Kasst av MR K

Nu är jag utböling så jag har ingen åsikt alls. Men däremot undrar jag vart det Häckelberga ligger?
Sen undrar jag och varför RoLLer postar en massa inlägg och tar bort dem direkt efteråt?

Victor skrev:
Nu är jag utböling så jag har ingen åsikt alls. Men däremot undrar jag vart det Häckelberga ligger?
Sen undrar jag och varför RoLLer postar en massa inlägg och tar bort dem direkt efteråt?

Häckeberga är ett känt mc stråk i skåne,ligger mellan Staffanstorp o Sjöbo.

Jag fick flera PM ang tråden så jag tyckte det var dax och stänga den.
Diskussionen kom ingenvart så det var dax och sätta pung-t.
Fortsätt nu inte gnabba i denna tråden för så stängs den oxå.

Jag vill bara bibehålla den trevliga stämningen på forumet så inte folk blir sura på varandra.

Talpai skrev:
Häckeberga är ett känt mc stråk i skåne,ligger mellan Staffanstorp o Sjöbo.
Jag vill gärna tillägga att snabb körning där endast är lämplig för den som helt saknar självbevarelsedrift. Läskigt ställe, det där Häckeberga.

Victor skrev:
Häckelberga va roligt :lol

Mr K skrev:
Jag fick flera PM ang tråden så jag tyckte det var dax och stänga den.
Diskussionen kom ingenvart så det var dax och sätta pung-t.
Fortsätt nu inte gnabba i denna tråden för så stängs den oxå.

Jag vill bara bibehålla den trevliga stämningen på forumet så inte folk blir sura på varandra.

Ja se maktmissbruket håller sig inte endast inom sveriges regering och kommunfullmäktige.. *suck*

Fick du dom PM'en av dig själv eller? det var ju INGEN som kunde tagit illa upp mer än du och dina lakejer/fans majti och von vettet..

Det var en saklig diskussion utan påhopp.. hur fan kan du stänga den då?

/KetogaN

Saklig? Knappast.

Är du saklig när du kallar mej för lakej?

majtii skrev:
Saklig? Knappast.

Är du saklig när du kallar mej för lakej?

Tydligen inte i dina ögon. Visserligen skrev jag fans oxå, men man känner sig själv bäst och du tog tydligen till dig lakej mer ??

Jag lägger ner nu, tycker bara precis som Talpai och mer eller mindre ALLA av originalgänget att Mr K är helt ute och cyklar när han försöker dryga ut bensinkassan genom att ta med folk ut i häckeberga, vissa som inte ens tagit kortet än har signat upp. Ni måste väl se att det är fel ???

Stänga en tråd som var helt utan påhopp av något slag, utom möjligen att Mr K kan ha tagit åt sig som kommit på idén, är missbruk tycker jag. Swedie bör se över moderator rättigheterna och kanske ge någon annan rättigheter här så detta inte händer igen.

/KetogaN

Låt nu för fan detta stå..

Vad dunkar du dej på bröstet för?

"...vi i ursprungs gänget", kallar folk rookies bara för de inte varit med på gasen över 2 år (var har du själv varit de senaste 2 åren?), etc.

Dessutom kallar du diskutionen saklig. Tillåt mej skratta! Du behöver uppenbarligen hjälp med att tolka innebörden.
Den har varit allt annat än saklig. Du har mest uttryck en massa negativa åsikter utan att bidra med minsta antydan till saklighet.

Det osar hyckleri och jantelagsmentalitet om din inlägg. Kom med något konstruktivt istället. Men det kanske är lite för svårt för dej.

Mr K skrev:
Fortsätt nu inte gnabba i denna tråden för så stängs den oxå..
Se detta som en varning och läs ovan ........ sluta gnabba så är ni snälla.

Jag har slutat att kommentera detta ämnet för längesedan.

majtii skrev:
Vad dunkar du dej på bröstet för?

"...vi i ursprungs gänget", kallar folk rookies bara för de inte varit med på gasen över 2 år (var har du själv varit de senaste 2 åren?), etc.

Dessutom kallar du diskutionen saklig. Tillåt mej skratta! Du behöver uppenbarligen hjälp med att tolka innebörden.
Den har varit allt annat än saklig. Du har mest uttryck en massa negativa åsikter utan att bidra med minsta antydan till saklighet.

Det osar hyckleri och jantelagsmentalitet om din inlägg. Kom med något konstruktivt istället. Men det kanske är lite för svårt för dej.

Originalgänget är ett sätt att peka ut vilka jag refererar till. Mr.K vet vem dom är. och jag sa Nykommlingar inte rookies. Dom är nykommlingar för mig eftersom jag slutade köra på onsdagar och lärde aldrig känna dom.

Jag slutade köra på onsdagsgasen för att det var för mycket folk, det skrev jag innan. Sen klotade jag min hoj i häckeberga så därför har jag inte kört mer.

Mina argument är konstruktiva på det sätt att jag tycker ni ska lägga ner och inse att det inte är nått bra.

Lugna ner dig och läs igenom allt igen sakta och med eftertanke majti.

