Jag vill inte plagiera Rickards trådskapande, men samtidigt tycker jag sociala forum är ett roligt fenomen, så lika bra att sjösätta katastrofen medan modet är högt, med risk för att verka korkad.
Då jag har svårt för att hålla mig kortfattad så finns det ju viss risk att ni ledsnar på tråden redan efter inledningen som nu följer, men ska försöka hålla mig till ämnet utan utsvävningar delux.
Vem är jag då ?
45 år gammal, men långt kvar till snabbe Mozz ålder, född och uppväxt i Skara. Kraschade första gången på en 80cc Honda då jag var ca 12-13 år, men blev inte rädd för det. Tjatade till mig ett bulvanköp av farmors moped, som var en HVA Stålpilen, farsan fick ta smällen som bulvan.
Farsan var för övrigt med knutte i sin ungdom och for runt på en Silverpil som alla andra å sedan en rödmyra. Han plantera skallen genom en sidoruta på en Volvo sugga och upp i innertaket men klarde sig bra innan han blev raggare och åkte Kapitän som alla andra på den tiden. Sen tog cancern honom på tok för tidigt.
Jag lyckades blir brutalt överfallen av en folkilsken hund då jag var 13 år och fick ett litet skadestånd och med dom pengarna köpte jag min första Enduro som 14åring, då vart det crossbanan som gällde och den byttes sedan ut mot en modernare Yamaha YZ som var 3 år gammal då, eller kändes ny. Körde lite klubbmästerskap och mindre tävlingar hemma och det gick väll rätt så bra faktisk. Vid 17 år ålder inköptes en Amazon som byggdes om en del och lackerades om mm
Fick nya arbetskamrater som sysslade med streetracing, och då pratar vi 1988 och inga japsbilar utan bara massa V8. Så jag körde min premiär på Mantorp Park hösten -88. Sen var man hooked.
Jag byggde några Camaros innan det till sist blev en Altered med Fiat Topolino kaross i glasfiber, med en kompressormatad bigblock som gav den väll en 1500hk eller så. Jag har även startat en förening, hyrt ett flygfält och arrangerat ca 40-50 tävlingar på den banan, men även vart speaker på flertalet banor, tekniskchef, och sänt live-webtv.
Men självklart har man vart med i andra team som mek, både i ProMod, Top Doorslammer samt Top Fuel, både hemma i Europa och i USA. Dom sista 10 åren var det sova,äta,skita Dragracing 24/7 och det blev inte bättre av att jag fick för mig att ta över ett åkeri mitt i allt. Det slutade med 11 dagar på intensiven med 3 sorters Antibiotika och Morfin intravenöst. Men det kanske var tur ? Borde kanske vaknat när min sambo flyttade ut...men "Upptäckte" då att jag hade en underbar dotter på 4 år…. Så jag beslutade mig för att sälja allt, åkeri, racingtrailer, och Topolinon och försöka backa ut ur racingcirkusen.
Göra nu då ?
Fick nytt jobb inom kommunen, och min nya chef hade precis tagit MC kort och leta Speed Tripple. Kollade runt lite och fick senen MV Agusta Brutale Dragster, en pressrealese typ, fan va fränt ! Sådan måste jag ju ha !! Så jag tog tag i det och ringde körskolan för att få köra upp för tung behörighet, jag är ju så pass ung så jag hade fått för ”lätt” MC som det hette då. 6 Juni 2014 var det klart, och efter ca 200 mil på MV´n slog det mig att fan nästa år ska jag ha en sporthoj och åka bana för fan !! Började lusläsa Svemos regelbok som jag gjort med SBf´s innan. Målet var satt, köpa en 600cc (hade en R1 ett tag men den var ju livsfarlig) och köra steg 1-4 för att våren 2016 köra steg 6. Där är vi NU typ. Fast den Ninja 636 jag köpte i Februari råkade jag highsida i April och… äää… det är en annan skröna.
Ursprungligen tänkte jag köra Speedster Cup, men den finns ju inte längre, och jag är en sådan jävla tävlingsnörd så jag får följa några bekantas råd att dundra in i Rookie 600 direkt.
Så Licensuppkörning i April på Gåsen, där jag halkade runt på min ZX6-RR <- 2 R i Oktober på 1.21, då det var lite för kallt för en premiär där, för jag fick inte rätt värme i bakslickset som var ett idiotiskt val.
