Brutales omväg till Rookie 600

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
7 sorger och 8 bedrövelser, och jag som tyckte jag hade en massa strul här i livet. men inget mot dom uppförsbackar som du passerat under din semester! Och även tidigare bakslag. Hoppas du fortsätter skriva här på Sporthoj, även om du pausar racingkarriären. Fru Fortuna kanske plötsligt vänder turen till din favör, vem vet. Dina inlägg och berättelser har varit vältaliga och medryckande så hoppas på en fortsättning! Take care!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
7 sorger och 8 bedrövelser, och jag som tyckte jag hade en massa strul här i livet. men inget mot dom uppförsbackar som du passerat under din semester! Och även tidigare bakslag. Hoppas du fortsätter skriva här på Sporthoj, även om du pausar racingkarriären. Fru Fortuna kanske plötsligt vänder turen till din favör, vem vet. Dina inlägg och berättelser har varit vältaliga och medryckande så hoppas på en fortsättning! Take care!
Man kan väll iaf säga att år 2022 blir det inga mera race.
Sen får vi se hur det blir framöver, men jag och 1-2-3 vänner i depån har väl en plan, lös sådan.
Men prio 1 nu är att börja ha kul på hoj igen, och då är nog racing att glömma.

Ps.
Att ta beslutet att sluta tävla, oavsett gren eller sport tror jag är ganska nära den jobbiga känslan att göra slut med sin partner i ett värdelöst förhållande.
Man mår piss och skit innan och under beslutet men efteråt mår man bättre än någonsin och kan inleda ett nytt kapitel.
Där någonstans i mitten är jag nu.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Fy vilken trist läsning!

Hoppas du hittar mod att få ordning på hojen och kommer ut på banan igen! :tummenupp
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Få har kämpat i sådan motvind som du Ulf. Krascher, skador och motorras i en enda lång och dyster rad. Det är imponerande hur du hela tiden har hållit glöden vid liv trots alla bekymmer och dina racerapporter har alltid hållit toppklass och kommer att vara saknade här.

Tycker trots allt att det låter klokt att ta ett break från körningen under resten av säsongen och samla ihop pengar och inspiration under tiden. Att hela tiden köra på en "shoestring-budget" kan knäcka den bäste till slut när motgångarna inte ger med sig. Hoppas dock verkligen att få sig dig i depåerna även nästa säsong, oavsett om det blir som förare eller åskådare.

En "true racer" kommer du alltid att vara i mina ögon, oavsett framtida karriärval. :rock
/BG
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det låter faktiskt som du har det lite tufft nu. Din talang för körningen försvinner inte bara för att du gör ett uppehåll. :) Kanske ska du sälja av det som går att rädda av motorproblemen och hänga med dottern resten av sommarnKanske kommer suget tillbaka nästa säsong?

Sen är det ju bara prylar som spökar nu, värre om det hade varit nån större krash och kroppen som började ge upp. :)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja, lika bra att plita ur sig efter en helg på Regnåsen UTAN nederbörd, i stort sett !

Det började iaf med att man dagarna innan fick in lönen på kontot och efter man betalat det livsnödvändiga fanns det ju pengar över !! Shit.... startavgiften var ju en stor del annars, och sen till råga på allt sålde jag mina 3 kvarvarande däck och fick BETALT när jag kom till banan.

Sjukt kul att vara på plats men med helt andra förväntningar på mig själv, gick super snabbt att packa bussen och man var redo på banan efter att endast stoppat i 220 i kontakten till kyl mm.

Planen var att jag skulle hetsa min gamla trogna tältgranne LJ Lindh och framför allt se om jag kunder vara i vägen eller hjälpa Simon Alfredsson som gör comeback i SBK i år.
Vi har blivit goda vänner och han har definitivt gett mig bra tips på vägen i Open600.

Hälsade på massa trevligt folk, servade lite hoj åt Dalom då det var Endurance, sprang 2 varv med Johan Norberg och försökte förmedla hur jag tänker när jag åker som hetsigast.
Käka massa grillade burgare lite varstans, drack min 2a och 3e öl på 2 år med alkohol i.

