Komma i form tråden

Måndag blev det 1 timme spinning
Tisdag blev det gym, bröst,mage & framsida axlar
Onsdag blev det gym, rygg, baksida axlar & vader
Torsdag blev det 2 timmar innebandy

Idag fredag blir det lugnt

Helgen kommer att ägnas åt långpromenader, vedhuggning & snöskottning..

Gott mos broder!

Jag kor vidare idag med mina lagintensiva aventyr, och jag tror nog att jag ska kopa mig en pulsklocka, trots att manuell pulsrakning ar helt funkis.
Men en pulsklocka kan ju logga hela passet och tekniknord som man ar sa gillar man ju att gora saker vetenskapligt! :D

Nog fan blev det morgongympa med damen, och inte av den sorten man kanske kunde hoppats på. :D

Lite lugnare takt idag, tänkte ta en promenad på bandet i högt tempo med lagom motlut (nu när man var nästan själv på gymmet), satte klockan på 20 minuter och farten på 6 knyck.

Tröttnade av tristess efter 10 minuter, gick upp till mitt vanliga joggingtempo på 9 och körde tills det var 2 minuter kvar och kranade på 12 knutar.
256 kcal.
Lite bänkpress på det, något jag är apkass på - men det känns som det gör nytta, 40 kg, 3x8 - kan nog smyga på 10 pannor till kändes det som.
Lite vila i simhallen innan de öppnade den för barnen, lugnt och skönt...

Sedan på't igen, lite varierade maskiner med lite mindre vikter än vanligt, och som avslutning 116 kcal på 10 minuter crosstrainer med intervallprogram.

Svettigt, man vaknar till och livet leker!

Solen skiner...man kanske skulle attackera oljebyte och ventilspelskollen på Husan och styra ut på sjöisen där gamla bilklubben har träff idag? :D

/J

Gott mos broder!

Jag kor vidare idag med mina lagintensiva aventyr, och jag tror nog att jag ska kopa mig en pulsklocka, trots att manuell pulsrakning ar helt funkis.
Men en pulsklocka kan ju logga hela passet och tekniknord som man ar sa gillar man ju att gora saker vetenskapligt! :D

Tack mannen!

De prata om att ev börja med puls-spinning på gymmet!?
Alla kör med pulsklocka så att man hela tiden ligger nästintill sin maxpuls om jag förstod det rätt.. :va Allt för o få ut maximalt av sin träning.
Låter spännande, nån som har mer koll på de!??

Tack mannen!

De prata om att ev börja med puls-spinning på gymmet!?
Alla kör med pulsklocka så att man hela tiden ligger nästintill sin maxpuls om jag förstod det rätt.. :va Allt för o få ut maximalt av sin träning.
Låter spännande, nån som har mer koll på de!??

Ja, det dar har jag skrivit lite om har tidigare i traden, och det var en Finne, Karhunen, som kom pa det har med att dela in pulsen i olika omraden beroende pa vad man tranade.

KOlla alltsa tidigare i traden. Men att ligga nara si maxpuls verkar, om inte fel, sa iaf fel uppfattat, for det ger (enligt samme Karhunen) inte mer effekt eller kondition, utan man gar bara in i nagot som kallas spjalkning. Dvs ett tillstand da kroppen hamtar energi pa annat satt, och det ar mer av arten "katastrofhjalp" till kroppen.

Sa ar det inte ren mjolksyratraning du ar ute efter sa var det nog inte nara maxpuls som avsags.
Fast... det beror ju pa vad denne "nagon" menade med ordet nara... :)

Ar 155 slag/min nara om man har maxpuls 180 t.ex? (dar brukar jag ligga langa stunder ex.vis...men utan att jag anser att jag har nagon kondis iaf...)

I Polar-klockorna (pulsklockor) finns dessa Karhunen-zoner redan inprogrammerade. Med bl.a "Own Zone" och det ar dar man finner max traningseffekt. Och det ar allta (oftast) inte nara maxpuls.

Hwilodag idag, förutom en liten bensträckare, friskt jobbat ni som flåsade idag.

Ja jädrar, saknar ord för hur jävla kronslut jag blev idag.

Endurotävling i absolut jävligast möjliga vinterväder, tungt, tungt, tungt....men det gick på vilja, och man presterade lite över förväntat, så nöjd är jag.
Men det var svårt att se det roliga i endurokörningen idag, åkte på vilja och med kroppen knökfull av mjölksyra mest hela tiden kändes det som.

Träningen fungerar verkligen, serien jag kör brukar köra med 2 heat, det är många som hoppar över det andra, eller kroknar hårt, det känns som att min kropp återhämtar sig kvickt, rock'n'roll!

