Reservmotor var ju ganska överkomligt.Jag är lite nyfiken på att testa en Rieju 307.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Reservmotor var ju ganska överkomligt.Jag är lite nyfiken på att testa en Rieju 307.
Ja, fast nä. De här byggs i Kina med Loncinmotorer.Rieju är väl spanska hojar?
I något av förra veckans Itchy Boots påstod hon att motorcyklar som är äldre än 13 år måste sluta användas i trafiken i Kina. Stämmer det? Då bygger de väl med den livslängden som mål?
Och även Italien, Ducati (Scrambler) med kinesiska hjullager.Var och varannan del är väl tillverkad i Kina. Antingen köper du hoj från Kina, eller så köper du hoj från tillverkare som köper delar från Kina.
Gäller både Japan och Tyskerike.
Snacka om att svara utan att beröra ämnet...Till skillnad från dom som bygger med garantitiden (2år) som livslängdsmål?

461 kilo.Eftersom denna hojtyp ändå ligger nära hjärtat för alla medlemmar här så tänkte jag lägga upp lite info om den.
Great Wall Motor, GWM SOUL S2000
Som ni ser hämtar den ju inspiration från klassiker som R1, GSX-R1000, Hayabusa, ZX-12R... Den är absolut inte en kopia av någon Honda eller nått sånt...
View attachment 525166
View attachment 525167
View attachment 525168
2 liters boxer 8a, med 8a växlar i en dual cluth låda med egen backväxel
Haja. Ja, den var ju alldeles för dyr.Skulle vara kul att klämma på den i verkligheten.
Men....man får ju en Yamaha eller Honda för samma pris, så...![]()
Klämde på kinahojjarna på mässan, inte imponerad. Men de kommer bli bra över tid.
Jämför med deras elbilar, som nu börjar arta sig men fortfarande är bakom västerländska bilar på sådant som kanske inte märks vid en provky (rostskydd och vinteregenskaper mm)

Är det norska vinterräckviddstestet?Jag vet inte riktigt vad du räknar till vinteregenskaper, men räckviddsmässigt tappar kineserna mindre räckvidd i kyla än dom Europeiska/amerikanska tillverkarna.
View attachment 525193
View attachment 525194
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |