Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Aha det smög sig in en RRRRRR här jag missade bara 10 år..... å killen tråden....
![]()
83, 93... same same, renskötare...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha det smög sig in en RRRRRR här jag missade bara 10 år..... å killen tråden....
![]()
Ja, japp 17, jovars, vattenkyld, den är rätt skottsäker.
Man tackar! Bakfälgen är väl rätt smal original? Får man på 180 däck?
Om den går illa och behöver bestyckas kastar jag den åt ditt håll.![]()






GRATTIS
300 hundrade sidan, 6e mest lästa, 7e flest svar å toppbetyg!
Inte illa pinkat för tråden med en maskin - GSX som firat 30års jubileum!
![]()
![]()
![]()

Nä det sitter 180 original på 93an.
Vem har du köpt den av?
Dr.Bike?
Inte köpt något än. Kikar bara lite.
Med 110/110, MotoSpeeds "Hot-street"portning och 28,5-25mm ventiler, 1168, RS36 och VH 4-1 fick jag enorma backpulser i mellanregistret som visade sig som: bra start och upp till 4500rpm, sen var det som att stänga av en cylinder. Släppte vid ca 6500rpm där den bara vrålade till upp till 10000rpm. Provade att sänka/ höja nålarna utan resultat. När 1327:an åkte på blev det lite bättre. Efter jag satte dit kort-durationskam på insug försvann problemet helt. Jag tror iofs att det mesta berodde på portningsjobbet ihop med kammarna. Det man inte får glömma är ju att skiten ska vara körbar, inte bara top-power.
Ååååå fasiken jag som trodde topp-power var alltmen den gamla var faktiskt körbar också.

Jo, som jag sa, problemet blev mindre med mer kubik. Samt att MS-portningen är den stora boven. En 84:a som står hos mig ser betydligt mindre portad ut men ger 8 hk mer än min trots 33r...
![]()
Är den på original 1135cc också
/Ingvar
´Å andra sidan sitter väl det på mig istället
Fast oavsett allt så har ju alla GSX:er nåt som Martinen saknar -vikt´Å andra sidan sitter väl det på mig istället
![]()
..... förresten var det i samma bänk under liknande väderbetingelser?GSXR1100 -89 är det oljekylt och 17" fälgar inga överraskiningar där heller?
GSXR1100 -89 är det oljekylt och 17" fälgar inga överraskiningar där heller?
Du är i helt fel tråd och frågar.
I denna tråden har GSXerna ingen vätskekylning alls.
Men japp det är typ samma setup men utan uppånergaffel samt oljekylt istället för vatten.
Bakfälgen är enbart 4,5" på just GSXR1100 från -89, sen blir det 5,5". Som Kamikaze Kid även nämnde så sitter det ingen USD gaffel på -89:an den kom till året efter. 1100rna är oljekylda mellan 89-92.
Men som sagt var, du är i fel tråd och frågar egentligen. Det är tråden för GSXR1100 du bör ställa relevanta frågor (Klicka här). Lycka till med hojköpet!![]()
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
|
|
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |