Katana och GSX 1100-tråden

best dax ape raceparts..........

Någon som behöver ngt kanske ? www.aperaceparts.com

maila gärna o fråga efter pris.

Skall best om ca 2 v.

Prisex, kammar 4000, kolvar 4500, dyna 2000 3400, ventilfjädrar, 1100 kr, ventiler 200 kr/st mm mm mm

mvh H 073-0253922
 
Storlek på förgasare

Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Min undran är om det spelar stor roll för orken på mellanregistret vilken storlek förgasarna
har. Jag prioriterar fint vridmoment på mellanregistret, (ca 3000 rpm och uppåt), framför
hög toppeffekt.

(Jag har hållt på en del med bilar och Webrar och där är valet av halsring viktigt för att
gassvaret ska blir bra.)

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael
 
Kul med någon som vet var det är roligt att ha pulvret :)
När du formulerar dig på det viset skulle jag ta RS34.
De räcker gott för den effekt din motor ger utan att försöka flåsa mer på höga varv.
RS36 räcker till 150-160 bakhjulshästar, RS38 ~180Bhp...
 
Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Min undran är om det spelar stor roll för orken på mellanregistret vilken storlek förgasarna
har. Jag prioriterar fint vridmoment på mellanregistret, (ca 3000 rpm och uppåt), framför
hög toppeffekt.

(Jag har hållt på en del med bilar och Webrar och där är valet av halsring viktigt för att
gassvaret ska blir bra.)

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael

Själv kör jag med RS36 och är nöjd, stark på alla varv:). 36-orna är ett beprövat kort och dessutom finns det rätt gott om begagnade exemplar.
När du kommer upp i 160 hästar på slangen:yoparty kan du ta ett nytt beslut.

/Ingvar
 
Topplock!!

Min gamla trotjänare skulle behöva ett nytt topplock.
På grund av borrningen har jag fått läkage i dowel pin hålen på mitt -83lock.:huvet
Så ere nån som har ett -84 lock eller nyare,orginal eller portat skulle va intressant?!:confused:

Mvh Tommy
 
Förgasare

Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael

Bra val. Enklare uppdatering och mer nytta per krona är svårt att hitta.

RS 36:or är mitt val.
Jag har kört med dem på GSX-R 1100. Både den mindre 86ans motor. Std 90 och borrad till 1200 cc.
De har använts på GSX-1100 i både 1075 och 1135 utförande.
Fungerar kanon. Jag säljer och byter hoj, men inte förgasarna.

Enda gången jag tog i med RS40 var till en 1428 cc motor.

Satsa på ett set RS 36 med aluminiumtrottlar.
Och bli inte förvånad av "slamret" vid tomgång. Det hör till
 
Tja,

Jo, har massor med delar som ligger prydligt på hyllorna men tyvärr inga ventiler :)

Jag har kört en med cross styre och kände genast då att det var enklare att handskas med hojen i stadstrafik. Och det är ju där jag kör mest när hojen är i körbart skick. Finns det styre som passar till kawa kronor?


Tjena läste på forumet att du hade massor med prylar..inte så att du ligger på ett block till en gsx 1100 84 för jag har skjutit skrot genom mitt*sucka*

Mvh Pär
 
Blev av med en liten kåpa på min Katana, den som sitter direkt under tanken. Vet någon om det går att få tag på dylika?

MVH/HR
 
Trist:gnissla , vad hände?

/Ingvar


Tjena låg och cruisade lite lätt på motorvägen och körde om ett par bilar på väg till vårt höstrace med klubben.Hade väl en cirkus 200knyck på mätarn när det bara small till och blev jordens rökmoln och lite lätt vingligt att köra*ler*hade väl c:a 7000 varv och staken bara tjoffade ut under 1:ans cylle med knytnävsstort hål i blocket som påföljd.Iof tur som klarade mig kvar på hjulen hade kunnat gå riktigt illa.Dödade hojen så snabbt jag han så det verkar snurra som vanligt då hojen faktiskt går att starta.
 
Tjena läste på forumet att du hade massor med prylar..inte så att du ligger på ett block till en gsx 1100 84 för jag har skjutit skrot genom mitt*sucka*

Mvh Pär

Tja,

Jodå jag har ett och annat, vad är du ute efter exakt? Jag tror att jag har ett block men måste kolla i vilket skick den är i, Är du ete efter vevaxel och cylindrar/kolvar också då eller?

Mvh
Ismail
 
Tja,

Jodå jag har ett och annat, vad är du ute efter exakt? Jag tror att jag har ett block men måste kolla i vilket skick den är i, Är du ete efter vevaxel och cylindrar/kolvar också då eller?

Mvh
Ismail

Tjenare,vad trevligt:) ska försöka kika igenom min motor vid tillfälle, vet inte hur det gått med vevaxel etc ännu men blocket har STORT hål! Hoppas klara cylinderraden då det är en 1340cc du får gärna slå en pling om du känner för det så resonerar vi lite.

Mvh Pär 070-6077263
 
Tjena låg och cruisade lite lätt på motorvägen och körde om ett par bilar på väg till vårt höstrace med klubben.Hade väl en cirkus 200knyck på mätarn när det bara small till och blev jordens rökmoln och lite lätt vingligt att köra*ler*hade väl c:a 7000 varv och staken bara tjoffade ut under 1:ans cylle med knytnävsstort hål i blocket som påföljd.Iof tur som klarade mig kvar på hjulen hade kunnat gå riktigt illa.Dödade hojen så snabbt jag han så det verkar snurra som vanligt då hojen faktiskt går att starta.

Och jag som trodde att veven (nästan) var skottsäker:confused:. Några fler som råkat ut för vevhaverier?

/Ingvar
 
Veven ja, men inte stakarna...
 
Veven ja, men inte stakarna...

Stakarna ingick i paketet "veven"....dom är liksom lite svåra att sas lägga upp på bordet separat:). Standardvev (med stakar) lär enligt utsago tåla 13000varv/min utan att separera om man inte varit för snål med squish'en så att kolvarna knackar på hos toppen.

/Ingvar
 
Skulle lägga en kvallificerad gissning på att det inte ser så "gulligt" ut uppe i toppen på den cyllen heller.När en stake skjuter på en rullagrad vev beror det nästan alltid på att en ventil gått av o slagit tvärstopp eller att en kolvbult gått ut i fodret o skurit,men då brukar man lyckas höra oljudet innan iaf.Har skjutit några fina motorer genom åren.Det mest massiva raset skedde faktiskt på startmotorn(extern vevstarter).Man tror inte en liten avhoppad lashcap ska kunna sluta med ras på topp(förbränningsrum),cylle,krokig stake,trasiga vippor o kam,förskjuten vevsläng o trasigt block.Men med duktigt av hjälp från vår vän murphy kan allt hända :D .Pär,har du clips eller teflonknappar på dina kolvbultar???Klarade sig växellådan??? Även om den GÅR att starta skulle jag råda dig att ABSOLUT inte göra det.Riv istället.:yoparty good luck:tuttar
 
Men med duktigt av hjälp från vår vän murphy kan allt hända :D .

Murphy är ALLTID närvarande:gnissla. Efter att man hört om motorras törs man ju knappt trycka på startknappen, tänk om........

Biker när du startar din nybyggda spis nästa år, tänk om....:skrämd.

/Ingvar

..då hojen faktiskt går att starta.

Suzuki trippel med bra vevhusventilation:D. Skämt å sido, låt bli att starta eller ens dra runt, riv och inspektera.

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top