Kasst av MR K

KetogaN skrev:
Det var inte så lätt att wheela med din SV som det var med min 750.. ;)

Däremot kommer jag ihåg att jag instruerade dig på sturup hur man kör bana och lyckas med knäskrap. Glömmer aldrig hur glad du såg ut efter du slappnat av och fått ner knäet.. ;) -kodak moment-

/KetogaN

Right on!!! Den känslan/ögonblicket glömmer jag aldrig! :hoppa
Se nu till o köp dig en gathoj så vi kan ut o trekka igen!!! :tummenupp

majtii skrev:
Vad dunkar du dej på bröstet för?

"...vi i ursprungs gänget", kallar folk rookies bara för de inte varit med på gasen över 2 år (var har du själv varit de senaste 2 åren?), etc.

Dessutom kallar du diskutionen saklig. Tillåt mej skratta! Du behöver uppenbarligen hjälp med att tolka innebörden.
Den har varit allt annat än saklig. Du har mest uttryck en massa negativa åsikter utan att bidra med minsta antydan till saklighet.

Det osar hyckleri och jantelagsmentalitet om din inlägg. Kom med något konstruktivt istället. Men det kanske är lite för svårt för dej.

Man ska väll kunna säga o stå för sin åsikt på detta forum,sen att du tar åt dig, kan inte vi hjälpa som har skrivit negativt om denna tråd.Kan bara säga att det är många som tänker i samma banor som jag, o många av oss har kört denna väg, o vet att det inte finns avåknings zoner eller apex etc

Last edited:
Swappe skrev:
Hade det varit en tråd som löd: Extra runda i mindre grupper på tisdagar, och innehållet hade varit "lite svängelisväng med fika och bus, vi kör i små grupper och lagom tempo, sätt upp er på listan".

Då hade ingen sagt något, right?
Its all about the money...
Så himmla rätt.... så om jag döper om tråden så e allt lungt. hehe :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Talpai skrev:
... vet att det inte finns avåknings zoner eller apex etc
*asg* ..... muhahahahahahahaha ...... var bara tvungen att kommentera ......
Finns det inga apex i häckeberga? Är det bara en raka eller? .... muhahahahahahahaha

Talpai skrev:
Man ska väll kunna säga o stå för sin åsikt på detta forum,sen att du tar åt dig, kan inte vi hjälpa som har skrivit negativt om denna tråd.Kan bara säga att det är många som tänker i samma banor som jag, o många av oss har kört denna väg, o vet att det inte finns avåknings zoner eller apex etc

Läs om, läs rätt.
(Läser du överhuvudtaget texten?)

[Följande inlägg innehåller en stor dos ironi. Vill bara betona det ironiska innehållet. Ironi var det.]

Ja, vi kommer verkligen hålla Per Gustafsson tempo i Häckeberga.
Jag ser verkligen framemot att börja kapa tiondelar i Rockarp. :rolleyes:

Last edited:
Mr K skrev:
Så himmla rätt.... så om jag döper om tråden så e allt lungt. hehe :tummenupp :tummenupp :tummenupp

En helt vanlig liten runda med en liten grupp, tar du bort att det kostar 20:- att vara med så fritar du dig ansvaret för gruppen och alla kör på egen risk, om sen folk vill slänga åt dig en slant är upp till dom.

majtii skrev:
Ja, vi kommer verkligen hålla Per Gustafsson tempo i Häckeberga.
Jag ser verkligen framemot att börja kapa tiondelar i Rockarp. :rolleyes:
Du gnäller ju alltid på mig att jag kör för sakta, jag är ju bara rädd om er :pannkyss

GSXR1100R skrev:
En helt vanlig liten runda med en liten grupp, tar du bort att det kostar 20:- att vara med så fritar du dig ansvaret för gruppen och alla kör på egen risk, om sen folk vill slänga åt dig en slant är upp till dom.
Det kan väl inte vara de 20kr som har retat upp folk .... de var juh endast för att jag skulle kunna göra det överhuvudtaget. Bensin e inte gratis .....

men jag ska skriva om tråden ..... kommer senare ......

