Knäskrap

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Ok tips från coachen....

1.Ta på dig full mundering med puckarna på stället.
2. Leta upp lämplig cykeltunnel i din eller intilliggande stad. (Finns ju sällen en trottoarkant i dem)
3. Accelerera upp din hoj (funkar med cykel också) och se till att i ingången till tunneln hålla kloss intill kanten.
(Viktigt för ett perfekt resultat)
4.Nu viker du försiktigt in armbågen så du inte av misstag slipar ditt fina posör ställ och viker ut knät och kanske hjälmen mot tunnelväggen.
5. Gör om detta tills du blir nöjd med finishen på puckarna samt på hjälmen. :tummenupp

Ps - Viktigt att tänka på här är att inte välja en tunnel med massa mosaik o skit utan en helt vanlig betong tunnel för ett "verkligt" resultat.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
:rofl Skulle väl varit en dänga att få höra vid ev korvmoj!

"Mah, va fan? Kör du BAKLÄNGES?!"

Ha, du skrattar! Vi har faktiskt, för väldans många år sedan, haft precis en sådan situation när en relativt ung kille med sprillans nytt allt (hoj, hjälm, stövlar, skinställ...) kommer till klubbhuset och sätter sig och fikar.

In kommer en av våra äldre "diplomatiska" snabbåkande gråhåriga gubbar som kör med samma jargång i klubben som på bilverkstaden där han jobbar då följande konversation utspelar sig dessa två män emellan:

- Gråhåriga gubben (O) till den unga kollen (P): Du kör fort va?
- (P): Ja, jo, emellanåt går det fort!
- (O): Du kör så in i helvete fort va?
- (P) Sträcker på sig lite stolt och svarar: Jo, emellanåt går det riktigt fort faktiskt!
- (O): A, BAKLÄNGES ja för du har slipat puckarna åt fel håll!!!

(P) Reser sig generat upp och går ut ur klubblokalen och försvinner på sin nya båge.

Det dröjer 2 år innan han kommer tillbaks och blir medlem så allting gott slutet gott! :tummenupp Men det gav då och har gett i efterhand många goa skratt när man blir påmind (som nu)! :D

Mvh!
// Niklas
 

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
det kan väll inte synas från vilket håll man har slipat ifrån?det blir ju revor som går åt ett speciellt håll men hur kan man se i vilken ände revan började?


Ok tips från coachen....

1.Ta på dig full mundering med puckarna på stället.
2. Leta upp lämplig cykeltunnel i din eller intilliggande stad. (Finns ju sällen en trottoarkant i dem)
3. Accelerera upp din hoj (funkar med cykel också) och se till att i ingången till tunneln hålla kloss intill kanten.
(Viktigt för ett perfekt resultat)
4.Nu viker du försiktigt in armbågen så du inte av misstag slipar ditt fina posör ställ och viker ut knät och kanske hjälmen mot tunnelväggen.
5. Gör om detta tills du blir nöjd med finishen på puckarna samt på hjälmen. :tummenupp

Ps - Viktigt att tänka på här är att inte välja en tunnel med massa mosaik o skit utan en helt vanlig betong tunnel för ett "verkligt" resultat.


hahaha, ge mig en bild på hjälmskrap så blir jag nöjd! (i.r.l)
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ett effektivt sätt om du vill skrapa flera puckar på samma gång är att bara fästa dem på bakhjulet (enligt bild) och ställa dig och "burna"...

Det är bra med puckar i ett par olika pastellfärger som du kan variera mellan så ser folk att du är modemedveten också!

Alla gillar dessutom en festligt färgglad hoj! :tummenupp
 

Bifogat

  • puck.jpg
    puck.jpg
    26 KB · Visningar: 85

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
det kan väll inte synas från vilket håll man har slipat ifrån?det blir ju revor som går åt ett speciellt håll men hur kan man se i vilken ände revan började?
hahaha, ge mig en bild på hjälmskrap så blir jag nöjd! (i.r.l)

Det syns, blir massa plast bakom pucken på baksidan. Jag kan byta skrapade mot oskrapade, dock är mina skrapade både framåt och bakåt (vänt puckarna inte kört baklänges :D)

Hjälmskarp (inte nödvändigtvis på just den bilden även om close men han hade märke efter racet :yoparty)
McGuinness_Macau_2006_small.jpg


Sen kan man ju spara på hjälmen o lägga till axeln med
MacauGP.jpg
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kan byta både skinnställ, puckar och handskar rakt av, bara det är nytt och fräscht och av hög kvalitet :tummenupp Har väl inslitna grejer som garanterat ger extrem imponansfaktor hos allt och alla. Insekterna ingår.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Det syns, blir massa plast bakom pucken på baksidan. Jag kan byta skrapade mot oskrapade, dock är mina skrapade både framåt och bakåt (vänt puckarna inte kört baklänges :D)

