Katana och GSX 1100-tråden

Engelsk Katana

En liten bild på Alan's Katana.En trevlig prick som jag köpt lite delar av..

Fin hoj !!
 

Bifogat

  • DSCF0046.jpg
    DSCF0046.jpg
    81.4 KB · Visningar: 145
Fotade lite idag

När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
 

Bifogat

  • IMG_1054.jpg
    IMG_1054.jpg
    118 KB · Visningar: 99
  • IMG_1057.jpg
    IMG_1057.jpg
    127.4 KB · Visningar: 95
  • IMG_1086.jpg
    IMG_1086.jpg
    106.1 KB · Visningar: 123
Spara..

När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.

Nästan synd o använda så fina grejor. Rama in o titta på dem istället...:D
 
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.


Vem har gjort portningsjobbet?
 
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.

Ser finfint ut det där. Det skall väl bli skoj att plocka ihop en snurra med nya bitar:tummenupp.
Nu skall väl Erik ha tid med min kopplingskorg:D .

/Ingvar

Vem har gjort portningsjobbet?

Eftersom Biker66 verkar sitta och vara salig i en annan värld för tillfället :D, så kan jag tipsa om att det är RG som gjort jobbet inklusive 31/27 ventiler.

/Ingvar
 
Last edited:
Njäee, men jag har fullt upp med att copy å pejsta för att kunna svara så effektivt som möjligt...

Vem har gjort portningsjobbet?
Å Ingvar har som sagt redan berättat att jag använde din favvoslöjdare ! :)

Nästan synd o använda så fina grejor. Rama in o titta på dem istället...:D
Det ligger inte så långt bort faktiskt. Jag har stora problem att använda/montera något som är nytt.
Dels kan man oftast inte se grejen och framförallt är det ju inte nytt längre !! :mad:
 
Vad kostar ett sånt toppjobb idag?
Vad jag fattar är det både större ventiler och en riktig portning.

När jag höll på förr var det grottis som gjorde sånt åt mig.. (R.I.P old friend)..
 
-Ingvar
tack för det snabba svaret :)

-Biker66
Låter bra det att du använder min gamla favoslöjdare, han gjorde bra jobb till mig, snabba leveranser, humana priser och jäkligt trevlig.
Fick lämna tillbaka R-toppen när han hade plastat den redan efter 30 mil, men han lämnade heller ingen garanti på plastning. Enligt honom så är det till för race bruk och inte gata.
Det var väldans vad du tog till med storlek på ventiler :yoparty
Nu börjar du väl köra Bel-Ray olja också det var ju så jag kom i kontakt med honom eftersom han är leverantör för dom.

Själv så tittar jag bara nuförtiden...men det rycker i tarmen att starta upp nått nytt objekt.
 
Vad kostar ett sånt toppjobb idag?
Vad jag fattar är det både större ventiler och en riktig portning.
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.


Det var väldans vad du tog till med storlek på ventiler :yoparty
Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.
Inom vissa ekonomiska gränser, därav inga keramlager, titanretainers etc.
Men, rakskuret, billetkorg, HD-släpa, dito pinnbultar och muttrar osv.
Det som skiljer från all-out är att jag ska köra med snällare kammar (.370) och lägre komp (10-12), får se var det landar.
Vill jag tävla är det bara att byta kolvar o kammar, the sky's the limit :cdevil
(Det blir nog svårt ändå med 1425mm hjulbas...)
 
Det är en EF-axel.
Jag behöver egentligen inte de tre extra millimetrarna, men jag hade en sprillans liggande..

Apprepå det söker jag en EF innerhub om någon har en liggandes ??

Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D
 
Last edited:
Det är en EF-axel.
Jag behöver egentligen inte de tre extra millimetrarna, men jag hade en sprillans liggande..

Apprepå det söker jag en EF innerhub om någon har en liggandes ??

Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D

Jag har kanske en sådan som ligger och samlar damm.
Ska kolla.
 
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.



Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.
Inom vissa ekonomiska gränser, därav inga keramlager, titanretainers etc.
Men, rakskuret, billetkorg, HD-släpa, dito pinnbultar och muttrar osv.
Det som skiljer från all-out är att jag ska köra med snällare kammar (.370) och lägre komp (10-12), får se var det landar.
Vill jag tävla är det bara att byta kolvar o kammar, the sky's the limit :cdevil
(Det blir nog svårt ändå med 1425mm hjulbas...)

Låter kul bör ju bli en och annan hästkraft, min gamla 1428 har jag för mig att jag hade lagt kompet runt 11,5 men det var inte lätt att hålla ner värmen när det vart stadskörning. Även fast det satt en 19 raders setrab kylare på.
 
Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D

Men Biker då, en händig kille med svets kan laga den tillfälligt. Då har jag en chans att köra om dig när den går sönder igen:D .

/Ingvar
 
Ny katana.. Igen.

Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....
 
Fråga:
Vad är det som skiljer mellan ramarna 1980-81 GSX1100 och 1982-83
Någon som vet för jag kommer ärligt talat inte ihåg.
 
Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3763046&postcount=4139 :)
 
Du har PM

Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....

Du har PM.
 
Fråga:
Vad är det som skiljer mellan ramarna 1980-81 GSX1100 och 1982-83
Någon som vet för jag kommer ärligt talat inte ihåg.

Hej! Det var jag som mailade dig om 80-ramen .Den stora skillnaden är väl fästet till tanken men det tror jag du måste bygga om även på 82-83.
Motorfästena är olika men dom sitter kvar på ramen.Finns säker fler småsaker.

Mathias
 
söker hjälp med en gåta. jag får inte min katana att fungera på alla cyl det är ettans cyle som strejkar . jag har bytt tändspolar,kablar,cdi,pic-up,förgasare
det ända jag ej har bytt är kabelstammen .annslutningar mellan cdi spolar,mm har kontrolerats
alla dom åvanstående delarna jag har bytt kommer från min gsx 1100 och fungerar på den mcn . (även förgasargummin har jag bytt) Det är troligt vis någått enkelt fel. tacksam för svar
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top