Mr K skrev:
Det kan väl inte vara de 20kr som har retat upp folk .... de var juh endast för att jag skulle kunna göra det överhuvudtaget. Bensin e inte gratis .....

men jag ska skriva om tråden ..... kommer senare ......
Det är inte beloppet utan snarare principen gissar jag, att köra en vanlig runda med liten grupp utan att kalla det för kurs ses med andra ögon, även om syftet är detsamma.

metallgutten skrev:
Själv är jag förespråkare av bankörning och jag försökte komma med sakliga argument (i den stängda tråden) till varför bankörning är bättre än landsvägskörning mht det som skulle läras ut..

Det är inte pga jantelagen, utan av medmänsklighet och omtanke som folk reagerar emot. Vi vill alla ha så få olyckor/avåkningar som möjligt och skulle det hända en i Häckeberga så är risken stor att den blir en allvarlig.

:)
Texten ovan är ett utmärkt exempel på saklighet och medmänsklighet och den är bra. :tummenupp
Det finns dock ett pyttelitet fel i den. Vad är det som säger att man inte både kan lära sig hantera sin hoj på bana och vara ute och lära sig hur man skall köra i omgivningarna runt Häckeberga? Varför ska man bara göra det ena men inte det andra? Övning ger färdighet. Varför är det fel att öva på båda sakerna? Jag tänker göra det iallafall.

En sak som jag har lagt märke till är den osynliga vägg (nåväl, semitransparent är den väl snarare) som finns mellan det "etablerade" roadracing folket och gatåkarna, där rr- eliten hela tiden berättar för gatåkarna hur man skall och inte skall göra. Denna inställning dyker upp i all sin fulhet i de trådar som varit uppe efter Mr K:s körskola. Ni är inte bättre kålsupare än oss andra även om ni nu ägnar er att att köra fort på bana

Ni rr- förare som uppenbarligen är duktiga (mer eller mindre då det finns en del bollhavsbadare även bland er), varför klankar ni ner på gatåkarna och har synpunkter på både det ena och andra?

Hade det inte varit bättre att ni istället för att sitta här och berätta om hur jävla fort ni kört i Häckeberga med omnejd men nu slutat med det istället kommit till St- torp och visat er som goda föredömen?
Ni hade fått jävligt stor respekt om ni kommit ut med attityden "jag har kört fort men slutat med det därför att..." Då hade ni haft stora möjlighet att påverka. Ni har ju själv till stor del bäddat för tokåkningarna ute i Häckeberga genom att lägga upp både den ena och andra busfilmen på nätet till alllmän beskådan.

Micke

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Hade det inte varit bättre att ni istället för att sitta här och berätta om hur jävla fort ni kört i Häckeberga med omnejd men nu slutat med det istället kommit till St- torp och visat er som goda föredömen?
Ni hade fått jävligt stor respekt om ni kommit ut med attityden "jag har kört fort men slutat med det därför att..." Då hade ni haft stora möjlighet att påverka.

Det ju det vi gör, läs om inläggen igen så hoppas jag att du inser att vi inte skryter med att ha kört fort utan snarare erkänner att vi varit minst lika dumma och ignoranta en gång i tiden, och fortfarande är till viss del.

Jag vet att det skummas friskt och man läser in det man vill i inlägg på nätet.

Men läs igen och med inställningen att vi vill väl och inte att vi skryter eller klankar ner.

Förövrigt tycker jag det är lite fult att hoppa på MBgirl om utbildning, man är inte beredd på allt när man är färsk även om det bara går i 70, det är nått som kommer med antal mil man lägger på cykeln. Och vi menar mest i att det kanske vore bättre att köra lite vanliga runder på "snällare" vägar än att lära sig kurvorna i häckeberga för då kanske man vaggas in i en falsk "jag kan det här känsla" och blir övermodig..