NU MÅSTE NI TRÖTTNAT !!!??
Frågor på det
Då jag har svårt för att hålla mig kortfattad så finns det ju viss risk att ni ledsnar på tråden redan efter inledningen som nu följer, men ska försöka hålla mig till ämnet utan utsvävningar delux.
Vem är jag då ?
45 år gammal, men långt kvar till snabbe Mozz ålder, född och uppväxt i Skara. Kraschade första gången på en 80cc Honda då jag var ca 12-13 år, men blev inte rädd för det. Tjatade till mig ett bulvanköp av farmors moped, som var en HVA Stålpilen, farsan fick ta smällen som bulvan.
Farsan var för övrigt med knutte i sin ungdom och for runt på en Silverpil som alla andra å sedan en rödmyra. Han plantera skallen genom en sidoruta på en Volvo sugga och upp i innertaket men klarde sig bra innan han blev raggare och åkte Kapitän som alla andra på den tiden. Sen tog cancern honom på tok för tidigt.
Jag lyckades blir brutalt överfallen av en folkilsken hund då jag var 13 år och fick ett litet skadestånd och med dom pengarna köpte jag min första Enduro som 14åring, då vart det crossbanan som gällde och den byttes sedan ut mot en modernare Yamaha YZ som var 3 år gammal då, eller kändes ny. Körde lite klubbmästerskap och mindre tävlingar hemma och det gick väll rätt så bra faktisk. Vid 17 år ålder inköptes en Amazon som byggdes om en del och lackerades om mm
Fick nya arbetskamrater som sysslade med streetracing, och då pratar vi 1988 och inga japsbilar utan bara massa V8. Så jag körde min premiär på Mantorp Park hösten -88. Sen var man hooked.
Jag byggde några Camaros innan det till sist blev en Altered med Fiat Topolino kaross i glasfiber, med en kompressormatad bigblock som gav den väll en 1500hk eller så. Jag har även startat en förening, hyrt ett flygfält och arrangerat ca 40-50 tävlingar på den banan, men även vart speaker på flertalet banor, tekniskchef, och sänt live-webtv.
Men självklart har man vart med i andra team som mek, både i ProMod, Top Doorslammer samt Top Fuel, både hemma i Europa och i USA. Dom sista 10 åren var det sova,äta,skita Dragracing 24/7 och det blev inte bättre av att jag fick för mig att ta över ett åkeri mitt i allt. Det slutade med 11 dagar på intensiven med 3 sorters Antibiotika och Morfin intravenöst. Men det kanske var tur ? Borde kanske vaknat när min sambo flyttade ut...men "Upptäckte" då att jag hade en underbar dotter på 4 år…. Så jag beslutade mig för att sälja allt, åkeri, racingtrailer, och Topolinon och försöka backa ut ur racingcirkusen.
Göra nu då ?
Fick nytt jobb inom kommunen, och min nya chef hade precis tagit MC kort och leta Speed Tripple. Kollade runt lite och fick senen MV Agusta Brutale Dragster, en pressrealese typ, fan va fränt ! Sådan måste jag ju ha !! Så jag tog tag i det och ringde körskolan för att få köra upp för tung behörighet, jag är ju så pass ung så jag hade fått för ”lätt” MC som det hette då. 6 Juni 2014 var det klart, och efter ca 200 mil på MV´n slog det mig att fan nästa år ska jag ha en sporthoj och åka bana för fan !! Började lusläsa Svemos regelbok som jag gjort med SBf´s innan. Målet var satt, köpa en 600cc (hade en R1 ett tag men den var ju livsfarlig) och köra steg 1-4 för att våren 2016 köra steg 6. Där är vi NU typ. Fast den Ninja 636 jag köpte i Februari råkade jag highsida i April och… äää… det är en annan skröna.
Ursprungligen tänkte jag köra Speedster Cup, men den finns ju inte längre, och jag är en sådan jävla tävlingsnörd så jag får följa några bekantas råd att dundra in i Rookie 600 direkt.
Så Licensuppkörning i April på Gåsen, där jag halkade runt på min ZX6-RR <- 2 R i Oktober på 1.21, då det var lite för kallt för en premiär där, för jag fick inte rätt värme i bakslickset som var ett idiotiskt val.
NU MÅSTE NI TRÖTTNAT !!!??
Frågor på det
Last edited: