Komma i form tråden

Vägde 3 kilo mindre än för två veckor sedan, tack vare dieten och lite diciplin.
Fortsätter det så här blir det bra.

Starkt jobbat. Vad kör du för diet? Eller bara vettigt tänk med portioner mm?

Gårdagen var nog den slöaste dagen på länge. Fick ta igen det idag med en runda och senare idag skall det promeneras...
-update- just hemkommen från timmes promenad. Nu får det räcka för idag..

Det är en ruskigt bra motivationstråd det här. Ut och motionera med er nu :tummenupp

Last edited:
Yes! Ny ljusomkopplare kirrad till Husan (varken wd40 eller 5-56 hjälpte det gamla öket tillbaka till livet), lyset rockar - kvällskörning spikad!
Skönt att svettas ordentligt istället för bara lite på ytan som det blir i gymmet. ;)

/J

Jag äter bl.a smarriga grytor gjorda på t.ex röda linser( mycket proteinrikt), rotfrukter plus något fettsnålt kött. Jag jobbar som snickare och tar matlåda med mig, så det blir både billigt och bra för figuren. Frukost blir yogurt med osötat fullkornsbröd o ost eller skinka. Som mellanmål kör jag mycket frukt typ kiwi eller banan och sportknäcke med keso. Middag blir sallader och ägg.

Jag lyxar till det med cashewnötter o mineralvatten på fredagkvällen. Och som sagt inget socker överhuvudtaget. Jag mår prima och känner mig mycket piggare fysiskt och mentalt

Jag äter bl.a smarriga grytor gjorda på t.ex röda linser( mycket proteinrikt), rotfrukter plus något fettsnålt kött. Jag jobbar som snickare och tar matlåda med mig, så det blir både billigt och bra för figuren. Frukost blir yogurt med osötat fullkornsbröd o ost eller skinka. Som mellanmål kör jag mycket frukt typ kiwi eller banan och sportknäcke med keso. Middag blir sallader och ägg.

Jag lyxar till det med cashewnötter o mineralvatten på fredagkvällen. Och som sagt inget socker överhuvudtaget. Jag mår prima och känner mig mycket piggare fysiskt och mentalt
Vilket hälsokäk!
Kör du stenhårt med detta eller tar du en flottig burgare ibland?

Nix, inget snabbkäk. Jag är väl så där, att när jag väl bestämt mig för nåt så går jag in stenhårt för det. Är faktiskt inte sugen på skräpmat. Förut så var jag ostbåg o chokladfreak, men slipper detta nu.

Jag får väl ansluta mig till er träningsfreak nu då. Har tränat lite helikopterkarate innan och slog nu till på lite till så mån/tors/lörd är det taekwondo som gäller, tis/sön svettas man med kickboxning och lite gym.

Målsättningen är rutor på magen och 78kg till nästa säsong (82 nu).

Nix, inget snabbkäk. Jag är väl så där, att när jag väl bestämt mig för nåt så går jag in stenhårt för det. Är faktiskt inte sugen på skräpmat. Förut så var jag ostbåg o chokladfreak, men slipper detta nu.
Okej, starkt.:tummenupp
Är man funtad på det viset att man går in för nåt ordentligt så är det inte så jobbigt.

1 timmes promenad idag, bra kämpat alla som flåsade idag :banana

Idag blir det lagintensivt pass som fokuserar pa puls snarare an belastning, men det blir styrka i kombination med uthallighet! :tummenupp
Minst en timme har jag tankt orka, fa se om det haller...

Jag har haft en riktigt dålig vecka ur träningssynpunkt. Körde bodypump i måndags, thats it.

Ätit helt fel och känner mig allmänt onyttig och blää. Jaja, nästa vecka är en ny vecka med nya tag.

Fredag...uj, redan? Vad tungt det var i skogen igår, alltid lika kul att bryta ut Husan i en becksvart skog full i sten och elände, men med 2-3 decimeter snö i kompakt puderform var det inte fullt lika kul.

Snö är kraftigt o-kul i enduroskogen.

Ikväll får det bli lite svett på gymmet igen, viktpass inplanerat.

/J

Jag har haft en riktigt dålig vecka ur träningssynpunkt. Körde bodypump i måndags, thats it.

Ätit helt fel och känner mig allmänt onyttig och blää. Jaja, nästa vecka är en ny vecka med nya tag.

Skit händer! Jag klarade mån/tis men sen kom den är helt tvärkassa förkylningen. Men men, nästa vecka så!

Det blev en redig långpromenad idag.. hade tänkt gå i ungefär en timme och sen bli upphämtad av tjejen när hon slutade jobba. Men hon fick för sig att gå ut med kollegorna så jag fick gå hem igen.
Totalt 12.6km och lite över 2timmar...

Måndag blev det 1 timme spinning
Tisdag blev det gym, bröst,mage & framsida axlar
Onsdag blev det gym, rygg, baksida axlar & vader
Torsdag blev det 2 timmar innebandy

Idag fredag blir det lugnt

Helgen kommer att ägnas åt långpromenader, vedhuggning & snöskottning..

Last edited:
Urk...det var det sista i kroppen den här veckan.

10 minuter hårt intervallpass i högt tempo på crosstrainern - 136 kcal.
Tokpass på maskinerna, maxvikter och sikte på 8x3 (blev inte alltid 8 reps på sista omgången på alla...).
Och för att ta död på den gnista som fanns kvar, 20 minuter lätt jogging (9 knyck, ett litet ryck på 12 för att ta död på det sista 2 sista minuterna) - 3,3 km och 336 kcal.

Imorgon blir det husa-vård och kanske lite meck på Millen, om man får något ryck kanske lite iskörning med Husan med.
Söndag - endurotävling, även om jag inte är värst sugen på det, jäkla snö... :gnissla

Trevlig helg på er, svettbröder och systrar!

/J

1 timmes cykel blev det idag, totalt 92 km cyklande denna vecka... uhhh nu är det helg.

Bra kämpat ni som flåsar på :banana

Back