Hoppas du inte tar illa upp och läser detta utan att tänka "vilken översittare"

/KetogaN

KetogaN, håller med dig gällande mitt inlägg om MBGirl och tog bort det omedelbart när jag själv läst igenom det. Jag har läst hennes inlägg igen och igen efter det och jag har missuppfatat det hon sa. Ber om ursäkt till MBGIRL.

Nu när debatten blivit mer nyanserad känns det nästan som om det har blivit lite "kom-o-kramas-vi-är-alla-vänner" stämning härinne.

I dina / era första inlägg är det mer än lite översittar / besserwisser fasoner. Men summa summarum vill alla samma sak - att det inte skall ske olyckor ute i Häckeberga eller någon annanstans. Hur man tar sig till det målet lär det finnas olika synpunkter på.

Maverick_ou812 skrev:
KetogaN, håller med dig gällande mitt inlägg om MBGirl och tog bort det omedelbart när jag själv läst igenom det. Jag har läst hennes inlägg igen och igen efter det och jag har missuppfatat det hon sa. Ber om ursäkt till MBGIRL.

Nu när debatten blivit mer nyanserad känns det nästan som om det har blivit lite "kom-o-kramas-vi-är-alla-vänner" stämning härinne.

I dina / era första inlägg är det mer än lite översittar / besserwisser fasoner. Men summa summarum vill alla samma sak - att det inte skall ske olyckor ute i Häckeberga eller någon annanstans. Hur man tar sig till det målet lär det finnas olika synpunkter på.

Hehe, jag tror du läser in för mycket känslor på forumet, eftersom du inte känner många av oss som skriver är det mycket svårt.

Det var inget översittar fasoner, du kanske tolkar det så, men vi som känner varandra vet att det inte är så, än mindre att det är "kom-o-kramas-vi-är-alla-vänner" för det stämmer inte heller..

Bra att du insåg det där om MBgirl, det var inte snällt.. ;)

/KetogaN

Talpai skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69954

Tycker det är dåligt av dig att stänga en diskusions tråd,där folk tycker till,ingen förutom en tog detta personligt, det var bara diskusion.

Tråkigt att alla hoppar på alla här :va

Vist själv har jag väl själv okså hoppat på diverse personer men mest på skoj :D

Ha de så gott ses i vår :banana

Maverick_ou812 skrev:
Vad är det som säger att man inte både kan lära sig hantera sin hoj på bana och vara ute och lära sig hur man skall köra i omgivningarna runt Häckeberga? Varför ska man bara göra det ena men inte det andra? Övning ger färdighet. Varför är det fel att öva på båda sakerna? Jag tänker göra det iallafall.
Det som säger att man ska lära sig att hantera sin hoj på bana är att där finns inga hinder såsom träd,mötande trafik, grus o arga grannar. Där kan du mao med mkt mindre risk lära dig hantera hojen på ett sätt som du sen kan ha nytta av i trafiken.
Det är inte svårare än så. Varför som sk "rookie" ifrågasätta så mkt när snart hela skånska RR-ligan har uttalat sig i ämnet? Kanske ska fundera lite på det istället?

Maverick_ou812 skrev:
En sak som jag har lagt märke till är den osynliga vägg (nåväl, semitransparent är den väl snarare) som finns mellan det "etablerade" roadracing folket och gatåkarna, där rr- eliten hela tiden berättar för gatåkarna hur man skall och inte skall göra. Denna inställning dyker upp i all sin fulhet i de trådar som varit uppe efter Mr K:s körskola. Ni är inte bättre kålsupare än oss andra även om ni nu ägnar er att att köra fort på bana
Du har inte funderat på att det kan bero på att de som du kallar RR-eliten vet ett bättre alternativ än det som presenterats här?
Med tanke på att ni skriver upp er på en sådan här kurs så förstår ni onekligen inte bättre och behöver tillrättavisas. :)
Vi är några stycken som kör både på gata och bana, flera av oss har licens. Fundera lite varför många av oss fortfarande håller oss i den långsamma gruppen på onsdagsgazzen...