24 131 Jerry Arvidsson SMK S 3 00:53:29 3 00:49:54 6 01:43:23 77

Galet nöjd med den placeringen, 24:a av 48 startanden, och det gick faktiskt mycket fortare i heat 2, trots att jag var precis slut sista varvet på heat 1.

Som redan nämnts i tråden, utan den här tråden skulle man kanske hoppa över det där gymmet, man sporras en smula. :yoparty

Nu är det ett par vilodagar, kroppen känns urlakad, och jag har ett par fingrar på kopplingshanden som känns lite överansträngda, långfingret är lite ömt...

/J

Last edited:
långfingret är lite ömt...
Kärring.

Närå,, jag skojja bara. ;)
Dig springer man antagligen inte ifrån, du verkar ju vara i mycket god kondition!
Och det är inte så konstigt, såsom du ligger i!
Jag är imponerad.

Träningen fungerar verkligen, serien jag kör brukar köra med 2 heat, det är många som hoppar över det andra, eller kroknar hårt, det känns som att min kropp återhämtar sig kvickt, rock'n'roll!

24 131 Jerry Arvidsson SMK S 3 00:53:29 3 00:49:54 6 01:43:23 77

Galet nöjd med den placeringen, 24:a av 48 startaden, och det gick faktiskt mycket fortare i heat 2, trots att jag var precis slut sista varvet på heat 1.

Som redan nämnts i tråden, utan den här tråden skulle man kanske hoppa över det där gymmet, man sporras en smula. :yoparty

Nu är det ett par vilodagar, kroppen känns urlakad, och jag har ett par fingrar på kopplingshanden som känns lite överansträngda, långfingret är lite ömt...

/J
Kul att din TR ger resultat :tummenupp

Japp, ett o halvt kilo mindre sedan förra veckan. Kanske blir det träning nu när jag blivit så "lätt". (88,5)

firat dagen med totalt en timmes prommenix, imorrn blir det att försöka återgå till träning och 'vanliga' matvanor.

Nilax - vafan, var du tvungen o ge mig den vikten? :P

"Ja jädrar, saknar ord för hur jävla kronslut jag blev idag.
...."

Hahah - jag skulle få mjölksyra av att bara se på dig :D way to go!

Last edited:
Nån som vill ha en pingisboll av slem? :mad:

Hoppas man kan vara bra till Onsdag iaf. Bra less på det här nu :gråta

Nån som vill ha en pingisboll av slem? :mad:

Hoppas man kan vara bra till Onsdag iaf. Bra less på det här nu :gråta

Samma här, varit sjuk sedan förra fredagen.
Nu har det äntligen släppt från bihålorna.
Se om det kan bli ett pass i slutet av veckan...:gnissla

Samma här, varit sjuk sedan förra fredagen.
Nu har det äntligen släppt från bihålorna.
Se om det kan bli ett pass i slutet av veckan...:gnissla

Få saker som är så tråkiga som att vara redigt förkyld. För ett år sen hade jag inte brytt mig så mycket, men nu mår man dåligt i skälen för man inte får gå & träna? :3freak :D

Japp, ett o halvt kilo mindre sedan förra veckan. Kanske blir det träning nu när jag blivit så "lätt". (88,5)

Nu får du göra veckoscheman och recept på ditt matintag så att vi andra kan bli lika smala och smärta :D

Få saker som är så tråkiga som att vara redigt förkyld. För ett år sen hade jag inte brytt mig så mycket, men nu mår man dåligt i skälen för man inte får gå & träna? :3freak :D
Åhhh nu får jag dåligt samvete, det va ju jag som drog igång denna smörja, nu sitter halva ligan sjuka, dessutom har många blivit beroende av kroppens egna TR-knark, endorfinjunkies är inte att leka med när dom är på avtändning.

Hahahaha... :tummenupp Same-shit här, öm av allt sittande igår på enduroracet.

Hur gör proffscyklisterna, teflonspray mellan skinkera´? :D

/J
Gelsadel kanske.. glömmer dock alltid att köpa en.

Last edited:
Jaha , då får man väll vara stolt och säga att man har gått ner 7 kg under vintern.

Träning 3 ggr i veckan , styrketräning och simning....

Målet är att gå ner 5 kg till innan 1 Juni...

Colossus

Äntligen tillbaks på banan igen efter diverse krämpor och sånt onödigt skit som arbete. Visserligen mjukstart idag, men 30 minuter rask promenad kändes skööönt!

Nu fåre bli diciplin om 75kg@1/5-09 skall hållas....Peppa mig!!:gnissla

Back