Men framför allt:
Att ta beslutet efter Mantorp att "lägga" av var närmast som att göra slut med en extremt vacker flickvän, eller pojkvän, som är helt jävla kört i huvet !!
Det va jobbigt och under 14 dagar mådde jag skit kasst.
Har ju gjort slut med en anna motorsport år 2012/13 och det var samma känsla då och jag har inte varit på en sådan tävling sen dess förutom 1 gång för att supporta den nya ägaren av motorn jag hade.
Nu har jag kommit fram till följande, som kan ändras imorgon.
1. Jag skall i lagom stressigt tempo renovera växellådan och göra R6an fin igen för att sälja ALLT jag har som hör till Roadracing. RUBBET i ett fördelaktigt pris. Köparen får göra precis vad han vill med saker han inte tycker han behöver.
2. Jag ska köpa en sketen gammal VN800 och bygga en Bobber enligt mitt tycke men ändå låg budget. Detta för att vara sysselsatt i garaget i vinter så jag inte börjar renovera huset eller köpa nya gardiner mm....
3. I Juli 2023 skall hag ha köpt 1st Ninja 400 eller Yamaha R3 för garbruk, då jag skall övningsköra med min dotter inför hennes tänkta körkort för 125a.
4. Oavsett vilken modell så kanske, kanske man kan åka en bandag eller 2 med den.
5. 2024 skall jag tvinga min dotter att gå steg 1 & 2 med SMC och då skall jag absolut åka steg 4 med den, om inte....
6. Kitta om den för SSP300 till senast år 2025 då 2-3st har sagt att det gör vi då !!
Förutsatt att klassen för seniorer inte minskar mot i år, då 9-10st startande är lite tragsikt.


Ja... som sagt, så har jag tänkt sista veckan.

Nästa år skall jag förmodligen supporta Simon i depån och hänga på banorna i vanlig ordning, och tjatar dom lite mera kanske jag är med i besiktningen med.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tråkigt, men förstår, har verkat lite tungt för dig ett tag...

Har du låda till R6an?
Har en där 5an är kass, eller ingreppsklackarna iaf., går att plocka delar eller byta de skadade dreven beroende på hur din ser ut.

Hör av dig med ett bud om det är intressant.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Tråkigt, men förstår, har verkat lite tungt för dig ett tag...

Har du låda till R6an?
Har en där 5an är kass, eller ingreppsklackarna iaf., går att plocka delar eller byta de skadade dreven beroende på hur din ser ut.

Hör av dig med ett bud om det är intressant.
Tack!
Jag har 2 kompletta stockar som jag tror ska ramla i någon vecka i augusti, just nu är det slow pace ?
Iaf kan man använda motorn som skall ta om man har den ovan huvudet och skakar febrilt.
Men konstigt nog inte en tillstymmelse till metall i oljan som jag solat noggrant genom filter.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Tråkigt, men förstår, har verkat lite tungt för dig ett tag...

Har du låda till R6an?
Har en där 5an är kass, eller ingreppsklackarna iaf., går att plocka delar eller byta de skadade dreven beroende på hur din ser ut.

Hör av dig med ett bud om det är intressant.
Ps.
Det har vart tungt sen 21a augusti 1970 ?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har inte avlidit helt...men för att hålla en gnutta liv i denna tråden kan jag berätta den glada nyheten att det var inte bara drev o lådan som dog och orsakade kedjebrott och kraschen på sista varvet på Mantorp.

Jo för självklart tog ramlager och vev stryk med.... Så motorn som jag hade hoppats på skulle varit redo i senast september dröjer ett tag till...och blir avsevärt dyrare att fixa så klart.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
2. Jag ska köpa en sketen gammal VN800 och bygga en Bobber enligt mitt tycke men ändå låg budget. Detta för att vara sysselsatt i garaget i vinter så jag inte börjar renovera huset eller köpa nya gardiner mm....
Du har ett imponerande inre driv, och delar med dig på ett fantastiskt sätt av dina äventyr.
Starkt ändå att ta beslutet, och gå vidare.
Och det har varit underhållande att följa dig i den här tråden.
Väl fäktat! :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Du har ett imponerande inre driv, och delar med dig på ett fantastiskt sätt av dina äventyr.
Starkt ändå att ta beslutet, och gå vidare.
Och det har varit underhållande att följa dig i den här tråden.
Väl fäktat! :tummenupp
Jag har inte 100% kastat in handduken ännu... tror jag, ligger på typ 95% gett upp just nu.
I september kom lite sug efter att åka bana igen iaf... men vi får se hur det blir framöver.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top