Maverick_ou812 skrev:
Ni rr- förare som uppenbarligen är duktiga (mer eller mindre då det finns en del bollhavsbadare även bland er), varför klankar ni ner på gatåkarna och har synpunkter på både det ena och andra?
Åsikter finns eftersom bollhavet på Knutstorp/SRW är bra mkt mjukare än en traktor...

Maverick_ou812 skrev:
Goda föredömmen på vilket vis? Är man inte ett föredöme som slutar köra som en galning?

Maverick_ou812 skrev:
Ni hade fått jävligt stor respekt om ni kommit ut med attityden "jag har kört fort men slutat med det därför att..." Då hade ni haft stora möjlighet att påverka. Ni har ju själv till stor del bäddat för tokåkningarna ute i Häckeberga genom att lägga upp både den ena och andra busfilmen på nätet till alllmän beskådan.
Det är ju det Keto har sagt hela tiden...
Om man tokkör i Häckeberga pga en film, då har man mer fel i huvet än vad en kurs kan rätta till...

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Det som säger att man ska lära sig att hantera sin hoj på bana är att där finns inga hinder såsom träd,mötande trafik, grus o arga grannar. Där kan du mao med mkt mindre risk lära dig hantera hojen på ett sätt som du sen kan ha nytta av i trafiken.
Det är inte svårare än så. Varför som sk "rookie" ifrågasätta så mkt när snart hela skånska RR-ligan har uttalat sig i ämnet? Kanske ska fundera lite på det istället?
Håller med dig och jag ska lära mig köra hoj på bana och det vet du men om man ändå ska köra turer där ute så kan man väl lika väl känna till vägarna bra eller?

CorbenDallas skrev:
Du har inte funderat på att det kan bero på att de som du kallar RR-eliten vet ett bättre alternativ än det som presenterats här?
Med tanke på att ni skriver upp er på en sådan här kurs så förstår ni onekligen inte bättre och behöver tillrättavisas. :)
Vi är några stycken som kör både på gata och bana, flera av oss har licens. Fundera lite varför många av oss fortfarande håller oss i den långsamma gruppen på onsdagsgazzen...
Visste inte att ni håller er i långsamma gruppen på onsdagsgazzen, fick intrycket att alla hade slutat köra i Häckeberga. Bra initiativ! :tummenupp
"Tillrättavisas"... hmmmmm.... tror inte det va? Är stor pojke o bestämmer själv, inga pekfingrar här tack.

CorbenDallas skrev:
Goda föredömmen på vilket vis? Är man inte ett föredöme som slutar köra som en galning?
Se ovan.... :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Det är ju det Keto har sagt hela tiden...
Om man tokkör i Häckeberga pga en film, då har man mer fel i huvet än vad en kurs kan rätta till...
Man tokkör inte i Häckeberga på grund av en film, man tokkör i Häckeberga för att det är ett kul ställe att köra på. Precis samma anledning som filmerna kom till av.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Visste inte att ni håller er i långsamma gruppen på onsdagsgazzen. Bra initiativ! :tummenupp
"Tillrättavisas"... hmmmmm.... tror inte det va? Är stor pojke o bestämmer själv, inga pekfingrar här tack.

Se ovan.... :tummenupp

Man tokkör inte i Häckeberga på grund av en film, man tokkör i Häckeberga för att det är ett kul ställe att köra på. Precis samma anledning som filmen kom till av.
Det va jag som drog igång snigelgruppen på onsdagsgazzen förra året, trots att jag inte gillar att leda en grupp med blåbär så tog jag initiativet att erbjuda en lugnare och säkrare gruppkörning, jag ledde snigeltruppen ett par gånger och den lever fortfarande.

Många av oss som nu kör Road Racing har gasat friskt på småvägarna och jag gör det fortfarande ibland, dock endast med rutinerat folk eller helt själv.

Jag är medveten om riskerna men även jag kan göra misstag och syna diket, ingen är odödlig.

:)

Jag kan bara säga hoppas 2005 blir ett bra år för oss alla,

Ses på vägarna,tack för mig,ses en annan dag

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...