/KetogaN - Nu skriver jag fanemej inte mer.

KetogaN skrev:
Mina argument är konstruktiva på det sätt att jag tycker ni ska lägga ner och inse att det inte är nått bra.

Skolboksexempel på jantelag.
Om du nu är så god vän av moral så borde du titta över vad du själv hostar på servern.

F.ö. betyder rookie just nykommling.

majtii skrev:
F.ö. betyder rookie just nykommling.

Snarare nybörjare va, och det är ju där många tycker skon klämmer.
Har man inte kört hoj, eller i Häckeberga, längre än att man platsar i långsamma gruppen så blir det hela ganska fel. Det spelar ju ingen roll om man vet hur man ska köra när man knappt kan utföra det i praktiken. Jag tror att det måste komma av sig själv för att hjärnan dessutom ska ha tid att fatta andra viktiga beslut, och inte bara titta på asfalten...

En gång i tiden tyckte jag också det var skitcoolt att köra fort på allmänna vägar, och att köra i grupp var döfräckt för då kunde man minsann visa vart skåpet skulle stå... Nu vet jag bättre.

Jag skiter dock i vilket, jag kör bara i Häckeberga med bil numera, och får jag en hoj som grillprydnad vet jag tyvärr att jag inte kunde gjort mycket för att undvika det.

Jag vill inte hoppa på någon personligen, men jag tycker Mr K är ute på djupt vatten. Om fler än han är intruktörer hoppas jag verkligen de har kött på benen, och inte bara vill hävda sig. För det vore för jävligt!

/Joakim - orkar heller inte kommentera detta ämne mera.

Själv är jag förespråkare av bankörning och jag försökte komma med sakliga argument (i den stängda tråden) till varför bankörning är bättre än landsvägskörning mht det som skulle läras ut..

Det är inte pga jantelagen, utan av medmänsklighet och omtanke som folk reagerar emot. Vi vill alla ha så få olyckor/avåkningar som möjligt och skulle det hända en i Häckeberga så är risken stor att den blir en allvarlig.

:)

Last edited:
Tror någon att jag skulle få ett tack eller en tumme upp av någon av kritikerna ifall det i slutet av sässongen visade sig att olyckorna/avåkningarna minskade pga min lilla "kurs"?

Jag kan svara er nu ..... NEJ!
Så funkar det nämligen. Gör något dåligt och alla gnäller, gör något bra och ingen säger ett skit. För då har jag väl haft tur eller nått.

Last edited:
Mr K skrev:
Tror någon att jag skulle få ett tack eller en tumme upp av någon av kritikerna ifall det i slutet av sässongen visade sig att olyckorna/avåkningarna minskade pga min lilla "kurs"?

Jag kan svara er nu ..... NEJ!
Så funkar det nämligen. Gör något dåligt och alla gnäller, gör något bra och ingen säger ett skit. För då har jag väl hafr tur eller nått.

:tummenupp

Vet inte om man vågar ge sig in i denna diskussionen, men jag gör det iallafall :va
Förhoppningsvis utan att välja sida...

Meningen med "kursen" var nog god, men visst, jag tolkade det mer eller mindre som lite av en rejsingskola när jag läste det...

Dock så måste jag bara poängtera att Mr K hjälpte mig när jag var nybörjare/rookie/nykomling,whatever.. med att vi körde en sväng och han körde före i sansat tempo och visade hur vägen gick. Det är lättare att ha någon att följa. Även om man inte ska titta på framförvarande så är det ändå lättare att veta hur vägen går...

KetogaN instruerade om hur man kan göra wheelies, hur man inte ska göra osv.. (även om jag aldrig lyckades)

Båda är enormt bra tips på vägen om man vill lära sig och kanske undvika fallgropar som andra varit i...

Tycker det är befogad kritik mot Mr K till att lära MC-förare att ta sig igenom Häckelberga på kortare tid och ta pengar för det, men intresset finns där ju.

Hade det varit en tråd som löd: Extra runda i mindre grupper på tisdagar, och innehållet hade varit "lite svängelisväng med fika och bus, vi kör i små grupper och lagom tempo, sätt upp er på listan".

Då hade ingen sagt något, right?
Its all about the money...

Last edited:
Swappe skrev:
Hade det varit en tråd som löd: Extra runda i mindre grupper på tisdagar, och innehållet hade varit "lite svängelisväng med fika och bus, vi kör i små grupper och lagom tempo, sätt upp er på listan".

Då hade ingen sagt något, right?
Its all about the money...
Ja antagligen, dessutom är det säkrare att köra i små grupper eftersom folk snabbare lär känna/respektera varandra.

Swappe skrev:
KetogaN instruerade om hur man kan göra wheelies, hur man inte ska göra osv.. (även om jag aldrig lyckades)

Det var inte så lätt att wheela med din SV som det var med min 750.. ;)

Däremot kommer jag ihåg att jag instruerade dig på sturup hur man kör bana och lyckas med knäskrap. Glömmer aldrig hur glad du såg ut efter du slappnat av och fått ner knäet.. ;) -kodak moment-

/KetogaN

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...