Farstamannen
M-U-G-G MC
Tjabbis,
Hade tänkt åka och kolla på lite hojar imorgon (/idag) söndag.
Är helt ny på sporthojar och är inte allt för het på motorer, så jag tänkte fråga efter lite stalltips.
Har funnit intresse för Triumph TT 600 och har ett par att kolla in imorgon.
Mellan 400 och 1600 mil har dom gått. 00
r och nyare.
Så;
Vad är det jag ska tänka på? Vad ska jag kolla på?
Dels allmänt vid köp av hoj/sporthoj, men även om det är något speciellt att tänka på för just denna modellen.
Någon som har några erfarenheter av TT600:an (egna eller vänners)?
Vad bör man uppmärksamma, om man vill vara säker på att mätaren inte är fifflad med? Och hur pass svårt/lätt är det att mecka bort mätaren och köra utan eller skruva tillbaka den?
Vid ungefär vilka miltal/hur ofta brukar olika slitdelar(bakdäck, framdäck, drivpaket, några fler exempel?) behövas bytas?
(så man har något att referera till jämfört med mätaren)
Många frågor blir det.
Man vill ju helst inte att slantarna man jobbat ihop ska läggas på någe crap som pajar efter några mil.
Tack på förhand grabbar/flickor !
Mvh Niklas.
Hade tänkt åka och kolla på lite hojar imorgon (/idag) söndag.
Är helt ny på sporthojar och är inte allt för het på motorer, så jag tänkte fråga efter lite stalltips.
Har funnit intresse för Triumph TT 600 och har ett par att kolla in imorgon.
Mellan 400 och 1600 mil har dom gått. 00

Så;
Vad är det jag ska tänka på? Vad ska jag kolla på?
Dels allmänt vid köp av hoj/sporthoj, men även om det är något speciellt att tänka på för just denna modellen.
Någon som har några erfarenheter av TT600:an (egna eller vänners)?
Vad bör man uppmärksamma, om man vill vara säker på att mätaren inte är fifflad med? Och hur pass svårt/lätt är det att mecka bort mätaren och köra utan eller skruva tillbaka den?
Vid ungefär vilka miltal/hur ofta brukar olika slitdelar(bakdäck, framdäck, drivpaket, några fler exempel?) behövas bytas?
(så man har något att referera till jämfört med mätaren)
Många frågor blir det.
Man vill ju helst inte att slantarna man jobbat ihop ska läggas på någe crap som pajar efter några mil.
Tack på förhand grabbar/flickor !
Mvh Niklas.