Katana och GSX 1100-tråden

Min "tvåa" har hoppat ur några gånger, inte skoj:gnissla. Det betyder vinterjobb med växellådan antar jag. Någon som har en undercuttad låda i bra skick liggandes, alternativt 2:ans och 5:ans drev på utgående axeln till salu?
Tips mottages tacksamt.

/Ingvar
 
VXL låda

Min "tvåa" har hoppat ur några gånger, inte skoj:gnissla. Det betyder vinterjobb med växellådan antar jag. Någon som har en undercuttad låda i bra skick liggandes, alternativt 2:ans och 5:ans drev på utgående axeln till salu?
Tips mottages tacksamt.

/Ingvar

jag har en låda med växel lådor hemma..lösa drev o kompletta lådor. // :tummenupp
 
Hej!

Följer denna tråd med jämna mellanrum och har nu kommit fram till att de kanske är läge att inhandla ett nytt objekt. Denna gång i form av en katana.
Har sett denna annons:
http://www.blocket.se/vi/17635012.htm?ca=11_s

Någon som har erfarnehter från firman,ev sett hojjen? den och en annan katana har legat ute på annons ett ganska bra tag nu. (får uppfattning om att den är i brukskick och pris satt därefter) -Något att ha? :va
 
söker hjälp med en gåta. jag får inte min katana att fungera på alla cyl det är ettans cyle som strejkar . jag har bytt tändspolar,kablar,cdi,pic-up,förgasare
det ända jag ej har bytt är kabelstammen .annslutningar mellan cdi spolar,mm har kontrolerats
alla dom åvanstående delarna jag har bytt kommer från min gsx 1100 och fungerar på den mcn . (även förgasargummin har jag bytt) Det är troligt vis någått enkelt fel. tacksam för svar

Det är inget elektriskt fel, för då går han inte på 4:an heller. Skulle be dej kolla kompet på hojen. Har den både gnista och får soppa så har du nått fel på kompet på 1:an....Du nämner inte stiftet, har du bytt stift???
 
Barkaby

inget Barkaby för mig idag. Hinner inte..:mad:
 
Det är inget elektriskt fel, för då går han inte på 4:an heller. Skulle be dej kolla kompet på hojen. Har den både gnista och får soppa så har du nått fel på kompet på 1:an....Du nämner inte stiftet, har du bytt stift???

Hej kurre nya stift sitter på till det tåkiga är att det var likadant på den andra
motorn som satt på då det först började och var orsaken till motorbytet så då utgår jag på att det inte är kompet. komprov är taget och ventiler justerade. sen har jag problemet med växlarna som inte går i 3an-4-5an. men jag hadde tänkt få motorn att gå innan vi går in på det området. mvh Jannis
 
.......

Jo vi undrade var du höll hus, men du hade ändå aldrig hängt med Biker66, Katana org och mig:D. Det var en hel del folk där men tyvärr mörknade det fort och vid ~19.30 blåstes det av.

/Ingvar


...gääääääsp !!:arsele
 
Dragracing-"karriären" påbörjad

Körde 201 m i Norrtälje med tidtagning för första gången i mitt liv resultat enligt nedan:gnissla.
Starten var med s.k. pro-gran dvs gult och sedan grönt direkt.

Norrtälje 2008-09-20, 201m

/Ingvar
 

Bifogat

  • tider copy.jpg
    tider copy.jpg
    89.9 KB · Visningar: 61
Sju repor... lyllo !!
Måste vara den bästa avslutningen på en säsong.

Det där blir höga tior över 402m, vi kanske kan träna tillsammans nästa säsong... :D
 
Last edited:
GSX 1100 av olika modeller

Jag har en GSX 1100 -81 motor
En 84 vev med 20 mm kolvbultar och kolvsats som jag vill använda.
Veven är komplett med startmotorkoppling och rotor.

Om jag byter vev, behöver jag då byta kopplingskorg ?
 
Sju repor... lyllo !!
Måste vara den bästa avslutningen på en säsong.

Det där blir höga tior över 402m, vi kanske kan träna tillsammans nästa säsong... :D

Jajamen, en kanonavslutning. Trevlig tillställning i Norrtälje ev . blir det ett antal liknande race nästa år, håll tummarna.

EDIT: För övrigt har 2:an slutat hoppa ur efter jag fått tips från Erik på ProService att sätta i dubbla fjädrar till armen som håller selektortrumman i läge. Detta gör att växeln går i mer resolut även om man skulle missa lite med pedalen. FBG säljer visst också en fjäder som är betydligt styvare än orginalet om man vill ha en enkelfjäder.

/Ingvar

Jag har en GSX 1100 -81 motor
En 84 vev med 20 mm kolvbultar och kolvsats som jag vill använda.
Veven är komplett med startmotorkoppling och rotor.

Om jag byter vev, behöver jag då byta kopplingskorg ?

Svar=ja. Suzuki ändrade primärutväxling f.o.m. -84.

/Ingvar
 
Last edited:
Jag ska stoppa in en 87as motor (GSX 1100) i ett 81as chassi, passar alla motorfästen rakt av eller:va Jag tror ha läst det någonstans att man måste byta motorfästen för att det ska passa?

Men motorn är i alla fall klar nu, alldeles för mycket pengar senare:gnissla Hoppas att det börjar att kännas bättre när den börjar att rulla:rolleyes:
 
Jag ska stoppa in en 87as motor (GSX 1100) i ett 81as chassi, passar alla motorfästen rakt av eller:va Jag tror ha läst det någonstans att man måste byta motorfästen för att det ska passa?

Men motorn är i alla fall klar nu, alldeles för mycket pengar senare:gnissla Hoppas att det börjar att kännas bättre när den börjar att rulla:rolleyes:

Om det är en vanlig GSX 1150 och inte en R-motor så passar den direkt utan modifiering.

/Ingvar
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top