Kör ni på rött ?

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
När man kommer till en korsning kan det rött fast inte en kotte syns till, då orkar jag inte stanna, :rock va' gör ni ?

/n

Står hellre som ett fån o väntar på grönt, än att ligga som ett vrak i diket. fast undantag finns :o

för liten information för mig, jag stannar för rött.
Men det har hänt mitt i natten att ljushelvetet vägrat slagit om för mig, då har jag kört mot rött.

UrbanTiger, är det mer Ok att köra för fort, eller köra om på heldraget (när det finns andra i närheten, som det alltid gör) :fatta! ?

Isf Varför ?

/n

Det händer ibland att ljusen inte reagerar på MC, DÅ kör jag! Kan ju inte stå där hela dagen!

Innan jobbade jag mycket på natten och körde mycke bil, då hände det rätt ofta att jag körde på rött, om jag så LÅNGT! (kommer man klockan 5 på natten i Borås, så är det INGEN ute! även om rödljuset är intill polishuset...)

Napoleon skrev:
När man kommer till en korsning kan det rött fast inte en kotte syns till, då orkar jag inte stanna, :rock va' gör ni ?

/n

Jag stannar nog jag.....men så är jag ju inte lika hårdrock som dig förstås..... ;)

Kör ofta mot rött men inte några chansningar.

Just nu händer det inte så ofta eftersom jag saknar körkort att bli av med.

Man kan ju göra det på två sätt.. köra mot rött i vanlig fart eller rulla förbi rödljuset när inget händer och ingen är i korsningen..

Skulle nog inte få för mig att bara köra förbi. Men är det tomt och det vägrar slå så kör jag..

Man kan ju göra det på två sätt.. köra mot rött i vanlig fart eller rulla förbi rödljuset när inget händer och ingen är i korsningen..
Skulle nog inte få för mig att bara köra förbi. Men är det tomt och det vägrar slå så kör jag..

:bow :tummenupp

/n

Varför köra mot rött?? Blir lätt en mycket farlig ovana...
Dessutom vill man ju va acckungen när det slår över till grönt, betydligt roligare :)

Fredda66 skrev:
Du ser inte något samband där? :D

//Fredda

:eek: Jasså det är därför de alltid vill låna mitt körkort :)

Nejdå jag kör inte mot rött när polisen ligger bakom eller möter.
Har dock hänt att de kommit från annat håll i kors och då blev de genast intressarade.
Skylde på att det troligen va ett tekniskt fel på julgranarna så att det var grönt från alla håll.
Den förklarningen uppskattades inte och konstapeln ville aldrig mer se mig. :whip

Självklart sitter jag inte och kör i normalfart genom röda kors utan att bromsa.
Behandlar ljussignaler som väjningsplikt mot större väg.

Jag har helt klart för lite respekt för trafikregler och poliser.
Men det är vad man får om man straffar någon hårt för löjliga trafikbrott gång på gång.

Kör aldrig mot rött förutom då ljuset vägrar slå om... eller om jag är stressad

jag brukar efter att jag kört mot rött dricka sprit och sedan köra 160 förbi skolor ca:07:45 på morgonen.varför ska man följa lagar??

Ibland kan det ligga valfett på gatan innan rödljuset. Då går det inte att bromsa utan att gå omkull, och det är således lagligt att köra mot rött.

UrbanTiger skrev:
Jag med :tummenupp
Brukar råna banker och sälja HB på högstadieskolorna åxå :fakta

sådär ja!! :tummenupp :tummenupp

funderar på att ta gisslan i morgon,verkar skitcoolt ju!!

tidigare i dag slog jag öronen av en hund för att den va ful.
sen låg jag med min bäste väns flickvän ((hi hi..sa inte att jag har HIV :D ))

nä!! nu ska jag sälja lite knark sen ska jag åka hoj..hare braj så horce vi

McB skrev:
Ibland kan det ligga valfett på gatan innan rödljuset. Då går det inte att bromsa utan att gå omkull, och det är således lagligt att köra mot rött.

känner igen det där :confused: jag skulle fånga en räv en gång men räven slank ur näven,tittade på min hand och såg att jag hade fått valfett på tummen,det var därför räven kom loss :mad:

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back