Iofs blev det marathon och svart balte i shopping...om nu shopping raknas som en sport?
Ingen traning idag heller... var paa bio.
Inte bra denna trend.
Men filmen var riktigt skoj! Rosa Pantern! :D

Vet inte hur du äter idag, men det borde ju inte vara några större problem kanske.
Naturell youghurt & müsli istället för mackor till frukost tex(dagens viktigaste mål).
Skippa snabbmat & färdiglagat.
Håll nere intaget på kolhydrater(pasta, ris, bröd, potatis osv..) och ta mer av kött, fisk lr kyckling samt mera grönsaker men hoppa över dressingen på tallriken istället.
Sluta ät innan du blir mätt.
Inga kakor, bullar lr annat godis till kaffet, ät frukt istället.
Ät ofta(5-6 ggr/dag inkl mellanmål) och lite, istället för några få stora mål om dan.
Drick vatten, inte läsk, och alla vet ju att alkohol är av ondo..

Enkla tips, men dom funkar, tillåt dig en(1) soveldag i veckan, annars ruttnar man, kan inte va nyttig 24/7...

Tack för infot. Hoppas det hjälper mig att gå ner minst 5 kg till......
så man blir snabb i sommar.... :)

Colossus

Äntligen fick man ut och röra på sig!:) Har svåra problem med hälsenorna men nu börjar vägen tillbaka. Idag fick jag varva 10 minuters gång med lätt jogging och stretching. Så skönt att få komma igång och att jag inte fått ont.

Nu måste jag följa schemat till punkt o pricka så hoppas jag att kunna så sakteliga öka dosen igen. Målsättningen att kunna prestera en bra tid på halvmaran i september har fått stryka på foten. Nu gäller det att komma igång med träningen och slippa ha ont...:yoparty

Last edited:
Äntligen fick man ut och röra på sig!:) Har svåra problem med hälsenorna men nu börjar vägen tillbaka. Idag fick jag varva 10 minuters gång med lätt jogging och stretching. Så skönt att få komma igång och att jag inte fått ont.

Nu måste jag följa schemat till punkt o pricka så hoppas jag att kunna så sakteliga öka dosen igen. Målsättningen att kunna prestera en bra tid på halvmaran i september har fått stryka på foten. Nu gäller det att komma igång med träningen och slippa ha ont...:yoparty
Jag har inte hängt med riktigt. Har du haft ont, eller några problem?:(

Krya på dig i såfall och ta det försiktigt. :)

Jag har inte hängt med riktigt. Har du haft ont, eller några problem?:(

Krya på dig i såfall och ta det försiktigt. :)

Tack!
Har sprungit på mig rejäla inflammationer i hälsenorna. Får behandling med akupunktur som verkar fungera bra. Nu har jag stränga förhållningsorder från sjukgymnasten. Det är hård regim som gäller...

Tack!
Har sprungit på mig rejäla inflammationer i hälsenorna. Får behandling med akupunktur som verkar fungera bra. Nu har jag stränga förhållningsorder från sjukgymnasten. Det är hård regim som gäller...
ajajaj, ja du vet det där med att springa kan aldrig vara hälsosamt eller bra!
Jag har sagt det förr, kinderna och magen guppar som om de skulle lösgöras från kroppen och fötterna plaskar i asfalten.
Ta det försiktigt med springandet!
Lycka till.:)

Yippee idag red jag på den skittråkiga träningscykeln i 50 min:) jag förstår precis hur hamstern känner sig i hjulet :huvet
Imorgon får det bli en POWERwalk.
Bra jobbat alla 08åttor hehe såg först igår att tråden låg i Stockholmsdelen så nu känner jag mig utstött:( särskilt nu efter Lordens påhopp:gråta jag får söka tröst hos den allsmäktiga, me myself and i:hihi .

Yippee idag red jag på den skittråkiga träningscykeln i 50 min:) jag förstår precis hur hamstern känner sig i hjulet :huvet
Imorgon får det bli en POWERwalk.
Bra jobbat alla 08åttor hehe såg först igår att tråden låg i Stockholmsdelen så nu känner jag mig utstött:( särskilt nu efter Lordens påhopp:gråta jag får söka tröst hos den allsmäktiga, me myself and i:hihi .
Lugna puckar, jag bor 60 mil söder om Fjollträzk, kämpa på bara.

:banana

Idag blev det kardiovaskulär träning.
30 min. på ca 80-85% av min maxpuls.
Ganska ansträngande må jag säga. En 4 på en 5-gradig skala.
Sen avslutade jag med styrkepass, så det hela
landade in på en timme precist.

Känner att vissa rosa ketchupsträngar kommer vara ömma
i övermorrn! :) De hade inte använts på länge med tanke på
hur låg vikt jag orkade i ett par av maskinerna :gnissla

Men men - det är bara att kämpa på!

Ingenting är omöjligt ;)

Här lite bra läsning om det jag tjatar om: Pulsrelaterad träning, och om varför t.ex inte styrkeövningar på ett gym bränner fett osv.

Trevlig länk att klicka på

Lite bra räknare för maxpuls samt målpuls finns oxå, och för att inte träna för hårt bör man inte gå över en zon som är ca 75-85% av sin egen maxpuls.
Då går man alltså in i det "anaeroba" området, där man inte tillgodoser muskelns syrebehov, och en anna process än fettförbränning påbörjas.

Last edited:
10 minuter cykel som lätt uppvärmning (crosstrainern var upptagen...aptrist redskap den där cykeln), viktpass överkropp - lattjade lite med bänkpress idag igen, testade 60 kg, siktade på 8x3, jotjena, fick med vilja till 8 repetitioner första, sedan halkade det gradvis ned mot 5 i sista. :D Kass! Till blekt försvar så avslutade jag viktpasset med bänken.
20 minuter löpband på det, i lätt joggingtakt, skönt att tänka på att ta ut steget, andas rätt och hålla sig lugn - 286 kcal och spik precis 3 km.

...sedan dök teampolarn' (enduroåkare även han) upp och det blev mest vilda historier om helgens endurobravader.

Lagom pass, högerknät känns lite pipigt så vi tar det lite varligt - man är för tung för löpträning helt klart. :(

/J

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...