Hjälmskarp (inte nödvändigtvis på just den bilden även om close men han hade märke efter racet :yoparty)


Sen kan man ju spara på hjälmen o lägga till axeln med

Precis, med risk att det går som för denna föraren (se 32sek in i klippet) http://www.youtube.com/watch?v=-Nzq2GorVH4

// Niklas
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Precis, med risk att det går som för denna föraren (se 32sek in i klippet) http://www.youtube.com/watch?v=-Nzq2GorVH4

// Niklas

Jo det är ju lite små risky att göra så :brinnerup

Förövrigt har jag även i övrigt väl inslittna grejer om folk vill byta mot nytt :D
små håll i hanskad
däckmärke både på stövlar och ställ, olika tillfälle
stövlen från egna hojen och stället från en annans framhjul (vurpade ej vid något av tillfällena :näsblod)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ha, du skrattar! Vi har faktiskt, för väldans många år sedan, haft precis en sådan situation när en relativt ung kille med sprillans nytt allt (hoj, hjälm, stövlar, skinställ...) kommer till klubbhuset och sätter sig och fikar.

In kommer en av våra äldre "diplomatiska" snabbåkande gråhåriga gubbar som kör med samma jargång i klubben som på bilverkstaden där han jobbar då följande konversation utspelar sig dessa två män emellan:

- Gråhåriga gubben (O) till den unga kollen (P): Du kör fort va?
- (P): Ja, jo, emellanåt går det fort!
- (O): Du kör så in i helvete fort va?
- (P) Sträcker på sig lite stolt och svarar: Jo, emellanåt går det riktigt fort faktiskt!
- (O): A, BAKLÄNGES ja för du har slipat puckarna åt fel håll!!!

(P) Reser sig generat upp och går ut ur klubblokalen och försvinner på sin nya båge.

Det dröjer 2 år innan han kommer tillbaks och blir medlem så allting gott slutet gott! :tummenupp Men det gav då och har gett i efterhand många goa skratt när man blir påmind (som nu)! :D

Mvh!
// Niklas

hahahaha!! :rofl Det är därför jag inte skrapar knä! :hihi Jag når inte ner.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag bor nära Södertälje och kan lätt tänka mig att åka upp en snabbis för att byta puckar, jag får dina nya fina, du får mina gamla snabba!:tummenupp
PMa vid intresse.

Fredrik
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
hahahaha!! :rofl Det är därför jag inte skrapar knä! :hihi Jag når inte ner.

:D hade också det "problemet" rätt länge tills för några år sedan.

Man kan göra det på minst två sätt, nå till gränsen för när man börjar kunna skrapa knäpuckarna, genom att chansa (om man är otålig :D) eller succesivt i lagom små steg tills det säger "skratch" :tummenupp

Vilket man väljer är upp till var och en men nog blir det både mindre dyrt och förmodligen också mindre ont om man kör den senare varianten!

Tips: Blicken har mycket med detta att göra hur skummt det än må låta enär vi har en tendens att vara tveksamma över hur mycket vi fn. lutar i relation till hur mycket det GÅR att luta (dvs. när släpper det pga. slut på anläggningsyta)!

Mvh!
// Niklas
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hahaha, ge mig en bild på hjälmskrap så blir jag nöjd! (i.r.l)

Det är väl inget!
Häng bara hjälmen på styret när du bogseras hem av ett moppefucko efter ett vevstakshaveri på favoritslingan. När du bromsar in, inför en korsning i 20knyck glider hjälmen av o studsar mot asfalten.

Hjälmskrap -Check!
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
:D hade också det "problemet" rätt länge tills för några år sedan.

Man kan göra det på minst två sätt, nå till gränsen för när man börjar kunna skrapa knäpuckarna, genom att chansa (om man är otålig :D) eller succesivt i lagom små steg tills det säger "skratch" :tummenupp

Vilket man väljer är upp till var och en men nog blir det både mindre dyrt och förmodligen också mindre ont om man kör den senare varianten!

Tips: Blicken har mycket med detta att göra hur skummt det än må låta enär vi har en tendens att vara tveksamma över hur mycket vi fn. lutar i relation till hur mycket det GÅR att luta (dvs. när släpper det pga. slut på anläggningsyta)!

Mvh!
// Niklas

Ska nog tilläggas för de som inte träffat Jkay att han nog kan skrapa armbågarna från en hoj utan lutning :tungan (eller är det jag som är kort :näsblod)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top